“Land of the Dead” skal ikke svines helt og aldeles til, for den er sådan set rimeligt underholdende. Men når vi inden for de sidste par år har set film som Danny Boyles fantastiske “28 Days Later”, den utroligt morsomme “Shaun of the Dead” og den glimrende genindspilning af Romeros egen “Dawn of the Dead”, så er det simpelthen ikke nok. Zombiegenren i sin klassiske form er udpint – det nåede Romero bare ikke at opdage, før han selv blev til en zombie og fulgte flokken.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 dengmao 19 år siden

Det var da en sjældent ringe film... :/
Gravatar

#62 filmz-brutalizer 19 år siden

jeg må indrømme at jeg ikke overhovedet fatter anmeldelsen, idet jeg læser den. Men dog kommer den fulde mening ud til sidst, da der bliver skrevet at "28 days later" er en god film.
lalalala....se os vi handler ind i et tomt supermarkede, er vi ikke bare skøre!
Tilsyneladende virker det ikke til at genren er forstået, hvis man kan komme med et postulat af den kaliber. 28 days er en fuldstændig utroværdig skamplet på alt hvad Romero har opbygget, og bør i ingen sammenhæng betragtes som en "rigtig" zombie film.
Romero skabte en genre, han opbyggede alle de regler vi idag har for zombies, regler der tilnærmelsesvist er blevet en "videnskab". Hvis man laver en ny zombie film uden alle de genretræk, så har vi ikke længere det varemærke Romeros navn udgør.
Så ja, det er ganske rigtigt, at hvis man har set de gamle "..of the dead" film, så har man mere eller mindre set opskriften brugt til fulde, men det gør ikke genren mindre dårlig...eller ubrugelig.
Jeg glæder mig som et lille barn til at se denne film.
Gravatar

#63 El vez 19 år siden

#62 Jeg har ikke set Land Of The Dead, men jeg synes 28 days later er en glimrende og velkommen forandring i forhold til de gamle Romero film.

Ikke et ondt ord om Romero, men hvor ville det da være kedeligt hvis alle film var opbygget over en skabelon som én mand har skabt. Og hvordan skaber man iøvrigt en ny skabelon/genre, hvis man ikke tør prøve noget nyt og anderledes?
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#64 chronaden 19 år siden

tillader mig lige at copy+paste min kritik inde fra DHBF.

1/6 herfra, kæft en gang L... helt klart den værste "dead" i serien og en af de få film jeg virkeligt havde lyst til at forlade biografen ½ inde..

Alt for meget snak og for lidt action (hvis man trækker det åndsvage fyrkeværkeri fra), fuld af plothuller som jeg ikke engang gider begynde på at remse op her.

Forfærdelig storyline, var der én?

Elendigt manuskript.

Atmosfære skiftet ud med den herlige hollywood stil..

Karakterene er flade og har mindre personlighed end en kop mel.

..og zombier der tænker selv, tager ligesom meningen ud af selve ordet "zombie" for mig.. (they are not so different to us! They just want somewhere to live!) aha...

Dennis Hopper kunne ikke engang redde den :(

Eneste plus var soundtracket.

http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#65 filmz-x-kaas 19 år siden

Har lige været inde og glo den for én time siden : / synes egentlig den er udemærket, men desværre kan man godt mærke at zombiegenrén er ved at gå tabt. Der er ikke rigtig noget nyt i den, som man ikke har set før, og handling er ligesom skrevet af Den Store Kliché Bog . Men som jeg har sagt til mange andre "lidt kedelige" action/triller/action film: Den er dog bedre end én romantisk klynke movie

Skriv ny kommentar: