“Last Action Hero” er en undervurderet metafiktiv actionfilm, som er spækket med gode ideer. Filmen er langtfra perfekt, men det er synd, at den nu hovedsageligt er kendt som filmen, der forårsagede Arnold Schwarzeneggers dalende popularitet tilbage i 1990’erne. Udgivelsen giver ikke ligefrem fans stort incitament til at købe filmen igen – AV-præsentationen er mærkbart bedre end dvd’ens, men her er intet ekstramateriale. Hvis du ikke tidligere har set eller erhvervet filmen, er der dog nu god grund til omsider at få det gjort.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 frankdrebin 13 år siden

Super anmeldelse! Dog synes jeg ikke den er for lang nogen steder! Dog er det en af mine yndlingsfilm med Arnold!

Det er en af de få film jeg kan se igen og igen!
Gravatar

#2 chapton 13 år siden

Ja det er gediggen 80 film, på trods af at den kom i 90'erne. Spækket med Arnold one-liners...

Leo the fart :D

Danny Madigan: ...I though I was going to die.
Jack Slater: Well I'm sorry to disappoint you but you're gonna live to enjoy all the glorious fruits life has got to offer - acne, shaving, premature ejaculation... and your first divorce.
Gravatar

#3 Martin Schou 13 år siden

Personligt elsker jeg den film. Det er meget muligt, at den floppede økonomisk, men det gør det ikke til en dårlig film. Langt fra. Og det har måske taget noget tid, for filmen at tjene sig selv ind igen, men et budget på 70 millioner dollars, 50 millioner i biograferne i USA og 26 millioner i udlejninger i USA hjælper en del på det.

Jeg synes ikke engang, at aktionscenerne har problemer. Filmen karikerer aktionfilm, så når vi er ei filmuniverset er alting langt ude på overdrevet, men så snart vi er ude i den virkelige verden, er alting nedtonet og ærlig talt kedeligt - men også realistisk.

Sprænger i bil i luften, blot fordi man skyder benzintanken i smadder? Nej. Kan man smadre en siderude med en knytnæve? Måske ... og det kommer satme til at gøre nas. Og det er lige præcist det, Slater oplever i den virkelige verden. Der er heller ingen sirener, sekunder efter Benedict myrder en mand for at teste tesen.

I det hele taget rammer filmen (i mine øjne) konstant plet, når den karikerer aktionfilm, og den gør det samme, når den viser hvordan tingene er i den virkelige verden. Folk bliver ikke engang slynget bagud, når de bliver skudt, og der er ingen rikochetter med masser af gnister.

Plottet er måske lidt tyndt, men det er en fantasy-film, så det er okay. Desuden kan man vel ikke klandre en karikeret filmskurk for at have en meget en-dimensionel tankegang - det er lidt et krav.
Gravatar

#4 frankdrebin 13 år siden

#3 Er fuldstændig enig.. Så er der jo også cameo's fra flere celeb's som også er en fed detalje! Elsker der hvor Chevy Chase falder over et eller andet :)

Gravatar

#5 Crash 13 år siden

Dejlig anmeldelse, en vaskeægte klassefilm! :)
Gravatar

#6 Bobby Singer 13 år siden

Herrefed film og en af mine absolutte favoritter når vi snakker Arnold film, nej jeg tager skam ikke pis på jer, Last Action Hero er en urimeligt undervurderet action/komedie perle.

Det er dog et umådeligt grimt cover.
Idjit
Gravatar

#7 wimmie 13 år siden

Yes! Endelig - en must-have til samlingen :D
Arnold er fantastisk i den film.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#8 misuma 13 år siden

Jeg kan stadig huske da jeg så den i biografen. Det var en fed oplevelse og er det stadig.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#9 danschier.dk 13 år siden

Alt for fed film!

Gravatar

#10 Lord Beef Jerky 13 år siden

Det er satme lang tid siden, jeg har set denne lille perle. Med en blu-ray udgivelse der her har scoret 5/6 i video, tror jeg dog et gensyn snart nærmer sig. Nogen der har prøvet sig med Commando på blu-ray og kan fortælle mig om det er uncut udgaven og hvordan kvaliteten er?
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: