“Kung Fu Hustle” er intet mindre end “Hero” og “Tiger på spring, drage i skjul” på syre. Hæmningsløs og excessiv som få, serveres vi for et veritabelt festfyrværkeri af veloplagt humor og sprudlende overskud. Som et atomlokomotiv på afveje brager den igennem sansemuren og sender tilskueren til tælling. De svimlende kamerature, den afvekslende brug af både klassisk musik, jazz og asiatiske melodier, der smukt ledsager dette aparte sammensurium af dans, voldelig elegance og tegnefilmsunivers, understreger blot, at her er en oplevelse, man ikke må snyde sig selv for!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Loft 18 år siden

Holy crap, der spyttede jeg kaffe ud på skærmen. 6 kameraer - den må ses!
Gravatar

#2 lyspunkt 18 år siden

Er det ikke lige i overkanten med karakter for en gang sping-badut-tju-bang-film ? Skulle topkarakter ikke være forbeholdt for filmiske mesterværker ?
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#3 filmz-johnkimble 18 år siden

Havde troet den ville få 2 :).. har dog ikke selv set den, i traileren lignede det bare at være en overdrivelse af overdrivelser, men kan være den er sjov anyway så.
Gravatar

#4 wiseguy 18 år siden

Måske er den et filmisk mesterværk inden for sin genre!!!
En Kung-fu film skal jo ikke anmeldes som en Ingmar Bergman-film vel?
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#5 putandtake 18 år siden

#2 det er jeg ganske enig med dig i. Jeg har set den, og vil nok betegne den som over middel, men ikke højere end 4 stjerner. Mit problem er også, at jeg egentligt ikke finder den så humoristisk, som den selv mener, at den er, hvilket i sig selv dæmper begejstringen en del.
Gravatar

#6 dollaro 18 år siden

Havde ikke forventet meget af denne film. Synes traileren så mega latterlig ud. Men man må da heller se den hvis den kan score fuldhus.
"When a man is chasing a woman through an alley with a butcher's knife and a hard-on, I figure he isn't out collecting for the Red Cross!"
Gravatar

#7 rammy 18 år siden

Jeg har den på DVD og 6/6 er nok lige i overkanten. 5/6 ville være fair - det er virkelig en fed film.
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#8 filmz-Bruce 18 år siden

Havde det med denne som med Shaolin Soccer. Nogle sjove effekter etc, flottere setup i denne, men er mere en sjov søndagsfilm. Den tiltaler mig dog mere en Tiger på Spring og Hero.

6/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#9 filt 18 år siden

#8, nå, så du giver den også 6? :D
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#10 Foxxander 18 år siden

Fed film..... vanvittig morsom! men jeg kunne dog godt ønske mig noget mere af det dansen, de gjorde i starten!!!
Men alligevel så når den altså ikke helt op ved siden af kung pow, som er den ultimative kung fu komedie...

Skriv ny kommentar: