“Labyrinth” er en vaskeægte kultklassiker – en film, der nu tilbedes af en entusiastisk, støt voksende fanskare, efter at den oprindeligt floppede i biffen. Der er næsten altid noget at kigge på, le af og nynne med på i Jim Hensons lille perle. Det er en skam, at filmens billed- og lydside ikke gengives en anelse bedre i HD, men ekstramaterialet er ganske hæderligt, og her er endda en del nyt af slagsen, så fans bør ikke tøve med at købe filmen igen. “Labyrinth” er en labyrint, man gladelig farer vild i igen og igen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Tylerdurden 14 år siden

Jeg er fuldt ud enig i anmeldelsen.
Labyrinth er en klassiker og en perle af en film.

Det er en af de første film jeg mindes at have set i biografen, så for mig, er den personligt forbundet med stor nostalgi.

"Bowie oser som sædvanligt af karisma, og briten gengiver sine sange (titelmelodien og "Magic Dance" er højdepunkterne) med samme smittende gejst som sine replikker."

Jeg synes dog at "As the world falls down" er den bedste sang i filmen.

Labyrinth er et must have for mig, på blu-ray.
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#2 Buzz 14 år siden

den er søde den film den skal ha ¤¤¤¤ dem der
Gravatar

#3 filmz-Narniabæver 14 år siden

En af de bedste film fra 80'erne!
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#4 Outbound Sith 14 år siden

Det er vist blevet tid til en bytter/opgradering. :)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#5 myshkin 14 år siden

God anmeldelse, god film, Bowie.

5/6
"also it's a movie don't be a cunt."
- internet anonymous
Gravatar

#6 davenport 14 år siden

Jeg må indrømme at jeg var noget skuffet over BDen. Så helt enig i anmeldelsen. Men den fangede ikke helt Oberstens interesse, selvom hun plejer at elske børne og børneinspirerede film generelt.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#7 Silver666 14 år siden

Fik aldrig købt den på DVD så vist på tide får fat i den til Blu Ray det er jo en klassiker! :-)
Gravatar

#8 El vez 14 år siden

Hun hedder Connelly, ikke at forveksle med Billy ;)

Glimrende anmeldelse Johan! Videodelen halter specielt under "Fire Gang" scenen og et par andre steder, men ellers ser filmen vidunderlig ud.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#9 The Insider 14 år siden

#8, oh yes, tak for rettelsen og de venlige ord! :-)
War. War never changes.
Gravatar

#10 misuma 14 år siden

Jeg elsker filmen af hele mit hjerte, den er fyldt med kreative og magiske øjeblikke og soundtracket kører stadig af og til i anlægget.

Sammen med legend, er Labyrinth mustkeeps i min eventyrsamling.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?

Skriv ny kommentar: