“Kung Fu Hustle” er intet mindre end “Hero” og “Tiger på spring, drage i skjul” på syre. Hæmningsløs og excessiv som få, serveres vi for et veritabelt festfyrværkeri af veloplagt humor og sprudlende overskud. Som et atomlokomotiv på afveje brager den igennem sansemuren og sender tilskueren til tælling. De svimlende kamerature, den afvekslende brug af både klassisk musik, jazz og asiatiske melodier, der smukt ledsager dette aparte sammensurium af dans, voldelig elegance og tegnefilmsunivers, understreger blot, at her er en oplevelse, man ikke må snyde sig selv for!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 filmz-khelben 19 år siden

Jeg begyndte at tude tre gange af grin, hvilket jeg aldrig har oplevet før 6/6 fra mig af.
Gravatar

#32 filmz-hj 19 år siden

damn den skal jeg da se :D

btw. de snakker mandarin i filmen ikke?
Gravatar

#33 filmz-Crap 19 år siden

Argh irriteerer mig at man skal prøve at skrive noget skægt som - Selv viceværter får lyst til at spille poker engang imellem, når der ikke bliver spilelt poker på billedet..

Kanon film har personligt set den 5-6 gange..
Gravatar

#34 chandler75 19 år siden

Hvad bliver der da spillet?
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#35 e-male 19 år siden

Det ligner Black Jack.
Batman: "You are a princess from a society of immortal warriors, and I'm a rich kid with issues. Lots of issues."
Gravatar

#36 The Baptizer 19 år siden

Nej de snakker kantonesisk, men det lyder jo alt sammen som kinesisk alligevel ;)

DVD har dog et lydspor på mandarin.
I'm a falling stone in a world of glass
Gravatar

#37 filmz-zamenhof 19 år siden

Det er nu ikke helt rigtigt. I den udgave, der vises her i landet, taler skuespillerne hver især deres modersmål. De fleste taler kantonesisk, men nogle taler mandarin. På den måde undgår vi helt eftersynkronisering.

I Kina (og på R3-dvd'en) findes der derimod to versioner, en på mandarin og en på kantonesisk. De kantonesiske skuespillere er altså dubbet i mandarinudgaven, og vice versa.
Gravatar

#38 myggen 19 år siden

#33-35: Det kan da ligeså godt være midt i et slag Texas Hold'em ?
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#39 filmz-psytekk 19 år siden

Ganske fin film, bedre end SW3 og Sin City.

Dog er det snart blevet trivielt med de her film med meget lange kampscener, hvor hundrevis af jakkesæt får tæsk af én superhelt. Gad vide om ik det på et tidpunkt vil blive til en gengre ala zombiefilm.

4/6
Gravatar

#40 elwood 19 år siden

lige kommet hjem efter og ha set den og manner hvor er man underholdt gennem filmen, kunne især godt li scenen med "musik-kanterne" den synes jeg var fed sat op.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: