Hvis “Man of Steel” ikke er årets værste film, så er den i hvert fald årets største skuffelse – en overfladisk, følelseskold stiløvelse, der tager en stor stak talentfulde skuespillere og drukner dem i slørede computereffekter. Personligt kunne jeg ikke være mere fløjtende ligeglad med den kommende “Batman vs. Superman”, når nu det er det samme filmhold, som står bag. Til gengæld glæder jeg mig enormt til det næste “Superman”-reboot. Fans af “Man of Steel” kan dog glæde sig over, at billedsiden ser næsten fejlfri ud i HD, at lydsporet er et af årets allerbedste, og at ekstramaterialet er seværdigt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 Fredag 10 år siden

Du rammer desværre meget plet Johan og jeg mener man må være mere end forblændet eller købt for lidt bulder, hvis man kan snige sig op til at påstå at filmen er fantastisk.

Jeg elsker normalt sådanne film, jeg kan nærmest ikke hade dem og jeg tilgiver mange fejl, svagheder og mangler. Det gør jeg også her, så ville smide 3/6 efter den. For selv med et svulstigt bankende fantasy/superhelte/action/superman hjerte, kan jeg nemmere påpege filmens uendelige mange svagheder, tåbeligheder og kolde konstruktioner.

De scener der skal skabe 'dybde' hos karakteren virker klodset, uden ægte nærvær i deres kontekst og minder mest af alt om scener, hvor de har sagt "hey vi smider da lige en scene ind her, hvor han driver i vandet", eller "lad os smide en scene ind hvor han render med en kappe som barn", uden at tænke dybere over disse scener og hvordan de skal indgå i et større billede. Jeg tror simpelthen ikke på de har tænkt figuren i dybden!!!

Superman Returns er en bedre film, enig!!! Ja, det er Donner's 1978 udgave også, trods megadateret effekter. Det sjoveste ved denne er er jo de voldsomme 'lad-os-smadre-det-hele' scener. De bliver dog bare trættende i længden og fungerer i forvejen ikke optimalt, når forsøg på karakterarbejde er så overfladisk og kunstig.
Gravatar

#52 Mister Marvel 10 år siden

Jeg vil sige at jeg elskede de 4 superman film, plus den femte, men synes også godt om den nyeste , fordi den gør et godt stykke arbejde, med at skabe en HELT, som er menneskelig, ikke fordi de andre superman film ikke var menneskelige, nej nej, de klarede også fantastisk godt, 100 % .

Den første superman var solid og fremragende , det samme gjaldt også nr. 2, nummer 3, var, tjaa anderledes, men gjorde det noget????
Nej, ikke for mig, personligt,
Men den fjerde den var nærmest tyndslidt, og virkede mere utopisk end realistisk, og skurken nærmest alt for tegneserie-agtigt, og selvom det er en tegneserie helt superman er.
Superman Returns, var ganske flot , men virkede forkert, fordi HVORDAN kan folk blive yngre på 5 år??????
Og hvorfor skulle skurken for FEMTE gang være Lex Luthor?????
Og hvorfor skulle producenterne fornægte superman 3 og 4 ???
Nej, i min verden skulle de havde lavet en RIGTIG Superman 5 , gerne kaldet : Superman Returns, men havde tænkt over at mennesker ældres på 5 år, og ikke de modsatte!!
Fordi en god SR film ville havde været at man i starten så superman flyve afsked og verden var i sorg, men verdenen kom videre, indtil en katastrofe ramte jorden (og husk det er et fiktivt univers) , og så kunne der gå 10 år og så kunne superman komme tilbage og se jorden i ruiner, og kunne bekæmpe de onde kræfter som havde overtaget jorden og bringe jorden i ind ny era/æra af fred, men ikke helt i fred fordi præmissen for flere superman film skulle da helt klart være der.
Se sådan en Superman Returns film ville havde været perfekt.

„Be who you want to be, not what others wants to see.``
Gravatar

#53 Mister Marvel 10 år siden

Og hvad gør den nye superman film (man of steel) korrekt ???

Tjoooo...........den begynder med at clark kent er ydmyg og må tage valg og ikke blot tage verden med storm , men vise at han er en HELT, som kender sig selv og som ikke er bange for at tage de svære valg som noglegang er i tilværelsen, og her menes naturligvis slutscenen med skurken.

Og jeg synes også den gør det godt med alt andet i filmen, dog synes jeg som kritik at kampscenerne med skurken var alt for lange, men heldigvis kan man jo hoppe disse scener over når man har set film, mere end EEN gang og ikke kun har set den en enkelt gang :-)
„Be who you want to be, not what others wants to see.``
Gravatar

#54 TobiasLegendenVæverstedJensen 10 år siden

Jeg opfordrer folk til at boykotte filmz.dk pga. den fuldstændig latterlige anmeldelse af Man of Steel
Gravatar

#55 Mikkel Abel 10 år siden

TobiasLegendenVæverstedJensen (54) skrev:
Jeg opfordrer folk til at boykotte filmz.dk pga. den fuldstændig latterlige anmeldelse af Man of Steel



Argggghhhhh.... Argggghhhhhhhhhhhhh.
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#56 danish99 10 år siden

Superman er sammen med gravity årets filmen.
Som en skrev tidligere så virker det som om at anmelderen var tvunget til at se den.
Jeg ignorere bare den bare, for det den har indspillet på verdens plan fortæller jo alt.
King
Gravatar

#57 Mikkel Abel 10 år siden

danish99 (56) skrev:
for det den har indspillet på verdens plan fortæller jo alt.


Ja for det er jo verdens mest solide argument, til at fortælle om en film er god eller ej!

Og sjovt du lige siger det med præcis Man of Steel, for den må da om nået havde haft en skuffende indtjening, set i forhold til hvor gigantisk en blockbuster det har været...

Man of Steel
Budget: $225.000.000 (estimated)
Opening Weekend: $116.619.362 (USA) (14 June 2013)
Gross: $291.021.565 (USA) (13 September 2013)

Ved godt den selvfølgelig har tjent en del siden i form af udgivelsen osv, men tvivler på den når en film som fx The Dark Knight.


Budget: $185.000.000 (estimated)
Opening Weekend: £11.191.824 (UK) (25 July 2008)
Gross: $533.316.061 (USA) (27 February 2009)

Budget liste fra IMDb.
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#58 Fredag 10 år siden

MikkelAbel (57) skrev:
Ja for det er jo verdens mest solide argument, til at fortælle om en film er god eller ej!
Jeps, det sætter automatisk den personlige mening ud af spil;)
Gravatar

#59 palooka 10 år siden

Praise ze Box Office
Gravatar

#60 gladiator 10 år siden

Det er den eneste gang at jeg er 100% enig med en FILMZ anmeldelse..! Sjældent været så skuffet...

Filmen er så overfladisk, at det gør ondt. Et stjerne cast, ikke mindst Costner som faderen, bliver spoleret i Znyders helvede af ødelæggelse... Den sidste kamp beviser det kun med bravour, hvor en storby svarende til NY bliver tilintetgjort, uden tanken om de liv der eventuelt går tabt, når to tåber går i gang med at flyve hovedløst afsted...


2/6

Skriv ny kommentar: