“Match Point” fik tildelt stor hæder i Cannes sidste år og manuskriptet blev endda nomineret til en Oscar. Begge dele forekommer undertegnede som en overvurdering af Woody Allens evne til at behandle det mere alvorlige eller direkte spændingsmættede. Komedien – hvor subtil eller højpandet den end måtte være – er og bliver hans fornemmeste genre, og jeg glæder mig personligt til at se ham vende tilbage til den… og til New York.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 squee 18 år siden

Ah... Okeylidokely!
www.myspace.com/maskine
Gravatar

#12 mimic 18 år siden

Ku være man skulle se den når scarlet nu er med. I would bang her :) IN THE EAR...
Gravatar

#13 squee 18 år siden

Man skal bare udgive sig for at være bøsse, fordi så må man tage hende på brysterne til diverse Awards...
www.myspace.com/maskine
Gravatar

#14 SteeN! 18 år siden

Jeg brækker mig snart over alt det kærligheds pis..
"Ja ja - du flyver og hvad så?"
Gravatar

#15 JannikAnd 18 år siden

#14 - Enig, det er noget opreklameret bullshit! :)
Gravatar

#16 Patriarch 18 år siden

:D
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#17 filmz-Bruce 18 år siden

#16 Ditto ;)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#18 jessup 18 år siden

Woody er god til komedier hr. anmelder men jeg mener nu også kan en ting eller to med kammer spil (Hannah og hendes søstre, Crimes and Misdeamenors (mesterværk), Husbands and Wifes (den sidste rigtig, rigtig gode film han har lavet)
This is just until June
Gravatar

#19 ks 18 år siden

Jeg synes faktisk netop ikke Woody er god til komedier. Jeg synes derimod han er god til de følelsesmæssige portrætter, der er hudløse ærlige overfor hvordan forelskede osv egentlig fungerer, og ikke altid ender lykkeligt og med forløsninger på alle ens spørgsmål.

Så er det da i øvrigt en befrielse i denne film, at Woody Allen ikke selv er med. Jeg kan simpelthen ikke fordrage hans skuespil, han er for mig en konstant torn i øjet, en konstant irritation i hans film, men han skriver og instruerer dog fremragende - og jeg er også af den overbevisning, at denne film er helt i toppen af det bedste han har lavet.
Gravatar

#20 filmz-Angel Eyes 18 år siden

#18: Forstå mig ret, jeg mener også han har talent for andet end komedier (er enig i dine eksempler), men hans forsøg på at give sig i kast med thriller-genren og skabe suspense falder til jorden med et brag. Virkelig en skam, når nu de to første akter i filmen fungerer så upåklageligt.
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz

Skriv ny kommentar: