“Land of the Dead” skal ikke svines helt og aldeles til, for den er sådan set rimeligt underholdende. Men når vi inden for de sidste par år har set film som Danny Boyles fantastiske “28 Days Later”, den utroligt morsomme “Shaun of the Dead” og den glimrende genindspilning af Romeros egen “Dawn of the Dead”, så er det simpelthen ikke nok. Zombiegenren i sin klassiske form er udpint – det nåede Romero bare ikke at opdage, før han selv blev til en zombie og fulgte flokken.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 filmz-johnkimble 18 år siden

#40 Jeg synes nu the Witch King er pænt hurtig, desuden ser man mest de sorte ryttere til hest så...

Og back on topic, så er jeg mere til hurtige zombier, stress holder.
Gravatar

#42 inflector 18 år siden

#37 for at Romereos budskab skal holde skal zombierne være langsomme, men problemet er bare, at nu er vi kommet til film nummer 4 og jeg har ikke længere behov for at høre/se det samme budskab igen. Tiden er også en anden, der er trods alt gået 20 år siden den sidste film i serien, og der skal i hvert fald mere til at skræmme/underholde mig end de sløve zombier. Det kan godt være, at han ikke har solgt ud og givet det de unge vil have, nej han har lavet en film ingen vil have...
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#43 Michael Andersen 18 år siden

#42 Der er gået 20 år, men tiden er den samme hvis ikke værre. Virkelighedens zombierne er stadig overalt; Du kan finde dem i storcenteret, hvor de bruger penge de ikke har til at købe ting som de ikke har brug for. Overalt er der reklamer som råber: "Vi ses i Zombieland!". Stater/militæret sender stadig folk i krig på forkerte forudsætninger osv. osv. Tiden er så klart til en film om langsomme zombier. Og et hurtig kig på Rottentomatos.com eller IMDb viser også at det er en film som mange gerne vil have og tilmed synes godt om.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#44 filmz-madgatz 18 år siden

det lyder som om de fleste herinde på filmz ikke kan lide den... så SKAL jeg se den =) (og nyde den)
Fisken er din værste fjende
Gravatar

#45 filmz-michael_l 18 år siden

#43 Det du skriver er jo netop et argument for, at Romeros film ikke har ændret en skid på trods af, at han prøvede 3 gange. Derfor skulle han have prøvet med hurtige zombier i den 4. film...;-)
Gravatar

#46 filmz-Kadann 18 år siden

#45 -

Fordi man ikke ændrer noget er jo ikke et argument for at stoppe med at prøve på det. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#47 Michael Andersen 18 år siden

#45 Det er det netop ikke. Jeg beskrev jo ikke zombierne i den nye film men dem i den virkelige verden :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#48 filmz-Dennis 18 år siden

#43.:

Den beskrivelse med at "bruge penge de ikke har til at købe ting som de ikke har brug for" passer egentlig meget godt til 95 % af filmz.dk´s brugere og deres "hvad modtog du idag" tråde.... ;-)

Måske er filmz.dk = "Cyberworld of the Dead"

- flamebait
"Say hello to my little friend"
Gravatar

#49 filmz-deathbymonkeys 18 år siden

#45

Ha ha, Jeg tror ikke der var nogen der havde troet at Romeo's film ville ændre verden, bare tegne et billede af hvad den verden vi lever i, og måske få os til at tænke over det. Der er jo ikke særlig mange film der ligefrem ændrer verden, det skulle lige være en film som supersize me.
Gravatar

#50 Tylerdurden 18 år siden

#32. Jeg kunne ikke være mere enig!
Det irriterede mig grænseløst at zombierne var så forpulet langsomme. Jeg kedede mig virkelig under næsten hele filmen. Af en eller anden grund generede det mig ikke i re-maket af "Dawn of the Dead", men der var de vidst også en lille smule hurtigere end her hva’? "28 Days Later", selvom det ikke er en zombie film, er langt mere skræmmende, hovedsageligt fordi "de smittede" er så bestialske og lyn hurtige og så har man også fornemmelsen af at der er mange flere ”smittede” og at det er verdens omspændende. Hvordan kan man kalde en film ”LAND of the dead” og så kun lade den foregå i én by??? Ikke engang Dennis Hopper og John Leguizamo kunne redde dette makværk.
ØV!
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?

Skriv ny kommentar: