“Knowing” er en ekstremt ujævn film, som keder i perioder, henrykker i andre og runder af med en årets mest besynderlige slutninger. Hvis filmen havde holdt sig inden for thrillergenrens rammer fra start til slut og havde droppet sine kontroversielle moralprædikener, havde den formentlig været markant bedre. Fans af instruktør Alex Proyas eller hovedrolleindehaver Nicolas Cage bør overveje at give den en chance, men alle andre bør opstøve en af de mange overlegne film, som d’herrer har begået tidligere hver for sig. Manglen på ekstramateriale gør ikke ligefrem skiven en fuldbyrdet investering værdig, men AV-præsentationen er næsten perfekt.
#11 filmz-jonasgr 14 år siden
Så det er hvad jeg vælger at se den som uanset om instruktøren så har valgt at proppe religiøse budskaber ind i den eller ej. Men jeg er nok heller ikke målgruppen for hans film så :)
'Cause I'm evil"
#12 filmz-Bruce 14 år siden
#13 filmz-jonasgr 14 år siden
'Cause I'm evil"
#14 HonoDelLoce 14 år siden
Jeg ser det mere som et symbol på, at vi, mennesket, altid vil prøve at forklare de ting, vi ikke forstår.. Og at de her væsener, som forsøger at redde menneskeheden, har gjort det før.. Det har de daværende mennesker tolket som noget guddommeligt.. Og det har så igennem tiden udviklet sig til tro på et højere væsen med sine udsendte "engle" som mange vælger at tro på i dag.. :)
Men hey - det er bare sådan jeg tolker den :) Og det synes jeg personligt er super duper fedt ! :)
#15 filmz-Bruce 14 år siden
#16 BN 14 år siden
Er Springsteen's 'I'm On Fire' ikke en del af soundtracket?
#17 filmz-Bruce 14 år siden
#18 BN 14 år siden
#19 natterjack 14 år siden
#20 HonoDelLoce 14 år siden
Jeg kan godt se hvad du mener. At hvis det er de rumvæsener, som folk har baseret deres tro på engle på, så er de jo faktisk englene. Men det er de bare ikke alligevel. For billedet af engle er jo blevet ændret gevaldigt, og bygget på "spekulationer".. Så de er grundlaget for troen på engle - men ikke engle :)