“Kung Fu Hustle” er intet mindre end “Hero” og “Tiger på spring, drage i skjul” på syre. Hæmningsløs og excessiv som få, serveres vi for et veritabelt festfyrværkeri af veloplagt humor og sprudlende overskud. Som et atomlokomotiv på afveje brager den igennem sansemuren og sender tilskueren til tælling. De svimlende kamerature, den afvekslende brug af både klassisk musik, jazz og asiatiske melodier, der smukt ledsager dette aparte sammensurium af dans, voldelig elegance og tegnefilmsunivers, understreger blot, at her er en oplevelse, man ikke må snyde sig selv for!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-Angel Eyes 19 år siden

Nu er selve karakteren jo ikke det væsentligste i en anmeldelse - vil hellere rette opmærksomheden mod argumentationen for hvorfor den er god/sjov/spændende/interessant/cool etc. Men det kan man jo læse i selve anmeldelsen...
Btw. bruger heller ikke ordet 'mesterværk' ;)
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#22 JannikAnd 19 år siden

Helt enig. Men det modsiger lidt jeres egen holdning:

Ratings
filmz.dk uddeler mellem 1 til 6 kameraer til alle biograffilm efter følgende skala:

1/6: "Det rene makværk!!"

2/6: "Hmmm... det er da en film!!"

3/6: "Acceptabelt... ikke mere, ikke mindre!"

4/6: "Den var faktisk ret ok!"

5/6: "Kom, lad os se den igen med det samme!!"

6/6: "Et filmisk mesterværk!!"
Gravatar

#23 filmz-playstation 19 år siden

Ja på infosiden står der at 6 stjerner er " et filmisk mesterværk" så det er vel et mesterværk, med den høje karakter? Stjerne afspejler vel også altid argumenteringen? Så indeholder den vel samme betydning.
Gravatar

#24 filmz-zamenhof 19 år siden

En fin anmeldelse af en fremragende film! Den kan sagtens tåle de seks stjerner, for inden for sin genre er den mesteren. Vi må ikke forfalde til en absolutistisk vurderingsskala, hvor kun kunstfilm kan opnå mere end fire stjerner.
Gravatar

#25 filmz-flammable 19 år siden

Uden tvivl den sjoveste film jeg har set i lange tider. Syntes den har fortjent alle 6 filmz inden for sin genre.
Gravatar

#26 filmz-deimos 19 år siden

4/6 herfra
Gravatar

#27 filmz-Exitium 19 år siden

jamen det lyder da godt, den skal ses!
"I dont wanna discuss how my fucking coffee tast like!"
Gravatar

#28 filmz-zeeuz 19 år siden

6 stjerner er en del i overkanten. Filmen er kanon mange steder, men falmer så alligevel i amerikaniseringen andre steder. Nogle af scenerne virker desuden for platte, og selvom karaktererne i filmen trækker op, vil jeg ikke sige den fortjener mere end højst 4.
Gravatar

#29 The Baptizer 19 år siden

Jeg har filmen på DVD og har allerede fået set den to gange nu og jeg enig i den høje karakter, den film er simpelthen genial!
I'm a falling stone in a world of glass
Gravatar

#30 KEiZ 19 år siden

Hmm.. ser fed nok ud. den skal ses, men fedt på det første billede i anmeldelsen har alle lukkede øjne...

Tja... sådan noget ser jeg.. :)
What are your names, Neil and Bob, or is that like what you do?

Skriv ny kommentar: