Jeg havde glædet mig meget til “Looper”, men blev desværre slemt skuffet. Det er en film, der er udsprunget af Nolans indflydelse på Hollywood, men som ikke kan bære den opgave, den påtager sig. Dårlig action, middelmådigt skuespil og en slutning, der er flot, men efterlader flere plothuller, gør, at selvom filmen er ambitiøs, så ender den med ikke at være meget mere end en fint underholdende, lille actionthriller, der kun med nød og næppe retfærdiggør købet af en biografbillet og en bitte pose popcorn. “Looper” ligger et sted mellem tre og fire stjerner, og om man ender på den ene eller den anden karakter afhænger formentlig af ens forventninger forinden. Personligt havde jeg sat snuden op efter mere, end jeg fik.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#101 Ispep 12 år siden

Ingeniosus (97) skrev:
ramme indenfor målrammen med dine kritikpunkter om denne film. Og derfor undrer det mig ganske meget, at du bliver ved med at bringe den succes i spil, når det er så nemt at henvise til Prometheus tråden, for netop at dyrke dine fordomme omkring Prometheus.

Alle rammer forbi målet i følge dig, hvis man tillader sig at være kritisk overfor denne film. Jeg har bare stadig ikke fordomme omkring de religiøse aspekter af filmen, eller dets plot for den sags skyld. Jeg kan bare ikke lide filmen, bruce. Grundene har jeg efterhånden nævnt til hudløshed.

Ingeniosus (97) skrev:
HAVDE du interesseret dig, så havde du fulgt med i debatten i tråden

Jeg bestemmer selv, hvor meget jeg ønsker og magter at følge med i. Og jeg har beklagevis ikke gået fanatisk til værks om denne film, som du, og opstøvet samtlige tråde, anmeldelser og interviews, og set filmen 117 gange og postet dagligt nyheder om dette. Måske er jeg trods alt ikke bedre "rustet", men det øjnene så to gange, og hjertet følte, eller rettere ikke følte, så kan du stikke dine analyser skråt op, for det er ikke meget bedre end ugebladspladder. Muligt du føler, at du har fundet "nøglen" til mysteriet, og føler dig "ovenpå" at du ligefrem har løst en fucking Ridley Scott film (bra-fucking-vo) men hvad med i det mindste at høre lidt på andres kritik?

Ingeniosus (97) skrev:
at der ikke skulle være mange fordomme i spil. Det er ikke nyt. Scott lavede en film om skabelsen og menneskets oprindelse. Det i sig selv inviterer til ophedet debat

Nej det er ej.. Du har bare ført en fanatisk ophedet debat. Der er intet kontroversielt i Prometheus, intet nyt under solen og intet der bringer nogens pis i kog.

Ingeniosus (97) skrev:
Når man så heller ikke laver en Alien film, efter de gamle skabeloner, så er der endnu mere skuffelse at hente.

Ny eller gammel skabelon, filmen var mislykket ifølge mig. Jeg ønskede mig ikke et remake af Alien. Men Prometheus bygger stadig på enkelte elementer fra forgængeren, såsom suspense, opbygning og uhygge. Det virkede så bare ikke.

Ingeniosus (97) skrev:
men det hjælper ganske meget at læse på lektien hjemmefra

Du har sikkert udarbejdet et pensum? Jeg behøver ikke læse på lektie. Jeg ser, jeg føler, jeg mærker. Det er for mig rigeligt.

Ingeniosus (97) skrev:
Hold du dig til kritikken af persontegningerne og hold dig langt fra at debattere filmens tematik.

Tak for rådet :D Jeg overlader den svulstige tomhed til dig, og bruger tiden på andet.
Gravatar

#102 Richard Burton 12 år siden

#101 Stort cadeau! Jeg er sikker på du går en langt mere udbytterig periode i møde :)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#103 Ispep 12 år siden

Det kan vel kun gå fremad efter Prometheus :D
Gravatar

#104 Richard Burton 12 år siden

#103 Endnu et point for selverkendelse.

Hu-hej hvor det går :)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#105 MMB 12 år siden

Get a room... ;)
Gravatar

#106 Kyllingebenet 12 år siden

Foeller (105) skrev:
Get a room... ;)

Elsker disse barnlige diskussioner, så lad dem endelig blive ved.
Gravatar

#107 Lord Beef Jerky 12 år siden

Så fik jeg set Looper... ligeså god som Prometheus og lidt bedre end Inception (bare fordi i bliver ved med at snakke om de to film).... 7/10.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#108 Hr. Nielsen 12 år siden

Ingeniosus (100) skrev:
Sådan forstår jeg det, når jeg læser det.
Gør du sikkert, fordi du ikke kan tage dine fordomme af og derfor tolker noget negativt ud af det, fordi du er troende kristen og jeg ikke er. Det har jo intet med min kritik af filmen at gøre, så kan slet ikke se hvorfor du forsætter med at køre i samme rille???

Ingeniosus (100) skrev:
Det er helt op til dig, at vælge at være åben for sci-fi, som kun behandler emner, som kan defineres videnskabeligt og som er rationelle i en ateistisk verdensanskuelse.
Fordomme Flemming, intet andet? Jeg har overhovedet slet ikke udtalt mig at det er sådan jeg gerne vil have det. Sikken en gang BS, undskyld jeg siger det. Men du skyder ganske enkelt så langt ved siden af, at jeg er helt stået af!

Ingeniosus (100) skrev:
Men INTET STED i filmen, er der noget, som indikerer, at Scott er ude på en færd, som skal konvertere menneskeheden til katolikker og guds hånd til sidst komme ned fra det høje og give Shaw en gavecheck for at have troen i behold.
Har jeg heller aldrig påstået og skulle det ske, generer det mig overhovedet ikke, så længe det er formidlet godt (jeg har intet imod Prometheus' temaer, stadigvæk...Sig mig, læser du hvad jeg skriver eller er du fanget i egen tro på at jeg kritiserer dette?). Jeg elsker film som Ben-Hur, King Of Kings og De 10. Bud, så du er altså kørt helt af sporet!!!

Ingeniosus (100) skrev:
som er så kontroversielt, at mange på forhånd forkaster filmens mulige hensigter og budskaber, fordi de allerede fra den første sekvens er bange for, at lige netop deres forestilling om, hvordan verden hænger sammen, kan blive kompromitteret.
Og så er filmen heller ikke mere kontroversiel tak. De bølger den har skabt, går ganske lavt!

Ingeniosus (100) skrev:
Der er derfor langt mindre nonsens i denne film
For dig og det respekterer jeg....Kniber det den anden vej måske?

Ingeniosus (100) skrev:
Jeg er blot glad for, at der stadigvæk er nogle, som tør at lave film, som tager "de store spørgsmål op og vinkler dem", uanset om religion er indblandet eller ej.
Ja da, jeg er enig???? At Prometheus så fejler på et par punkter er en anden snak!

Ingeniosus (100) skrev:
Du mener det er noget sludder at søge efter gud og det skal du have lov til. Men hvorfor det er noget sludder at lave en film OM mennesker, som søger efter gud, det fatter jeg ikke.
Skil lige tingene ad tak! Jeg har aldrig påstået det var noget sludder at lave film om dette emne (det er her du blander tingene sammen), blot at jeg fandt det var noget sludder filmen præsenterede, som jeg anså på linie med alt andet fantasy. Jeg har stor respekt for film, der tager sådanne spørgsmål om tak! Jeg har endda skrevet, flere gange, at jeg også synes filmen sine steder rammer nogle ting!!! Så du går atter forkert. Tegner dig snart et kort;)

Ingeniosus (100) skrev:
5 måneder efter premieren burde ihvertfald de professionelle anmeldere have regnet det vigtigste ud mht. tematik og bevæggrunde.
Ja mener du. Det mener jeg ikke og filmen kommer aldrig til at stå som en af de helt store sci-fic film som Alien, Blade Runner, 2001 og enkelte andre (siger jeg:).

Og nu gider jeg altså ikke længere forsvare mig mod anklager, på argumenter jeg ikke har brugt som kritik af filmen. Hvis du vil diskutere min kritik, så argumenter mod det jeg kritiserer tak!!!! Jeg flytter hen under Prometheus tråden, så du kan nå dine 1000 indlæg;)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#109 PredatorX 12 år siden

Thomas E. Nielsen (98) skrev:
Er starten af Prometheus måske ikke bygget på myten om Prometheus, der skabte det første menneske måske

Han skabte ikke det første menneske. Han gav mennesket ild. Og blev så straffet for det.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#110 Kyllingebenet 12 år siden

PredatorX (109) skrev:
Han skabte ikke det første menneske. Han gav mennesket ild. Og blev så straffet for det.

Prometheus skabte mennesket af ler.

Skriv ny kommentar: