Den samlet vurdering til DVD-udgivelsen gives for en smuk og effektiv film, som udgives i en flot teknisk stand. Kvaliteten af ekstramaterialet svinger dog fra interessant til kedelige selvpromovering.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-The Omen 19 år siden

The Last Samurai er et brag af en film. Selvfølgelig minder den meget om Dances With Wolves men den er alligevel orginal og inspirerende. Flotte billeder, kampscener, lyd osv. Glæder mig til at se den igen...

... og selvfølgelig skal den hjem til DVD-samlingen, når jeg en dag kommer til penge...
Don't waste my motherfucking time.
Gravatar

#2 Hasselguff 19 år siden

Jeg var ikke synderligt imponeret. Der er for meget "Danser Med Ulve" over handlingen minus den troværdige skildring af et fremmed folkeslag. Den japanske kultur fremstilles med alle de små buttede børn og flotte (vestliget udseende) kvinder så rosenrødt, at jeg var på nippet til at kigge rigtigt dybt i mit cola-bæger. Det "historiske" aspekt af filmen er mildest talt tvivlsomt.

Som jeg ser det virker Cruises alkohol-problem også som et noget tam forsøg på at tilføre hans ellers stereotype karakter lidt dybde. Mht. slaget til sidst er det godt nok lavet med statister af kød og blod, men det er stadig for tydeligt at man har klonet den samme gruppe soldater i computeren igen og igen for at nå op på et tilstrækkeligt stort antal - der tilmed stadig er væsentligt mindre og uspektakulært i forhold til andre nyere storfilm.

Billederne og de mindre mand-til-mand kampe er dog fantastiske.
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#3 Kalle Ferm 19 år siden

Kunne ikke have sagt det bedre. En halvlunken oplevelse.
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#4 Morbid 19 år siden

Aldrig har jeg været så uenig i en anmeldelse.

1/6 til den film... 0/6 hvis den karakter kan gives
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#5 filmz-The Omen 19 år siden

Så er jeg vel alene om min mening. Jeg er fuldt ud ening med anmeldelsen.
Don't waste my motherfucking time.
Gravatar

#6 Zelle 19 år siden

Jeg må sige at jeg også er meget enig i anmeldelsen...
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Gravatar

#7 filmz-Kadann 19 år siden

Jeg er skam også enig i anmeldelsen.. filmen kommer oss' til at stå på min hylde. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#8 filmz-phalanx 19 år siden

jeg var positivt overasket over filmen, smukke billeder god lyd, rimeligt ligefrem historie,, den største fejl og som sikkert også har været dens største trækplaster er Tom Cruise, han er ikke god, heller ikke dårlig, han er der bare, men købes skal den.
This is the one thing we didnt want to happen - Christopher Morris
Gravatar

#9 filmz-karlerminven 19 år siden

Jeg synes nu denne film er rigtig god, og jeg har den da også allerede på DVD, det er så bare R1 så jeg har haft den i et godt stykke tid! Og det er da en fantastisk film, god billede, gode kampe, god lyd, men ekstra materialet er ikke lige det bedste! Så jeg er meget enig med anmelderen.
----
What is a not-joke?
Gravatar

#10 The Boondock Saint 19 år siden

Jeg vil sige at jeg, lige som de andre der har skrevet det, er helt enig med anmelderen. Jeg syntes at det er en rigtig god, og ikke mindst rigtig flot film. På trods af at den ikke er særlig original er det sgu en fed film, syntes jeg....
--> www.myspace.com/areyoustillpuzzled

Skriv ny kommentar: