“Like Crazy” er et af de bedste romantiske dramaer, jeg længe har set – ekstremt velspillet, enormt stemningsfuldt og skiftevis hjerteskærende og særdeles humoristisk. Herhjemme udkommer filmen desværre kun på dvd, men heldigvis er skivens AV-præsentation udmærket, og et fuldkommen fantastisk kommentarspor er med til at sikre ekstramaterialet en karakter over middel. Et must for alle romantikere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 skittlez 11 år siden

Dejlig, dejlig film. Yelchin er altså en dygtig, ung skuespiller, der indlever sig fantastisk i sine roller. Ville meget hellere se på ham, end f.eks. Shia LaBeouf i de fleste roller. Og hende der Felicity Jones blev jeg altså rimeligt skudt i, efter at have set filmen. Mere af hende, tak. Fedt med en romantisk film, der rent faktisk virker ægte, og ikke føles som noget Hollywood har kalkuleret sig frem til. Ifølge IMDb har den et budget på $250.000, og det er jo også noget af en bedrift i sig selv. Store 4/6 herfra, og en klar anbefaling til alle, der gerne vil se en troværdig kærlighedsfilm om parforholdets op- og nedture.
http://www.facebook.com/DampMusik
Gravatar

#2 LukasAasted 11 år siden

Glimrende anmeldelse. Det lyder jo ikke så ringe endda!
Jeg anmelder for xplay.dk, og jeg havde valget mellem at anmelde Like Crazy på DVD eller The Devil Inside på Blu-ray. Valgte The Devil Inside fordi at den var på Blu-ray, men noget tyder på at jeg i den grad valgte forkert...
Traileren fik mig til at tænke på Blue Valentine - er det helt forkert?
Gravatar

#3 The Insider 11 år siden

Tak for de venlige ord! :)Jeg har desværre ikke fået set Blue Valentine endnu, så jeg skal ikke kunne udtale mig om lighederne, men den skal jeg da også have set snarest!
War. War never changes.
Gravatar

#4 skittlez 11 år siden

LukasAasted (2) skrev:
Traileren fik mig til at tænke på Blue Valentine - er det helt forkert?
Man kan sagtens sammenligne de to film. Blue Valentine skildrer et forhold i opløsning, mens der krydsklippes til tiden hvor parret mødtes, og faldt for hinanden. Her finder de lidt hurtigere sammen, og der fokuseres på andre problemstillinger. Alt i alt er Blue Valentine noget mere dramatisk, mens denne føles lettere. Begge er hjerteskærende til tider. Like Crazy kunne jeg sagtens nyde igen, mens Blue Valentine, god som den er, specialt qua Gosling og Williams, nok ikke er en film jeg hiver frem lige foreløbigt igen.
http://www.facebook.com/DampMusik
Gravatar

#5 Slettet Bruger [972724371] 11 år siden

Jeg brød mig ikke specielt meget om Blue Valentine. Godt skuespil, men jeg synes,

kontrasten mellem de to separate perioder var lidt for voldsom, og jeg synes, den ville have været meget mere spændende at udforske, fordi jeg gerne vil forstå, hvordan de er nået dertil, hvor de er nået, hvilket forbliver usagt.


Like Crazy er til gengæld formidabel. Fantastisk skuespil, troværdig historie og en realistisk slutning. Sådan skal det gøres!
Danish representative at the 68th Venice Film Festival.
Gravatar

#6 Takfornu 11 år siden

På din anbefaling Insider/Johan har jeg nu hentet og gjort klar til at se filmen - du får min dom om 95 minutter ;)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#7 The Insider 11 år siden

#6, spændende! Jeg krydser fingre for, at jeg ikke har dårlig samvittighed om halvanden time :-)
War. War never changes.
Gravatar

#8 Takfornu 11 år siden

Wau - Wooo - Huu - helt igennem fantastisk film :) - Har man som jeg levet på den måde de har kan meget hurtigt genkende glæderne, varmen, tvivlen, kærligheden, smerten ... alle de følelser de gennemgår i filmen 5/6 (7/10) herfra :)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#9 Takfornu 11 år siden

#7 - Du kan læse min anmeldelse i What We Saw - tråden ;)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#10 The Insider 11 år siden

#9, will do! :-) Dejligt at høre, at min anbefaling gav pote!
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: