Jeg havde glædet mig meget til “Looper”, men blev desværre slemt skuffet. Det er en film, der er udsprunget af Nolans indflydelse på Hollywood, men som ikke kan bære den opgave, den påtager sig. Dårlig action, middelmådigt skuespil og en slutning, der er flot, men efterlader flere plothuller, gør, at selvom filmen er ambitiøs, så ender den med ikke at være meget mere end en fint underholdende, lille actionthriller, der kun med nød og næppe retfærdiggør købet af en biografbillet og en bitte pose popcorn. “Looper” ligger et sted mellem tre og fire stjerner, og om man ender på den ene eller den anden karakter afhænger formentlig af ens forventninger forinden. Personligt havde jeg sat snuden op efter mere, end jeg fik.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Ispep 11 år siden

Tarantrier (39) skrev:
Ja, som sagt uenig i D9 og Prometheus, men Moon var fremragende :)


Moon og D9 er virkelig fede film.
Gravatar

#42 The Insider 11 år siden

Jeg er en sucker for sci-fi, men faldt aldrig for "District 9". Altså, jeg fandt den da okay, men ville ikke umiddelbart give den mere end 4 stjerner. Nu får jeg dog helt lyst til at gense den, har ikke set den siden premieredagen.
War. War never changes.
Gravatar

#43 MMB 11 år siden

District 9 er nu ellers ret så god, hvis du spørger mig (og det gør du!). Bedre end Moon og The Dark Knight Rises for nu at blive ved de mystiske sammenligninger! :)

Jeg glæder mig i øvrigt også ret meget til Looper, men det skyldes nok mest, at udvalget af film i biografen i øjeblikket er elendigt.
Gravatar

#44 PredatorX 11 år siden

District 9 er da en af de bedste sci-fi film de sidste 10 år!!! Givet, der er ikke mange gode sci-fi film at tage af, men District 9 laserstrålesmadrer da de fleste.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#45 Kruse 11 år siden

The Insider (42) skrev:
eg er en sucker for sci-fi, men faldt aldrig for "District 9". Altså, jeg fandt den da okay, men ville ikke umiddelbart give den mere end 4 stjerner.


Samme her! Den blev desværre knapt så interessant da dokumentar-stilen faldt, og den gik over action-delen som føltes noget stereotyp.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#46 The Insider 11 år siden

#45, agreed! Men mit største problem var med skildringen af hovedpersonen. Det var tydeligt, at vi slutteligt skulle heppe på ham, men jeg foragtede ham fra start til slut, og det hæmmede min indlevelse. Synes Moon er banelængder bedre. Al den snak om moderne, fede sci-fi-perler minder mig om, at jeg endnu ikke har fået set "Primer" og "Another Earth", som jeg efterhånden haft haft stående nogle måneder...
War. War never changes.
Gravatar

#47 Ispep 11 år siden

PredatorX (44) skrev:
District 9 er da en af de bedste sci-fi film de sidste 10 år!!! Givet, der er ikke mange gode sci-fi film at tage af, men District 9 laserstrålesmadrer da de fleste.


Enig. Den er superunderholdende og fungerer bare så godt. Bedre end Braveheart.



The Insider (46) skrev:
fået set "Primer


Den er også god. Bedre end Alien 3.
Gravatar

#48 elwood 11 år siden

Ikke fået set Primer!? som den "officielle" talsmand/PR mand for den film, så synes jeg da jeg har haft nævnt den film en del gange, kan du så se og få den set, det næsten lige før det er vigtigere end og få gennemført Revelations, men også kun næsten men så igen du har tid endnu 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#49 Kasper Kål 11 år siden

Og så har Primers instruktør, Shane Carruth, jo i øvrigt været tidsrejsekonsulent på Looper.
Gravatar

#50 theassociate2010 11 år siden

#45+46 - omvendt synes jeg det er dét som fungerer for filmen - den blander dokumentar med rigtig film og smider overvågningskameraer ind imellem også. Ukonventionelt og hamrende effektivt. Og det biddrager til det gritty og - det i filmen, social-realistiske sydafrika Blomkamp forsøger at skildre.

Skriv ny kommentar: