Den romantiske komedie kan altså godt være af den mere utraditionelle art uden at rammen for det hele ændres betydeligt. Vi kender spillereglerne, vi kender fremgangen, vi kender slutresultatet, men det hele har fået en charmerende løssluppen tone uden at blive decideret ferskt eller forlorent. “Knocked Up” er derfor et charmerende alternativ til de efterhånden træge og vitaminfattige teenage-komedier fra staterne. Men helt voksen er den dog endnu ikke blevet.
#1 mimic 17 år siden
#2 filmz-gentlemanfinn 17 år siden
#3 mr gaijin 17 år siden
#4 Guts 17 år siden
Hvis jeg endelig skal se en romantisk komedie med et budskab, så vil jeg hellere se en film som 50 First Dates (selvom det er med Sandler) - den er en del bedre.
#5 filmz-wetfox 17 år siden
#6 Lawman. 17 år siden
#7 filmz-maxhh 17 år siden
Argh, der er temmelig mange film der rykker ind over "50 first..." på den konto... Bare tag alt med Boll til at starte på, hehe...
Mvh
MaxHH
#8 filmz-origo 17 år siden
Jeg er absolut ikke den der plejer at se disse hersens romantiske komedier, men den her har tilpas meget charme at jeg faktisk nød filmen overordentlig meget. I store træk er jeg enig med anmelderen.
Mht. #1 og #4, så er I selvfølgelig berettiget til jeres mening om filmen, men det lugter lidt af "film-snobberi". Filmen skal ses på de præmisser den er tiltænkt - Som en let bredt-appellerende komedie, hvis kvaliteter måske ikke så meget består i dens evne til at levere en relevant kommentar til den tiltænkte tematik, men istedet skal filmens kvaliteter ses i dens evne til at underholde/stimulere uden nogen "dikkedarer". Men det er jo bare min ydmyge mening:-)
#9 mimic 17 år siden
#10 chuck 17 år siden