Hvis “Man of Steel” ikke er årets værste film, så er den i hvert fald årets største skuffelse – en overfladisk, følelseskold stiløvelse, der tager en stor stak talentfulde skuespillere og drukner dem i slørede computereffekter. Personligt kunne jeg ikke være mere fløjtende ligeglad med den kommende “Batman vs. Superman”, når nu det er det samme filmhold, som står bag. Til gengæld glæder jeg mig enormt til det næste “Superman”-reboot. Fans af “Man of Steel” kan dog glæde sig over, at billedsiden ser næsten fejlfri ud i HD, at lydsporet er et af årets allerbedste, og at ekstramaterialet er seværdigt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 The-new-meister 10 år siden

Jeg er stort set næsten enig i Johans Kritik. Bl.a. i Michael Shannons til tider forfærdelige replikker.
Og så var der også lige den store debat om sidste akt hvor Superman ødelægger mere Metropolis end han redder den. Hvilket i mit perspektiv giver det forkerte billede af ham. Hvis de aldrig havde sendt ham til jorden havde det aldrig været sket.
Dog visuelt er den flot at se på (bortset fra de to computer figurer der slår på hinanden) og Hanz Zimmers fantastiske musik. Kevin Costner og Russel Crowe gør de godt som de to faderlige figurer.

Jeg var virkelige en af dem som havde set frem til den efter jeg så den første trailer.

3/6
Gravatar

#12 Highland Park 10 år siden

Zjain (3) skrev:
... hele filmens handling forgår før nogen anden supermand film har vist før!
Wow! 143 minutters [url=
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#13 kent 10 år siden

Collins (1) skrev:
Kunne ikke være mere uenig. Jeg mener det er en af årets bedste blockbusters og den tog Superman og hans historie til nye højder, så at sige.

5/6.


Enig, jeg var godt underholdt og den var væsentlig bedre end alle der er lavet siden den første Superman.
Den ligger på min Top 3 i år
Gravatar

#14 X&O 10 år siden

Ispep (10) skrev:
#8

Jeg er af en anden holdning hvad det visuelle angår. Jeg fandt den ikke særlig flot på billedsiden, som eksempelvis Snyders egen Watchmen var.


Enig. Watchmen var visuelt mere interessant. For ikke at nævne the Dark Knight.
Gravatar

#15 Hive 10 år siden

Jeg er enig med kritikken af filmen. Jovist, den var da ganske underholdende, fyldt med interessante skuespillere og utroligt flot - men alt i alt blev det desværre en lidt for jævn affære.

Det mest interessante for mig var prologen med Zod of Jor-El, og jeg blev ved med at tænke "gid de bare havde startet første film med det her og sluttet den af med at skyde Superman mod jorden".

De fleste karakterer virker, som nævnt, meget overfladiske og dramatikken med Kevin Costner virker alt, alt for påklistret og komplet ulogisk i mine øjne.

Jeg håbede at de i det mindste ville gå væk fra den tåbelige "når Superman har briller på kan ingen se hvem ham Clark Kent i virkeligheden er" kliché (især set i lyset af at alle i Smallville tilsyneladende kender til Clarks kræfter, ret weird beslutning), men ak... den nåede de lige at få med til sidst...
Gravatar

#16 The Insider 10 år siden

#3, Jeg syntes det virker som om du er gået med til at se filmen, under tvang, og at du egentligt fra start ikke gad se filmen

Det klassiske, bundløse argument om forudindtagethed, som jeg altid elsker :-) (og det giver særligt god mening, når nu jeg netop skriver, hvor meget potentiale jeg ser i Superman-fortællingen, og hvor lovende jeg følte, at traileren var). Men jo, jeg blev truet på livet med en Magnum .45, hvis jeg ikke hoppede med i biffen!

Sjovt nok så det eneste negative jeg har at sige om filmen er at der er en kamp scene, som måske trækker lidt i langdrag, ikke nævnt

Fra anmeldelsen: "Et ubetydeligt vejbump, som bare skal passeres, så der kan fokuseres på det actionfyldte (og ulideligt lange) klimaks" :-)
War. War never changes.
Gravatar

#17 Maroti 10 år siden

Aldrig har jeg været så uenig med en anmeldelse her på film!
Måske også en fejl fra Filmz side at vælge manden der har hentydet til "Man of Steel" som "Man of Shit" flere gange her på filmz, til at anmelde en film han allerede vidste han ville hade...

Nåå, men nok om det!

Jeg var fantastisk underholdt, action scenerne var visuelt det vildeste jeg kan komme i tanke om, og flash-back scenerne lignede noget fra en Terrence Malick film, og jeg elskede det!

8/10 herfra!
Gravatar

#18 Batsy 10 år siden

Jeg er uenig med Johan, men det squ sjældnet jeg er det! Men kan godt se folks basiske ankepunkter ved filmen, de mærkelige og ulogiske valg med Costner kunne ses som dumt, men jeg slugte den.
Der også andre ting som den lidt forhastede del mellem Louis og Clark kunne godt have været droppet, men alt i alt har jeg set den fire gange og synes den var ligeså fremragende fra første skud og til fjerde gensyn

8/10

Men at skulle gå imod Johan gør bare så ondt, han gav trodsalt the dark knight rises 6 stjerner, så jeg lader dig være! Eftersom det ikke er batman men kun Man of paper der smadres ned i jorden, med Johans hænder af stål :P

Maroti (17) skrev:
Aldrig har jeg været så uenig med en anmeldelse her på film!
Måske også en fejl fra Filmz side at vælge manden der har hentydet til "Man of Steel" som "Man of Shit" flere gange her på filmz, til at anmelde en film han allerede vidste han ville hade...


Tror Filmz mangler flere skribrenter, og begge andmeldser fra bif og blu ray var nogle gode andmeldser, dog ikke til filmens fordele men de fik sagt hvad de synes der fejlede.

Johan nævner nu også at Man of steel fans, kan glæde sig over blu ray disken, som jeg selv er enig i at det er en rigtig fed udgivelse med sprødt soundtrack, lyd mix og fremragende billede.

HELLE FOR AT VÆRE BATMAN VS SUPERMAN SKRIBENT :P
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#19 elwood 10 år siden

Det sjovt for Batman ville ikke ha noget mod og være upopulær, ved og gå mod en anden, tror faktisk er direkte qoute omkring det og være i stand til og være noget forhadt:)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#20 soerenmllr 10 år siden

Svar til #6:
X&O (6) skrev:
Derudover er der en række ting jeg ikke forstår, såsom det andet rumskib med hans far. Hvor kom det fra?

Jeg kan ikke helt finde ud af, hvilket skib du hentyder til. Men det han finder under isen er havnet der efter, at de fra Krypton har sendt skibe ud for at finde beboelige planeter. Det andet ankommer med Zod.

X&O (6) skrev:
Og i det hele taget, kan han flyve eller hopper han? Fordi han kan åbenbart stoppe op i rummet og accelerere uden videre, og på et tidspunkt svæver han. Den forklaring får man aldrig rigtig synes jeg.

Jeg synes det er ret tydeligt, at han kan flyve. Hvor en forklaring på, hvad han kan, skulle komme fra ved jeg ikke. De kunne ikke flyve på Krypton, så hans far kan vel ikke forklare det og så er løbet vel egentlig kørt.

X&O (6) skrev:
Og så en generel ting som dog er gældende i alle Superman film. Hvis hans styrke kommer af, at han bliver påvirket på en anden måde af tyngdekraften, hvorfor er han så, så pumpet? Hvis han ikke ligefrem træner med skibsvrag eller andre ultratunge ting, stimulerer han jo ikke sine muskler i en sådan grad at der er basis for en veltrimmet krop.

Kan ikke huske de tidligere film, men i denne film er forklaringen, så vidt jeg husker, ikke tyngdekræften, men solens stråling. Hvorfor han bliver veltrimmet af det har jeg ikke en forklaring på, men nu er han jo heller ikke menneskelig, så normal logik skal nok tages med et gran salt.


On topic så synes jeg filmen var okay. Forventede ikke meget mere. Synes der var en tilpas mængde backstory - meget mere og filmen var gået i stå. De sidste af kampscenerne kunne Snyder godt have kortet lidt ned. Så havde filmen også en mere passende længde.

Skriv ny kommentar: