“Land of the Dead” skal ikke svines helt og aldeles til, for den er sådan set rimeligt underholdende. Men når vi inden for de sidste par år har set film som Danny Boyles fantastiske “28 Days Later”, den utroligt morsomme “Shaun of the Dead” og den glimrende genindspilning af Romeros egen “Dawn of the Dead”, så er det simpelthen ikke nok. Zombiegenren i sin klassiske form er udpint – det nåede Romero bare ikke at opdage, før han selv blev til en zombie og fulgte flokken.
#31 Michael Andersen 19 år siden
#32 filmz-michael_l 19 år siden
1) Jeg har svært ved at se, hvorfor Romero skulle lave denne film, da den absolut intet nyt har at byde på. Ren standard zombiefilm.
2) Endvidere finder jeg Romeros kommentarer til samfundet/terror, eller hvad vi nu skal kalde det, som stort set de samme, som han allerede er kommet med i sine tidligere film. Derudover er de naive og overfladisk fremstillet.
3) Zombierne er ikke en skid uhyggelige, når de bare vader rundt. Ideen med intelligens virker mere komisk end skræmmende i filmen, og derudover er det jo heller ikke specielt logisk, at hjernedøde lig udvikler logisk sans/intelligens...
4) Gore-scenerne virker mere iscenesatte end naturlige. Ærlig talt virker det efterhånden ikke særlig skræmmende at se en zombie sidde og sutte på en rød lårbensknogle!
5) Personerne er 100% ligegyldige, hvorfor man mere eller mindre bare sidder og venter på, hvornår den næste skal blive overrasket af en zombie, der går gennem et vindue...
Alt i alt sad jeg og småkedede mig gennem filmen, så herfra får den 1½ ud af 6 zombieskulls.
#33 inflector 19 år siden
#34 inflector 19 år siden
#35 Michael Andersen 19 år siden
#36 filmz-michael_l 19 år siden
#37 Michael Andersen 19 år siden
#38 filmz-michael_l 19 år siden
#39 Michael Andersen 19 år siden
#40 filmz-deathbymonkeys 19 år siden
Jeg synes at 28 days later er en fantastisk film, men det er heller ikke zombier, det er en virus der gør levende mennesker "vilde", når de dør, forbliver de døde.
De gamle zombier er ikke skræmmende??? Hvad er det for noget vås, hvem har ikke spillet Resident evil? Ham der skrev at han ikke var bange for langsomme zombier skulle prøve at tilbringe en uge alene i et stort gammelt træhus, uden våben og med tussindvis af langsomme zombier der alle prøver at komme ind og få en luns af din hjerne.
De langsomme holder, og det tror jeg de vil blive ved med. De hurtige er et sjovt tvist, men de gør altså ikke de langsomme mindre skræmmende. De sorte ryttere (LOTR) er også langsomme, og de er da temmeligt skræmmende efter min mening.
www.zombiewestern.com