At “Madagascar” stadigvæk er en absolut seværdig film, på trods af den tynde historie og slatne anden halvdel, skyldes at den som helhed svinger glimrende. Replikker og fysisk udfoldelse er nok til at få en til at more sig gevaldigt, selv om man har øjeblikke i kedsomhed. Et absolut lyspunkt er, at filmen heldigvis er forskånet for de sædvanlige moraler, og det redder helt klart “Madagascar”. Man kan få lov til at grine, hvor der skal grines, uden at vi partout skal have en ellers forventelig moralprædiken. Det gør at man ikke helt står af, når handlingen kører i tomgang. Filmen byder på adskillige sjove og vanvittige indslag, og slet skjulte referencer til andre film såsom “American Beauty”, “Ondskabens øjne” og “Abernes planet”, som nok kun de voksne fanger. “Madagascar” er skæg, skør og turen i biografmørket værd, og hvem kan egentlig forlange mere?
#31 Michael Andersen 19 år siden
Problemet er nok at hvis man ikke lige bor i en af Danmarks 3 største byer bliver man ofte spist af med den danske udgave. F.eks. her i Vejle viser biografen pt. 3 amerikanske film udelukkende med dansk tale.
#32 darkwizat 19 år siden
#33 darkwizat 19 år siden
#34 elwood 19 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#35 NOWhere 19 år siden
Ok, jeg vidste faktisk ikke, det forholdt sig sådan, at man kun kan se den danske version af en film, men det siger noget om, hvor lidt jeg ved om provinsen. Så kan jeg bedre forstå, man kan se sig sur på de danske distributører og deslige.
#36 Old Son 19 år siden
#37 elwood 19 år siden
#38 Old Son 19 år siden
#39 elwood 19 år siden
Og at det var derfor man ikke kunne se dem på orginal sprog, da det var for dyrt, bare sjovt at høre det fra Nordisk film, i forb. med Århus.
#40 filmz-emily 19 år siden
En film jeg fik grinet meget til. Den sjoveste film jeg har set er dog nok Ice Age og det overgår den her nu ikke, men synes det er en sjov og god film