Hvis “Man of Steel” ikke er årets værste film, så er den i hvert fald årets største skuffelse – en overfladisk, følelseskold stiløvelse, der tager en stor stak talentfulde skuespillere og drukner dem i slørede computereffekter. Personligt kunne jeg ikke være mere fløjtende ligeglad med den kommende “Batman vs. Superman”, når nu det er det samme filmhold, som står bag. Til gengæld glæder jeg mig enormt til det næste “Superman”-reboot. Fans af “Man of Steel” kan dog glæde sig over, at billedsiden ser næsten fejlfri ud i HD, at lydsporet er et af årets allerbedste, og at ekstramaterialet er seværdigt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 The-new-meister 10 år siden

elwood (48) skrev:
Det bedste ved Superman Returns er klart intro credits'ne :)


+1
Gravatar

#62 Driver 10 år siden

På IMDB smed jeg 9 ud af 10 big ones. Herinde smider jeg 5 ud af 6 stjerner afsted. Man of Steel er fed, fed underholdning fra start til slut.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#63 The Insider 10 år siden

#46, jeg skal nok se "Superman Returns" igen, før jeg kan komme med en ordentlig dom, da jeg ikke har set den, siden jeg købte den på HD-DVD tilbage i 2007 :-) Men jeg husker den umiddelbart som en ujævn og indimellem fjollet film (Spacey er superb som Luthor, men hans plan er simpelthen for... åndssvag), der til gengæld bugner af charme og godt skuespil, og som rummer en sund dosis humor og romantik. Den savner også virkelig en fænomenal actionsekvens eller to, men den har langt større fokus på karaktererne end MoS, og derfor levede jeg mig også langt mere ind i filmen. 4 stjerner herfra.

#51, HELT enig, Thomas! Jeg fik nøjagtig det samme indtryk af alle de "dybe" scener - at de virkede ugennemtænkte og nærmest tilfældigt smidt ind, og jeg kan også levende forestille mig, at Goyer og Co. blot har set dem som (i deres øjne) "nødvendige onder", der bare skulle overstås, så CGI'en kunne skrues op på 11... "Hey guys... Vi er nok nødt til lige at vise lidt fra knægtens barndom...", "okay, så lad os bare lige få skruet et lynhurtigt flashback sammen, hvor Costner fyrer endnu en kluntet svada af, ELLER hvor Kents evner pludseligt folder sig ud gennem tudegrim CGI... Det skal bare overstås hurtigt!"

Mere end alt andet savnede jeg sgu en scene, hvor familien Kent opførte sig som en familie. Hvor man fornemmede deres bånd. Hvor kærligheden skinnede igennem. Hvor der faktisk blev ført en bare nogenlunde normal samtale, som man kunne tage og føle på... Men vi får blot et par ultrakorte scener, hvor alle konstant taler med usædvanligt store bogstaver. Ikke én replik klinger troværdig - ud over måske replikudvekslingen "can't I keep pretending I'm your son?"/"You are my son". Derudover var der ikke ét tilnærmelsesvis følelsesladet, menneskeligt øjeblik i alle de scener. Jeg har stor respekt for Costner, og hans store, medfødte charme giver helt klart rollen et boost, der ellers havde gjort den fuldkommen forglemmelig. Men i filmen virker farmand Kent ikke som et menneske af kød og blod. Han virker mere som en omvandrende moralprædiken.

#57, hørt. Der er absolut ingen tvivl om, at "Man of Steel" har underpræsteret finansielt, selvom den selvfølgelig stadig har tjent adskillige hundrede millioner dollars. En film om den formentlig kendteste superhelt (hvis ikke den kendteste fiktive figur punktum), der er blevet skabt i det 20. århundrede, bør nærme sig en milliard dollars på verdensplan i det nuværende "filmklima". De to seneste Batman-film indtjente over en milliard hver især. Den tredje film om Iron-Man, der var relativt ukendt blandt almene biografgængere for blot 10 år siden, indtjente 1,2 milliarder. Superman klarede sig kun halvt så godt og kostede mere at lave.
War. War never changes.
Gravatar

#64 Mikkel Abel 10 år siden

The Insider (63) skrev:
Der er absolut ingen tvivl om, at "Man of Steel" har underpræsteret finansielt, selvom den selvfølgelig stadig har tjent adskillige hundrede millioner dollars. En film om den formentlig kendteste superhelt (hvis ikke den kendteste fiktive figur punktum), der er blevet skabt i det 20. århundrede, bør nærme sig en milliard dollars på verdensplan i det nuværende "filmklima". De to seneste Batman-film indtjente over en milliard hver især. Den tredje film om Iron-Man, der var relativt ukendt blandt almene biografgængere for blot 10 år siden, indtjente 1,2 milliarder. Superman klarede sig kun halvt så godt og kostede mere at lave.



Lige præcis! Så at lade den "finansielle success" tale for hvor god MoS måtte være, er da i hvert fald ren galskab. :)
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#65 The Insider 10 år siden

Amen :-) Indirekte bliver der tilmed også sagt, at de fire seneste "Twilight"-film alle er bedre end "Man of Steel", da de har klart sig (ofte betydningsfuldt) bedre finansielt.
War. War never changes.
Gravatar

#66 the_paki_don 10 år siden

Oversætter lige Mikkels kommentar til engelsk:

MikkelAbel skrev:
Lige præcis! Så at lade den "finansielle success" tale for hvor god MoS måtte være, er da i hvert fald ren galskab. :)


"Precisely! So to let the "financial success" be a merit for how good MoS must have been surely is madness!"

Madness?

THIS IS KRYPTON!!!

Sorry, men kan ikke have sådan noget forblive usagt i en Zack Snyder diskussion!
Gravatar

#67 Driver 10 år siden

danschier.dk (35) skrev:
Pudsigt, jeg så Burtons Batman i fredags på Zulu, for første gang i ca. 8 år, og det første jeg tænkte, var at i forhold til Norlans Batman film, var her en film, som virkelig formået at gøre filmmediet til kunst og burde have haft flere oscars. :)

Den har helt sikkert sin charme, men for pokker, hvor er det mærkværdigt,
at Batman dræber en håndfuld badguys på en fabrik, med en bombe fra sin bil, bevidst prøver at skyde Jokeren ned med maskingevær og missiler fra sit fly og til sidst kyler en af Jokerens håndlagere ned igennem kirketårnet.


Mærkværdigt take på Batman.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#68 Kochie 10 år siden

#63: Puha, så kan det godt være, at jeg kommer til et elske Man of Steel, da vores holdninger til Superman Returns er rimelig forskellige. Der var nærmest intet, jeg kunne lide ved den, men det skal nok ses i lyset af, at jeg heller aldrig har været den store Superman-fan. Jeg er mere til Batman, men jeg skal selvfølgelig have set Man of Steel snart for at se, om det bare er dig, der er gal :P (Enhver, der giver The Dark Knight Rises seks stjerner er altså lidt småtosset :D)
Gravatar

#69 Driver 10 år siden

Det er sgu mærkeligt, at man (eller MikkelAbel i det mindste) sammenligner Man of Steel med The Dark Knight. Man burde i stedet sammenligne den med Batman Begins, for den er jo en ny begyndelse og ikke en toer, der byggede på en succesfuld etter, præcis som Begins.

Billetsalget til Man of Steel, kunne jo også tænkes at skyldes folks enorme skuffelse over Superman Returns. Her er billetsalget fra Batman Begins, der til sammenligning med Man of Steel (Superman Returns) også kom efter en gedigen skuffelse (Batman & Robin), næsten med lige mange års mellemrum.

Batman Begins
Budget:
$150.000.000 (estimated)
Opening Weekend:
$119.727 (Sweden) (19 August 2005)
Gross:
$205.343.774 (USA) (28 October 2005)

Sammenlignet med Begins, synes jeg ikke, at Man of Steels omsætning, ser så skidt ud igen, som I gør det til, budget vs gross. Jeg tror derudover også, at Batman har et større appeal til folk end Superman og dermed er et større brand, men det er gisninger fra min side.

Men forklar mig da gerne, hvorfor der skal sammenlignes med TDK og ikke BB, for jeg forstår det ikke.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#70 Michael Andersen 10 år siden

#57
Selvom argumentet var tåbeligt så refererede manden til på talene på verdensplan. $662 mio. nåede "Man of Steel" op på.

Det er dog ikke helt fair at sammenligne omsætningen fra en 1'er med en 2'er i en anden serie, da efterfølgere typisk har nemmere ved at lokke folk til billetlugerne. F.eks. omsatte "Batman Begins" for langt mindre end sin efterfølgere. Kun $374 mio. på et budget på $150 mio.
Smile, you son of a bitch!

Skriv ny kommentar: