Flot, god og underholdende thriller. Er man stor fan af bogen og den gamle TV-serie er det ikke usandsynligt at man ville blive en anelse skuffet. Selve dvd udgivelsen er rigtig flot, og man ser normalt kun kvalitet af denne her slags ved udgivelser af rigtig store film. Filmen har et gennemsnit på 4.5, og det skyldes jo den tekniske side af udgivelsen, men siden vi ikke uddeler halve, så bliver det ikke til mere end en 4’er – men det så med pil opad.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Antaeus 21 år siden

The Bourne Identity

Jeg har nok læst de fleste af Robert Ludlums bøger, som jeg finder er noget af det bedste inden for agentgenren. Derfor var jeg begejstret for at høre at The Bourne Identity blev filmatiseret. Den tidligere film udgave var ok, men havde desværre den ulempe, at de havde valgt Richard Chamberlain i hovedrollen. En ellers god skuespiller, men slet ikke agenttypen.

Jeg var ligeledes bekymret da jeg hørte at Matt Damon skulle spille hovedrollen, men efter at have set den må jeg indrømme at han gør det godt og er fuldt ud overbevisende i rollen. Filmen følger ikke historien i bogen, men sætter man sig ud over dette så får man en god fortalt og underholdende agentfilm (Skal tilføjes at filmene ikke er på højde med bøgerne, men det er de jo sjældent).

Karaktermæssigt skal den have 4 ud af 6 stjerner - den nærmer sig de 5 stjerner, men mangler lige det sidste.
Antaeus
Gravatar

#2 Spanner 21 år siden

"Matt Damon er Jason Bourne - manden uden navn"

Den tagline har hele tiden gået mig på...
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#3 azathoth 21 år siden

LOL... ja ret ironisk at der står hele TO navne efterfulgt af "manden uden navn".

Flot! ;)
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#4 MadMartigan 21 år siden

Det er nu en meget god film! Det er et godt valg af Kvindelig hovedrolle, istedet for det var blevet en eller anden Hollywood chick!
_____________________________
I'm your huckleberry...
Gravatar

#5 filmz-Bad1 21 år siden

Ja hun kan da tale tysk uden at lyde helt forkert. Jeg syntes det var en ganske god film, som bestemt kan anbefales. En af de bedste action for tiden.
Gravatar

#6 trekster 21 år siden

#5
Det er måske fordi hun er tysker. Men det var måske det du hentydede til? :)
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"
Gravatar

#7 filmz-Bad1 21 år siden

Ja det var det netop...sommetider kan man bande over at de har skuespillere som ikke taler f.eks tysk i en produktion til x antal millioner...
Gravatar

#8 trekster 21 år siden

Jeps. Og nogen gange forsøger de også at finde personer som kommer fra et land tæt på Tyskland, fordi (som de sikkert tænker) så må han/hun da kunne tale _perfekt_ tysk. :) Behøver jeg at nævne Sven Ole Thorsen som tysker i "The Sum of All Fears"

LOL!
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"
Gravatar

#9 azathoth 21 år siden

LOL... ja det lød satme ikke for godt... men på den anden side, Svend Ole er svær at forstå uanset hvilket sprog han taler!!! ;)

... og zee amerikans kan jo ikke høre forskel anyhow!!
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#10 filmz-Peter32 21 år siden

Nej de ved ikke meget om havd der foregår uden for USA, Jeg kendte en Australier da jeg arbejdede derovere. Han blev et par gange spurgt om han var kommet til USA med bus.

Skriv ny kommentar: