“Match Point” fik tildelt stor hæder i Cannes sidste år og manuskriptet blev endda nomineret til en Oscar. Begge dele forekommer undertegnede som en overvurdering af Woody Allens evne til at behandle det mere alvorlige eller direkte spændingsmættede. Komedien – hvor subtil eller højpandet den end måtte være – er og bliver hans fornemmeste genre, og jeg glæder mig personligt til at se ham vende tilbage til den… og til New York.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Patriarch 18 år siden

Spoiler? :)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#22 jessup 18 år siden

# 20 bare så vi forstår hinanden - Caché kan ikke få mindre end 5 stjerner og jeg håber på 6 fra din side - behøver jeg at nævne Kong Fu Hustle?
This is just until June
Gravatar

#23 jessup 18 år siden

Fik endligt set Match Point - god dialog, god kemi mellem Meyers og Scarlet. Men den ligger simpelthen for tæt op ad Landau sektionen af Crimes and Misdeamenors o g gør det ikke nært så godt. På sin vis er Allen meget god til at ligge cues ud til den bratte drejning til sidst - tennisbolden, Forbrydelse og Straf bliver blandet til sidst. Der er også mange jokes til hvordan overklassen ser kampen for succes "in the struggling working class" - de insistere hele tiden på at myers har kæmpet for at blive den succes som tennisspiller han er - men man bliver aldrig overbevist om at han har kæmpet for noget. Der er en eller anden der har sagt at bag enhver rigddom bygger på en forbrydelse. Allen siger at for enhver fra arbejderklassen der klare sig i overklassen ligger der en forbrydelse.

Jeg var lidt skuffet et stykke inde i filmen da jeg troede at Myers var en slags Talented Mr. Ripley men kun hans karakterskift med Johanson indikere at hans benign personlighed hos overklassen er decideret not true to his identity.
This is just until June
Gravatar

#24 ks 18 år siden

#23 - Tror ikke jeg er helt sikker på, hvad det er du mener. Du siger, at Myers havde en påtaget facade på under hele sit ophold i "overklassen"?
Gravatar

#25 jessup 18 år siden

Jeg synes hans studier i overklasse fornøjelser måske ikke helt er en naturlig interesse men kalkuleretat passe ind. Noget han gør for første færd - han træner overklassen i tennis, han læser Forbrydelse og straf men vigtigere om hans liv og bruger det senere i en samtale med hans kærestes far. Jeg er heller ikke sikker på at hans interesse i opera er oprigtig han spørger hans senere kærestes bror om hvor han kan købe opera men man ser, så vidt jeg husker, ham aldrig selv høre musik.

Kort sagt han spiller tennis halvhjertet, han gider ikke rigtig træne, han har brugt sit talent så langt det rækkede uden særlig indsats og hans vej ud af hans middelmådige succes er at gifte sig rigt og få godbidder som et velbetalt arbejde. Han er forbeholden overfor al den hjælp han får men tager det hele. Jeg siger ikke at han er sociopat som Ripley er han er bare beregnet
This is just until June
Gravatar

#26 jessup 18 år siden

hvis man ser ham på denne måde er det heller ikke en kæmpe overraskelse når han dræber Scarlet til fordel for økonomisk og klassmæssigt succes.
This is just until June
Gravatar

#27 [email protected] 18 år siden

Jeg Var helt inde i denne film !

Det var (efter min mening) den bedste film jeg har set i denne genere!

Stort!

5/6 ! :)
Gravatar

#28 filmz-Reeves 18 år siden

# 27

HELT ENIG !!

Syntes det er en af de bedste film jeg har set i år, MINDST 5/6.. Bryder mig ik' helt vildt meget om Woody Allen, men det her er helt klart en af de film, jeg bare må eje !!

Romantisk eller ej.. :)
Gravatar

#29 filmz-Vibæk 18 år siden

Synes ofte jeg sad med en fornemmelse af, at handlingen var for langsom. Det er trods alt vigtigt, at man ser filmen fra ende til anden, da den stort set er god nok trods den, efter min mening, noget uretfærdige slutning.
Gravatar

#30 ks 18 år siden

Det er da normalt ret vigtigt, at man ser filmene fra ende til anden? Hvis man vil have det fulde udbytte, om ik' andet.

Skriv ny kommentar: