Som altid i Demmes film er skuespillet seværdigt. Denzel Washington tager til en forandring en pause fra de dominerende roller og spiller et plaget offer med evige mareridt. Det er en svær og afdæmpet rolle, og han gør det godt, men det er Meryl Streep der stjæler billedet. Hun spiller en hårdfør senator og er både herligt aggressiv og skræmmende. Også Liev Schreiber er velspillende, som Raymond Prentiss Shaw, der ikke kan få lov til at være sig selv og kun stiller op som vicepræsident-kandidat, fordi hans ambitiøse mor forlanger det. Hvilket han ubevist udtrykker i en samtale: ”I’m a Prentiss. I’m not a Shaw.”

“The Manchurian Candiate” er uden de store overraskelser, men er en intelligent og aktuel film med en velkomponeret billed- og lydside. Stemningsfuld og velspillet og intet mindre end Jonathan Demmes bedste film i over ti år.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Bruce 19 år siden

Fornem anmeldelse, glæder mig til at se den...CCR 4 ever ;)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2 filmz-Alek 19 år siden

Først og fremmest er det en absolut fremragende anmeldelse, som jeg kun kan være komplet enig i.
The Manchurian candidate er en gedigen spændingsfilm, med en formidabel lyd, og billedside. Skuespillet er ud over det sædvanlige, og især Meryl Streep imponerer(som sædvanlig) i rollen som den magtsyge, og skræmmende mor.
Rigtigt nok, overrasker historien ikke med hverken twist eller nytænkning, men det hele er gjort på en så elegant og dybt intelligent måde, at man næsten frydes.
Allerede her, dagen efter jeg har set en overvejer jeg et gensyn, da filmen har så mange lag, og da alt det tekniske er fuldstændig i top.

Se den for Meryl Streeps skyld, se den for Jonathan Demmes skyld, se den for guds skyld!
Gravatar

#3 El vez 19 år siden

Ja, meget velplaceret creedence quote dér.

Jeg bryder mig dog ikke meget om Meryl Streep, det kan desuden ikke anbefales at se filmen i 4:3, forbandede fly-tv :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#4 Michael Andersen 19 år siden

[Forfatteren bukker og takker for rosen] :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#5 filmz-vanilla 19 år siden

CCR= gud :D

Btw,glæder mig til at se den iaften!
Gravatar

#6 pulse83 19 år siden

Den har fået meget blandede anmeldelser de forskellige steder, så det skal blive interessant at se den på et tidspunkt.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#7 ks 19 år siden

Hvad fanden er CCR?

Anyway, en ganske habil spændingsfilm, omend jeg synes der var en del ting som de valgte, at oppe alt for let henover. Derudover synes jeg også slutningen er en smule for rodet og jeg følte ligesom, at der manglede en ordentlig konklusion på det hele. Jeg fik lidt en fornemmelse af, at de simpelthen følte sig usikker på hvordan de skulle slutte løjerne. 4/6
Gravatar

#8 filmz-Bruce 19 år siden

Creedence Clearwater Revival. Når man siger Stones og Beatles, siger amerikanerne Creedence....og med god grund! MEGA stort 60-70'er band!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#9 PredatorX 19 år siden

#3

Hahahahaha... Det er vist de færreste film som har fortjent det hva!?
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#10 filmz-mcclane 16 år siden

jeg kan godt lide manchurian candiate den nye version med denzel washington den er en rigtig god film og langt bedre end hans andre film synes...

Skriv ny kommentar: