En af filmens positive sider er filmens look og stil. Filmen foregår i Europa, og det er ganske rart at se mange Europæiske storbyer i en amerikansk film. Samtidig så er filmen optaget om vinteren og det giver filmen et ganske råt look og feel, der i det hele taget passer godt til Jason Bournes humør filmen igennem.

Filmen er udgivet som en thriller, men den bliver aldrig rigtig spændende da den bygger på en historie der allerede er velkendt af mange. Dette opvejes til dels af en række udemærkede action scener filmen igennem. Specielt er biljagten i Paris, hvor Bourne og Marie flygter fra det franske politi i en Morris Maskot, imponerende, og minder om noget som Frankenheimer kunne have lavet. Der er tilpas meget action i filmen til at holde publikum fanget, men rigtige action freaks skal nok vare sig, da der er tale om ret realistisk action… så regn ikke med enorme eksplosioner.

Konklusionen på denne anmeldelse må være at filmen har en del mangler som fx. at skuespillet er jævnt og uinspireret. Som thriller mangler filmen en del for at være vellykket, for spændingen er ikke i top og filmen er for uoriginal. Som action-film klarer filmen sig rimeligt, og skal man se filmen, skal det være derfor… med mindre man altså er fan af genren eller af Ludlums bøger.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 DarkLight 21 år siden

Interview with a vampire
Silence Of The Lambs
Fight Club
Gode bøger, gode film...

Anyway, har nogle kammerater der var inde at se den sidste Onsdag og de sagde den var ok...Passer godt nok med karakteren. Jeg tror nu jeg venter til VHS'en...
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#2 filmz-vassago 21 år siden

Ja, der er mange filmatiseringer af boeger som er vellykkede, udover dem du naevner, synes jeg oxo at "JP", "Apocalypse Now" og mange mange flere er meget vellykkede.

Jeg kan tydelig huske den gamle mini-serie, og jeg kan huske at jeg syntes den var rigtigt fed, men det er jo efterhaanden oxo en del tid siden. Jeg har desvaerre ikke lige haft tid til at se den nye film, men Aza har sikkert ikke skudt helt ved siden af.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#3 filmz-Daniel_Logan 21 år siden

Filmen har ellers fået lutter gode anmeldelser alle andre steder, så vidt jeg har hørt/læst.

Ps.
Jeg kan ikke klare Richard Chamberlain.
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#4 azathoth 21 år siden

#3. Tjah... vi kan ikke alle have samme smag ;)
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#5 MikkelHJ 21 år siden

#3 Richard Chamberlain er da en habil skuespiller, der har lavet meget godt. Allan Quartermain i Kong Salomons Miner, Fader Ralph i Tornfuglene. Derudover var der jo også De Tre Musketerer, Greven Af Monte Christo, Det Tårnhøje Helvede...
Jeg synes at filmatiseringen af Manden Med Jernmasken med Richard Chamberlain var den bedste. Den er i hvert fald meget bedre end den med Leonardo DiCacao.
Don't you dare take Miles. You can take the children, but you leave me my monkey.
Gravatar

#6 filmz-rock solid 21 år siden

filmen er 100% vellykket,folk der ikk kan se det har total skod smag for film.
Gravatar

#7 Michael Andersen 21 år siden

Folk, der ikke kan respektere andre folks meninger har total skod smag for mennesker. :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#8 filmz-Kedde 21 år siden

MICHAEL ANDERSEN ELSKER NIELS FRID!!!! ;))
"Television is like the American toaster, you push the button and the same thing pops up everytime." (A.Hitchcock)
Gravatar

#9 chandler75 21 år siden

# 8, den var næsten for led... ;)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#10 Michael Andersen 21 år siden

#8

NIELS FRID!?

Nu kan jeg desværre ikke svine dig til pga. min kommentar i #7!

Damm it! :)
Smile, you son of a bitch!

Skriv ny kommentar: