Tilbage sidder vi med denne pinlige vorte af en film, der indeholder så mange fejlvurderinger fra skabernes side og er en så usammenhængende forvrøvlet størrelse, at den til tider næsten når Ed Woodske højder. Shyamalan har bestemt talent, men han er en så forkert instruktør til denne slags film, at man næsten sidder og krummer tæer på hans vegne. Shyamalan demonstrer bestemt ikke noget mesterskab over luften her – det skulle da lige være evnen til at skabe en ualmindeligt stor ildelugtende filmprut.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 filmz-ab 14 år siden

Jo, vi har set filmen. Men har du? For det resumé jeg fandt, påpeger altså hele 3 twists i løbet af filmen. Og det bragte jeg på banen som et argument. Ergo er filmen bygget op omkring et twist, når den ligesom forsøger at overraske. Hvorvidt udførelsen af de twists er god eller ej, er en anden snak.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#52 Michael Andersen 14 år siden

He he så kom PredatorX også på Claudius' ignoreliste. Velkommen i klubben :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#53 filmz-ab 14 år siden

I kan jo snart lave et oldboys fodbold hold :-)
Gravatar

#54 Michael Andersen 14 år siden

Ha ha :D
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#55 filmz-Claudius 14 år siden

a@babo (51) skrev:

Jo, vi har set filmen. Men har du?

Kan jeg skrive det, jeg skrev i #47, hvis jeg ikke har set den?

Siden du overhovedet bringer det på bane, kunne jeg stille dig samme spørgsmål.

Jeg har trods alt beskrevet min opfattelse af filmen, mens du bare har copy/pasted et resumé.
http://www.newsweek.com/2010/04/30/why-i-hate-3-d-and-you-should-too.html
Gravatar

#56 filmz-ab 14 år siden

Ja, jeg har ligesom bevidst lagt et resumé ud, hvor der bliver tydeliggjort, hvad filmen går ud på, og vi snakker vel om twists, og ikke en personlig vurdering af filmen. Jeg kan sagtens give dig MIN holdning, men den er da ligegyldig i denne sammenhæng. Du kan da godt se, ud fra det resumé, at der er tale om twists? Hvad du synes om dem, er en anden snak, men DE er der, og filmen forsøger at overraske.
Gravatar

#57 Hr. Nielsen 14 år siden

Ha ha ha, Claudius er sgu da underholdende, for den mand (?) er da så nærtagende som som ingen andre og snakker i øst og i vest uden at ville lytte eller åbne op for andre argumenter. Jeg har været der, det er håbløst, så at komme på hans shitliste, det er et STORT plus, for det betyder at man rent faktisk giver ham et modspil (hvilket han IKKE kan tåle). I sin tid måtte jeg flere gange tænke om det bare var mig, men det ved jeg nu det ikke kun er.

The Village har da mere plottwist end Signs, men den fungerer bare ikke, hverken med eller uden twist. Det er en svag film, men ikke pga alle Claudius' søgte forklaringer på hvorfor 'vi' ikke kan lide den. Den er dog meter bedre end de film der følger.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#58 filmz-Bruce 14 år siden

#52 [url= :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#59 filmz-Claudius 14 år siden

a@babo (56) skrev:
hvad filmen går ud på, og vi snakker vel om twists, og ikke en personlig vurdering af filmen.

Jeg har gentagende gange sagt, at der er et plot twist i "The Village", men at det bare ikke er som i "The Sixth Sense", "Unbreakable" eller "Signs". Jeg har vist sagt det i næsten samtlige indlæg, jeg har skrevet i denne tråd, og jeg forklarede endda, hvori jeg så forskellen i #47.

Så hvorfor skal jeg pludselig have det her smidt i hovedet nu?!?
http://www.newsweek.com/2010/04/30/why-i-hate-3-d-and-you-should-too.html
Gravatar

#60 filmz-ab 14 år siden

Claudius (59) skrev:
Så hvorfor skal jeg pludselig have det her smidt i hovedet nu?!?

Fordi det for mig ingen mening giver? Du bliver ved med at sige, at The Village ikke har samme plottwist som f.eks den sjette sans? Nej, det er da klart - Village har en anden historie og ikke er en kopi af den sjette sans. Men The Village er stadig bygget op som en twisty turny film, i stil med instruktørens tidligere film. Enten har en film twists eller ej. Derfor var M Night ikke "stemplet" af nogen. Det er bare den type film med twist han selv lavede. De var bare ikke så gode, som hans tre første.

Skriv ny kommentar: