“Land of the Dead” skal ikke svines helt og aldeles til, for den er sådan set rimeligt underholdende. Men når vi inden for de sidste par år har set film som Danny Boyles fantastiske “28 Days Later”, den utroligt morsomme “Shaun of the Dead” og den glimrende genindspilning af Romeros egen “Dawn of the Dead”, så er det simpelthen ikke nok. Zombiegenren i sin klassiske form er udpint – det nåede Romero bare ikke at opdage, før han selv blev til en zombie og fulgte flokken.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 [email protected] 18 år siden

Den er Sjov (ikke uhyggelig) faktisk "Herrer sjov" det er Spalt i særklasse 2 ud af 6.
Gravatar

#52 filmz-deathbymonkeys 18 år siden

#50 Jeg synes det er for latterligt at sige at det ene er bedre end det andet, der er heldigvis plads til begge dele. Langsomme zombier er nu en gang rigtige zombier, det er også sjovt at se dem i en ny og hurtig udgave, men begge versioner kan virke hvis det er lavet godt. Jeg er ked af at høre at denne film skulle være så dårlig, Romero har virkelig lavet nogle af de bedste og mest originale zombiefilm, det er lidt som om at I lidt glemmer at han rent faktisk har skabt hele genren, uden ham var der hverken den nye Dawn of Dead og nok heller ikke 28 days later.

Husk at man ikke absolut behøver at vælge hvad der er fedest, er supermand bedre end batman? og kan det egentlig ikke være lige meget, man kan jo nyde begge dele.
Gravatar

#53 filmz-Krillo 18 år siden

PJAT og pjank med alle jer nej siger..
LotD er ikke andet en sjov og spas med en ordentlig spand unødvendig splat.. tommelfingeren op herfra!
Gravatar

#54 evermind 18 år siden

#52
Jeg er enig: Der er plads til begge (og gerne flere, så længe de er ordentligt udført!) udlægninger. Jeg er vild med både de langsomme, slæbende zombier og de hurtige og aggressive af slagsen. Zombierne i den nye Dawn of the Dead var f.eks. virkelig farlige og gav filmen en god grad af intensitet.

Jeg må dog lige indvende, at Romero ikke som sådan har skabt genren, som kan føres tilbage til White Zombie (1932), angiveligt den første film i genren - hele 36 år før Night of the Living Dead. Romero redefinerede til gengæld genren, som fra at omhandle sort magi og levende døde slaver kom til at dreje sig om de menneskeædende udøde, som nok engang er oppe i tiden. Nogle har da også indvendt, at der af samme årsag er tale om såkaldte ghouls og ikke zombier, men... who gives a rat's ass? Nu om dage æder zombier folk, og det er fedt! :D
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#55 filmz-kenneth - 4295 18 år siden

Glæder mig som en sindsyg til at se den film
Gravatar

#56 filmz-michael_l 18 år siden

#52 Jeg giver dig ret i, at der skal være plads til alle slags zombier (på samme måde som der skal være plads til alle slags mennesker i vores samfund...Måske kunne Romero ligefrem komme med en skarp kommentar hertil, hvis han brugte BÅDE gående og løbende zombier i en evt. 5´er....:-)

Jeg har skam ikke glemt, at han skabte genren, som vi kender den i dag, men det i sig selv gør jo ikke filmen bedre, vel. Grunden til, at jeg ikke synes filmen var god, var mange (som du kan se af min kommentar #32), hvoraf de gående zombier var en ting. Havde de øvrige helt grundlæggende ting været i orden, tror jeg ikke, at det havde gjort så meget, at zombierne går i LotD.
Gravatar

#57 Tylerdurden 18 år siden

#52 Hov, hov! Jeg siger jo intet om at der ikke er plads til dem begge. Og hvorfor skulle man ikke kunne sammenligne to film i samme genre???????? Jeg kommer jo bare med min mening om filmen og det har jeg vel ret til, selvom den ikke er den samme som din.
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#58 Hal60 18 år siden

Syntes nu LOTD var ganske underholdende, og en fin afslutning på en fantastisk filmserie.
Men, 28 Days later er stadig nr.1
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#59 filmz-deathbymonkeys 18 år siden

#54

Det er rigtigt at Romero ikke har "opfundet" zombier, men det er ham der har opfundet det vi i dag kalder zombiefilm. Der kan sikkert nævnes flere filmhvor der optræder zombier, men ikke "levende døde" zombier.

#57

tsk tsk, Jeg kommer da også bare med min mening, jeg synes bare at det lød som om at du synes at gamle langsomme zombier var røvåndsvagt og at de nye actionzombier bare var 100000 gange federe. Det er da rart at høre at det ikke forholder sig sådan ;)
Gravatar

#60 evermind 18 år siden

#54
I de gamle "præ-Romero-film" var de nu stadig såkaldt levende døde og tog da også livet af folk, om end ej ved at æde dem. Men det er da rigtig nok, at Romero er manden bag genren, som vi kender (og elsker) den i dag. Med lidt mere bid i, hehe.

Mens vi er ved det, hvordan skrider det så frem med dit dukkeprojekt? Jeg ser rent faktisk meget frem til den film! :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"

Skriv ny kommentar: