At “Madagascar” stadigvæk er en absolut seværdig film, på trods af den tynde historie og slatne anden halvdel, skyldes at den som helhed svinger glimrende. Replikker og fysisk udfoldelse er nok til at få en til at more sig gevaldigt, selv om man har øjeblikke i kedsomhed. Et absolut lyspunkt er, at filmen heldigvis er forskånet for de sædvanlige moraler, og det redder helt klart “Madagascar”. Man kan få lov til at grine, hvor der skal grines, uden at vi partout skal have en ellers forventelig moralprædiken. Det gør at man ikke helt står af, når handlingen kører i tomgang. Filmen byder på adskillige sjove og vanvittige indslag, og slet skjulte referencer til andre film såsom “American Beauty”, “Ondskabens øjne” og “Abernes planet”, som nok kun de voksne fanger. “Madagascar” er skæg, skør og turen i biografmørket værd, og hvem kan egentlig forlange mere?

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Michael Andersen 19 år siden

fint nok, men hva er dit problem med, at den bli'r dubbet? Jeg forstår stadig ikke, at du ik bare lader være med at se de danske versioner i stedet for at hidse dig op over at nogle danske børn ikke forstår pointen med en film. Dem om det.

Problemet er nok at hvis man ikke lige bor i en af Danmarks 3 største byer bliver man ofte spist af med den danske udgave. F.eks. her i Vejle viser biografen pt. 3 amerikanske film udelukkende med dansk tale.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#32 darkwizat 19 år siden

#31 thats my poit... måtte tage til århus for at se Madagascar i original udgave og bor altså i Randers.
Gravatar

#33 darkwizat 19 år siden

#30 det har jeg vidst givet udtryg for, jeg ser ingen grund til at øgelæge oplevelsen for børn skyld, desuden det de vil grine af var sikkert lige så sjovt på englsk fx da jeg var mindre kom the mask, og selvom at jeg måske ik forstod alt hva der blev sagt havde jeg det da sjovt, idag har vi så son of the mask på banen og mensaten om ik den skulle ses på dansk i biografen jeg er sikker på at børn ville havde det lige så sjovt med den på englsk som jeg havde med den første.
Gravatar

#34 elwood 19 år siden

Jeg synes der skal være plads til begge dem som vil se filmene på dansk, og os andre som vil se dem på org. sprog, der hvor filmen knækker for mig, er når man ikke har valget mellem de to og skal tvinges til at se den danske udgave i bio. Det synes jeg er træls, men jeg har intet imod at oversætte film til børnene.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#35 NOWhere 19 år siden

#31 & #32
Ok, jeg vidste faktisk ikke, det forholdt sig sådan, at man kun kan se den danske version af en film, men det siger noget om, hvor lidt jeg ved om provinsen. Så kan jeg bedre forstå, man kan se sig sur på de danske distributører og deslige.
Gravatar

#36 Old Son 19 år siden

Det er til syvende og sidst et spørgsmål om økonomi. Provinsbiograferne har ikke økonomi til at investere i både en tekstet og en dubbet 35mm-kopi af den samme film, især ikke når den tekstede knap nok kan fylde en halv sal - og der er alt andet end lige flere penge i børnefamile-publikummet, end der er filmfeinschmekerne/nørderne... I må flytte til storbyen, folks! Sad but true ;)
Wiggaaaar ajt fo sjissle ma dissle bizlle in de kissle aijt fo shir biatch!
Gravatar

#37 elwood 19 år siden

#36 Århus har tit også vist film uden mulighed for dansk tale. Bla. Valiant, var ik i org. version.
Gravatar

#38 Old Son 19 år siden

#37 Jeg går ud fra, at du mener engelsk tale - men ja, så er det surt at bo i Jylland, hvis det går hen og bliver reglen...
Wiggaaaar ajt fo sjissle ma dissle bizlle in de kissle aijt fo shir biatch!
Gravatar

#39 elwood 19 år siden

#38 jep det var det jeg mente, min Ven Frank skrev ind til nordisk Film og gav den forklaring at det var fordi de ikke betragtede disse film som store indtjenings kilder

Og at det var derfor man ikke kunne se dem på orginal sprog, da det var for dyrt, bare sjovt at høre det fra Nordisk film, i forb. med Århus.
Gravatar

#40 filmz-emily 19 år siden

Synes filmen er rigtig sjov. Jeg synes også den er godt lavet.
En film jeg fik grinet meget til. Den sjoveste film jeg har set er dog nok Ice Age og det overgår den her nu ikke, men synes det er en sjov og god film

Skriv ny kommentar: