Jeg havde glædet mig meget til “Looper”, men blev desværre slemt skuffet. Det er en film, der er udsprunget af Nolans indflydelse på Hollywood, men som ikke kan bære den opgave, den påtager sig. Dårlig action, middelmådigt skuespil og en slutning, der er flot, men efterlader flere plothuller, gør, at selvom filmen er ambitiøs, så ender den med ikke at være meget mere end en fint underholdende, lille actionthriller, der kun med nød og næppe retfærdiggør købet af en biografbillet og en bitte pose popcorn. “Looper” ligger et sted mellem tre og fire stjerner, og om man ender på den ene eller den anden karakter afhænger formentlig af ens forventninger forinden. Personligt havde jeg sat snuden op efter mere, end jeg fik.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#91 Lars.dk 12 år siden

Anmelderen mister lidt fokus...

Så skulle i se nogle af hans andre anmeldelser :D

Går ud fra han gør det gratis og det må man da også håbe. Hvis det var DR ville jeg kræve mine licens penge tilbage.

Men som sagt en anmelder er jo bare lige som os andre....en person med en mening og i har vil hørt om den med meninger og r........
Danmarks værste "komiker" http://img687.imageshack.us/i/1281198900438.gif/
Gravatar

#92 TP-DK 12 år siden

Ispep (90) skrev:
Din var blot henvendt til mig :D

Og nu til Braveheart..

Got me there :D

And now for something completely different: Looper
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Boy Scout leader!"
Gravatar

#93 Hr. Nielsen 12 år siden

TP-DK (88) skrev:
Hmm har lige bestilt Prometheus, så jeg håber jeg er uenig med dig angående dens middelmådighed
God fornøjelse med den! Den er såmænd underholdende nok. Jeg gav den selv 7/10 da jeg så den i biografen. Den er enormt flot og sine steder også spændende. Tematisk har den sine momenter, hvor der forsøges at stilles store og eftertænksomme spørgsmål, om hvem vi er og hvorfor, vores evige søgen efter svar, hvad der gør en guddommelig og meget andet, som man kan smide i den. Starten er ret 'clever'. Det der halter er persontegningerne, som er svage, mens afviklingen af historien sine steder er så svag, at den virker mangelfuld og hullet. Den har så også et par scener der er direkte ufrivilligt komiske (i hvert fald når de samles i en film, for så bliver det næsten for meget).

Der har dog unden tvivl været et par gode ideer og gode intentioner bag, det kan man jo værdsætte.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#94 Ispep 12 år siden

TP-DK (92) skrev:
different: Looper

Jep..

Gravatar

#95 Hr. Nielsen 12 år siden

Ispep (89) skrev:
Og de "sammenhænge" du taler om
Pudsigt er det faktisk netop det jeg (og mange jeg kender) netop ikke kritiserer specielt. Som vi er enige om, ligger filmens mangler jo ikke der, men i filmens ramme og struktur. Jeg kan så lide den lidt bedre end du, men vores kritik er da ret ens som jeg opfatter det. Så fatter ikke den fokusering på det vi netop ikke kritiserer. Gør du?
Gravatar

#96 Ispep 12 år siden

Thomas E. Nielsen (95) skrev:
men i filmens ramme og struktur

Afgjort. Persontegning er satme hul. Jeg havde ingen empati for nogen. Det næste problem er vitterligt de mange irritationsmomenter, enten forårsaget af plottet eller personernes handlinger, som tangerer de værste gyserklicher. Derudover, som du nok også ved, savnede jeg også uhygge og suspense (der var en enkelt scene som var go' nok). Ved 2 gensyn, kedede jeg mig faktisk endnu mere. Så kan man påstå jeg ikke leder nok efter subtext, men for mig skal de basale ting fungerer først. Det gør de ikke.
Gravatar

#97 Richard Burton 12 år siden

Thomas E. Nielsen (87) skrev:
Har læst det meste af det du har haft skrevet og du har såmænd ikke nævnt meget, som jeg ikke har bemærket i filmen angående dens 'dybe' tematikker og det er stadig pladder (om end underholdende pladder, det medgiver jeg), en del af det, så det er ikke noget jeg skyder den i skoene, men noget jeg mener!!! At du mener noget andet, er mig fint. Men har godt bemærket, at det (lidt for) ofte kniber med respekten den anden vej desværre!

Jeg respekterer enhvers ret til at mene noget andet end jeg. Derudover argumenterer jeg for og imod, som med ethvert andet emne og der vil jeg gerne gentage igen, fordi jeg mener det, at dine udsagn om "religiøst sludder" og "guddommeligt nonsens" på ingen måde er funderet i filmens indhold, i og med der absolut intet er givet i den film, om dens ateistiske/religiøse vinkling. Religiøse og ateister har haft travlt med at skyde med skarpt på filmens vinkling, ud fra modsatte antagelser om dens indhold og det må siges at være ganske svært at stille dem alle tilfredse.

Ispep (89) skrev:
Hvorfor i alverden tror du dog det? Jeg tror ærligt at ingen herinde har fordomme omkring filmens plot. Det er ikke just kontroversielle sager Scott disker op med. Og de "sammenhænge" du taler om, så må du vel være den eneste der er rustet mht. Prometheus på hele kloden, for alle andre er jo spader, som intet har fattet af filmen.

Nu gik der vist lort i tråden, så...

Jeg er glad for, at det lige er dig, som stiller det spørgsmål, eftersom du hidtil haft den absolut dårligste skudstatik mht. at ramme indenfor målrammen med dine kritikpunkter om denne film. Og derfor undrer det mig ganske meget, at du bliver ved med at bringe den succes i spil, når det er så nemt at henvise til Prometheus tråden, for netop at dyrke dine fordomme omkring Prometheus.

Skal vi lige se på definitionen af en fordom?`

Forudfattet, ofte negativ holdning som typisk er dannet på et mangelfuldt el. forkert grundlag, og som man er utilbøjelig til at ændre.

At jeg kalder det fordomme skyldes, at du langt ind i tråden har beskyldt Prometheus for alverdens dumheder, uden reelt at vide, hvad du snakkede om. En holdning truffet på en mangelfuldt eller forkert grundlag.

608 indlæg inde i tråden viste det sig, at du ikke forstod det mest basale element i hele filmen, hvilket ville være lidt af en hjælp i forståelsen af filmens tematik. Enhver skal have lov til at misforstå, men når man så helhjertet bliver ved at gå i brechen for noget, som man beviseligt ikke interesserer sig særlig meget for så har man altså fortjent boomerangen.

HAVDE du interesseret dig, så havde du fulgt med i debatten i tråden, eller en hvilken som helst anden debat, hvormed du OGSÅ kunne få ryddet en anden fordom af vejen, nemlig den, at jeg skulle være den eneste, som er rustet mht. Prometheus' tematik. Det kan jeg berolige dig med, at jeg langtfra er. Men det kræver jo en smule benarbejde at bevæge sig udenfor andedammen efter modspil, men så havde du heller ikke været i tvivl om hele filmens præmis.

Beklager Ispep, men jo. Mine erfaringer med rigtig mange debatter om Prometheus, inklusive diskussion med dig, overbeviser mig på ingen måde om, at der ikke skulle være mange fordomme i spil. Det er ikke nyt. Scott lavede en film om skabelsen og menneskets oprindelse. Det i sig selv inviterer til ophedet debat. Når man så heller ikke laver en Alien film, efter de gamle skabeloner, så er der endnu mere skuffelse at hente.

Det er fuldkommen reelt at kritisere Prometheus, men det hjælper ganske meget at læse på lektien hjemmefra. Et godt råd. Hold du dig til kritikken af persontegningerne og hold dig langt fra at debattere filmens tematik.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#98 Hr. Nielsen 12 år siden

Ingeniosus (97) skrev:
fordi jeg mener det, at dine udsagn om "religiøst sludder" og "guddommeligt nonsens" på ingen måde er funderet i filmens indhold, i og med der absolut intet er givet i den film, om dens ateistiske/religiøse vinkling.
Det er de sgu da så sandelig, så enten fatter du hat af det jeg skriver eller også har du så tralvt med at tolke at du totalt overtolker det jeg skriver. Er starten af Prometheus måske ikke bygget på myten om Prometheus, der skabte det første menneske måske...Jo, det er den rent faktisk og det synes jeg rent faktisk er noget sludder og søger de ikke efter gud i filmen og det synes jeg er noget nonsens. Rummer filmen måske ikke flere religiøse symboler eller hentydninger (som du mig bekdnt endda selv har været inde på). Hele historien er rent fantasy og du burde vide, at jeg faktisk elsker fantasy, men meget mere end herligt sludder og nonsens anser jeg det altså ikke som. At den har et par spændende tanker i den retning giver jeg den (som du ville kunne læse, hvis du gad bruge tid på at forholde dig til andet end dine fordomme omkring min mening om filmen). At du så disker op med det samme vrøvl om ateister Vs. religiøsitet må stå for egen regning. Jeg har overhovedet ikke bedømt dette aspekt udfra disse (seriøse) parametre tak, hvor meget du end gerne vil tillægge mig disse motiver. Det bliver lidt trættende konstant at skulle forsvare nogle synspunkter udfra nogle dogmer du stiller op, mod noget noget jeg ikke har sagt!
Gravatar

#99 Hr. Nielsen 12 år siden

Ingeniosus (97) skrev:
Det er ikke nyt. Scott lavede en film om skabelsen og menneskets oprindelse. Det i sig selv inviterer til ophedet debat. Når man så heller ikke laver en Alien film, efter de gamle skabeloner, så er der endnu mere skuffelse at hente.

Ingeniosus (97) skrev:
Forudfattet, ofte negativ holdning som typisk er dannet på et mangelfuldt el. forkert grundlag, og som man er utilbøjelig til at ændre.
Åh ja, du har helt ret;)

Ingeniosus (97) skrev:
Scott lavede en film om skabelsen og menneskets oprindelse.
Og du mener ikke, at jeg kan mene det det er nonsens??? Undskyld mig, men det må vist skyldes dine fordomme, når du påstår jeg IKKE har belæg for at synes det er noget sludder. Måske du opfatter det dybt negativt, fordi det er dig så vigtigt, men det er det altså ikke mig. Men inden du atter tillægger mig ikke at finde filmen genial af den grund, så tager du fejl. Det er netop disse aspekter der trækker lidt op (sammen med et par andre ting).
Gravatar

#100 Richard Burton 12 år siden

#98 Men med det indlæg. så siger du dermed også, at din indgangsvinkel til at kalde det "guddommeligt nonsens" eller "religiøst sludder", allerede er defineret ved dets indhold, ikke sandt? Du gør opmærksom på, at du har en præference omkring religiøse emner, som ikke ligefrem signalerer, at du har den store lyst til at lade historien udvikle sig, for at se, hvor du bliver bragt hen? Sådan forstår jeg det, når jeg læser det.

Det er helt op til dig, at vælge at være åben for sci-fi, som kun behandler emner, som kan defineres videnskabeligt og som er rationelle i en ateistisk verdensanskuelse.

Religion som beskrevet i Prometheus er, uanset hvad, også sci-fi for mig. Man har en start, som bygger på Prometheus legenden. Man har symbolik, som refererer til religiøse begreber og så har man selve menneskehedens største spørgsmål. Hvem skabte os?

I denne ligning sætter man videnskabsmanden og troen. Derudover sætter man skabelsen i relief af menneskets egen skaberkraft og kunstig intelligens.

Men INTET STED i filmen, er der noget, som indikerer, at Scott er ude på en færd, som skal konvertere menneskeheden til katolikker og guds hånd til sidst komme ned fra det høje og give Shaw en gavecheck for at have troen i behold. Tværtimod kan det være, at både mennesker og ingeniører til sidst står med en lang næse. Spekulationer om Scotts forehavende, religiøst eller ateistisk funderet, er ... spekulation.

Der er derfor langt mindre nonsens i denne film, end formentlig 90% af alt andet sci-fi man kan diske op med, fordi menneskerne i denne film faktisk afspejler virkeligheden, hvor størstedelen af denne klodes befolkning er religiøst troende. Filmen vover at have noget på hjerte, fordi den udforsker et tema, som er så kontroversielt, at mange på forhånd forkaster filmens mulige hensigter og budskaber, fordi de allerede fra den første sekvens er bange for, at lige netop deres forestilling om, hvordan verden hænger sammen, kan blive kompromitteret.

Personligt er jeg ret ligeglad. Jeg vil hverken værre mere eller mindre glad for at blive bekræftet i min egen tro. Jeg er blot glad for, at der stadigvæk er nogle, som tør at lave film, som tager "de store spørgsmål op og vinkler dem", uanset om religion er indblandet eller ej.

Og du mener ikke, at jeg kan mene det det er nonsens??? Undskyld mig, men det må vist skyldes dine fordomme, når du påstår jeg IKKE har belæg for at synes det er noget sludder.

Du må mene lige hvad du vil. Men når jeg læser dit forrige indlæg #98, så forklarer du det, som om du mener det ud fra en fastlagt præference i din livsanskuelse. Du mener det er noget sludder at søge efter gud og det skal du have lov til. Men hvorfor det er noget sludder at lave en film OM mennesker, som søger efter gud, det fatter jeg ikke. Det er fakta. Det er en del af virkeligheden og det er en stor del af menneskehedens største spørgsmål, dilemma og ikke mindst oplæg til konflikter i vores verden.

Måske du opfatter det dybt negativt, fordi det er dig så vigtigt, men det er det altså ikke mig. Men inden du atter tillægger mig ikke at finde filmen genial af den grund, så tager du fejl. Det er netop disse aspekter der trækker lidt op (sammen med et par andre ting).

Det er mig "ikke så vigtigt". Folk må kritisere som de lyster, men jeg vil på ingen måde give håndslag på, at jeg til hver en tid vil opfatte andres udsagn, som de måtte mene de skal forstås. Hvis folk kommer med noget kritik, jeg ikke er enig i og det omhandler et område jeg interesserer mig for, så vil jeg gå i rette hermed, som jeg nu engang forstår det og så beklager jeg, hvis jeg så misforstår.

Jeg har intet imod folk er kritiske og synes Prometheus er noget lort. Men når argumenterne rammer bordet, så er de til debat. Du skal på ingen måde slås i hartkorn med andre kritikere, folk må bedømmes individuelt. Men nu mener jeg altså, at kritikken af Prometheus har været og åbenbart stadig er i en generel sørgelig tilstand, hvor en masse sites stadig gerne vil køre med i rillen på "I guder hvor er Prometheus hjernedød" og så fremkommer der en række pinligheder, som med lethed kan dissekeres, men som finder jubel hos ligesindede, som er ligeså uinteresserede i at diskutere sammenhænge og finde forståelse. 5 måneder efter premieren burde ihvertfald de professionelle anmeldere have regnet det vigtigste ud mht. tematik og bevæggrunde.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!

Skriv ny kommentar: