At “Madagascar” stadigvæk er en absolut seværdig film, på trods af den tynde historie og slatne anden halvdel, skyldes at den som helhed svinger glimrende. Replikker og fysisk udfoldelse er nok til at få en til at more sig gevaldigt, selv om man har øjeblikke i kedsomhed. Et absolut lyspunkt er, at filmen heldigvis er forskånet for de sædvanlige moraler, og det redder helt klart “Madagascar”. Man kan få lov til at grine, hvor der skal grines, uden at vi partout skal have en ellers forventelig moralprædiken. Det gør at man ikke helt står af, når handlingen kører i tomgang. Filmen byder på adskillige sjove og vanvittige indslag, og slet skjulte referencer til andre film såsom “American Beauty”, “Ondskabens øjne” og “Abernes planet”, som nok kun de voksne fanger. “Madagascar” er skæg, skør og turen i biografmørket værd, og hvem kan egentlig forlange mere?

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-pkrog 19 år siden

Det er nok den sjoveste tegnefilm jeg har set i længe. Overgår næsten ice age!!
Gravatar

#12 elwood 19 år siden

#11 ahh der er ingen som kan slå Scrat.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#13 Old Son 19 år siden

Når man som jeg har børn, kommer man ikke uden om den danske version - og jeg synes, dubbingen var til UG. Hvorfor nogen pr. automatik skal slamme de danske stemmer uden at have set filmen først, fatter jeg ikke. Folk lufter bare deres uvidenhed. Selvfølgelig kan det aldrig blive lige så godt som originalen, men det kan godt være godt alligevel, om jeg så må sige.

Det var under alle omstændigheder en kanon film, efter min mening. Shrek, Antz, Road to El Dorado (og et par stykker til) og nu Madagascar - DreamWorks nakker Disneys krone for vildt!!
Wiggaaaar ajt fo sjissle ma dissle bizlle in de kissle aijt fo shir biatch!
Gravatar

#14 filmz-sikorab 19 år siden

Filmen er for griner, har nu både set den på dansk og på engelsk. Den er klart sjovere at se på engelsk, hvis man er af den lidt ældre generation der ser disse typer film, da der ligger mere arbejde i jokes'ne og de er lidt federe på engelsk.

Men bestemt en sjov film alligevel, på begge sprog. Den har sine "moments" som man siger.
Gravatar

#15 filmz-shookice 19 år siden

Skal ses med engelsk tale..
Gravatar

#16 darkwizat 19 år siden

Den enste rigtige cgi comedy den er bare for cool, det er super fedt at se en rigtig voksen cgi film kan så ik lige se poiten i at lave en dansk udgaver, børn fatter jo ik det halve anyway men det er typisk danmark...
Gravatar

#17 elwood 19 år siden

#16 ehmm børn finder andre ting underholdene i disse film end vi voksne, så self. skal der både være dansk og org. sprog version.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#18 filmz-mr. pink 19 år siden

#4 hehe også klart min favorit scene. Den eneste scene der fik mig til at grine :)

de står i 2 minutter i en snestorm, ingen siger noget, og så kommer "Well, this sucks" hehe, tror de blev slemt skuffede
Gravatar

#19 Lethal Injection 19 år siden

18#-

Det er også min ynglings scene.
Perhaps an attic shall I seek!
Gravatar

#20 darkwizat 19 år siden

#17 det er en cgi comedy så nej... de kan se den når de er gamle nok.

Skriv ny kommentar: