“Match Point” fik tildelt stor hæder i Cannes sidste år og manuskriptet blev endda nomineret til en Oscar. Begge dele forekommer undertegnede som en overvurdering af Woody Allens evne til at behandle det mere alvorlige eller direkte spændingsmættede. Komedien – hvor subtil eller højpandet den end måtte være – er og bliver hans fornemmeste genre, og jeg glæder mig personligt til at se ham vende tilbage til den… og til New York.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 filmz-Bruce 18 år siden

Så fik jeg den endelig set. Syntes det var en god film, meget atypisk Woody Allen, men middelmådig ifht. hvad man ved han kan producere.

Scarlett er en babe og skuespillet er generelt godt, men det er ikke godt nok til at trække filmen op. Filmens hovedperson, en hybrid mellem Joaquin Phoenix og Jim Caviezel, er usympatisk, klam og hans moralbegreber stinker, derfor giver man mest af alt, "a rats ass" for hans fremtid. Kun Scarlett ønsker man alt godt, men hun kan jo bare ringe. Det har intet med filmens kvalitet at gøre, det er blot svært at føle andet end "idiot", for manden.

En film, som der netop er blevet talt om i dag, Louis Malles film Damage, som er i samme boldgade, indeholder langt mere spænding og intensitet og så bekymrer man sig mere om personerne.

Filmen er maksimalt 7 af 10 værd. Woody Allen bør blive ved sin læst istedet for at pisse andres territorie af, men han skal have en klapsalve for at forsøge og i det mindste gøre det ok.

Jeg synes Woody har lavet et par gode film på det sidste, men de er bare ikke "Woody approved".
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#32 ks 18 år siden

#31 - Det er da meget normalt, at Woody Allen's hovedperson ikke lige har moralerne helt i orden og i bund og grund handler selvisk i langt de fleste situationer. Jeg mindes i hvert fald ikke at have set nogle Woody Allen film, hvor man virkelig føler for hovedpersonen, fordi han simpelthen er for virkelig - og det er netop også det, jeg elsker ved Woody Allen. Han er ikke bange for at portrættere sine karakterer i et realistisk synspunkt, fremfor et lettere romantisk et så den kære seer har en at holde af.
Gravatar

#33 filmz-Bruce 18 år siden

#32 Absolut, men det er heller ikke min anke (jeg kan godt se det kan misforstås). Synes bare han fik overmåde lidt ud af historien, og værst af alt, virkede den ikke særligt fængende eller inspirerende på mig. Og det plejer jeg ikke at have problemer med, ved en Allen film.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#34 jessup 18 år siden

# 29 - "held er bedre end at være god" nævnes i filmen et par gange. Held har i denne forbindelse ikke noget at gøre med retfærdighed - i Matchpoint er det vel nærmeste det modsatte.

#31 det er skægt at jeg ikke selv tænkte på Damage som er lig den på flere områder bortset fra at Damage vel ikke er en Thriller. Hvis sammenligning skal være vil jeg til enhver tid, som dig, foretrække Damage
This is just until June
Gravatar

#35 filmz-Mizz-freak 17 år siden

wow , meget positivt overrasket .

Da jeg så filmen havde jeg ikke rigtig de store forventninger , troede at det ville væe en typisk kærlighedsdrama , men det var det ikke ! uforudseelig handling , jeg blev helt forvirret over at de ting som jeg troede ville ske ikke skete , hvis i forstår ... gør i nok ikk , når pyt . Men hvad angår skuespillet , er den den første film jeg har set med Scarlett Johansson , og hun overraskede mig også meget . Utrolig udtryksfuld , meget dygtig og lovende skuespillerinde . Samme gælder Johnathan Rhys-Meyers (minder han ikke bare lidt om Joarquim Phoenix?) ,,, Dog brydte jeg mig ikke meeeeget om Emily Mortimer , syntes hun var ret irriterende for at sige det ligeud ... Men alt i alt en rigtig god film . 5/6 ,,,
Gravatar

#36 filmz-Is 17 år siden

Endelig har jeg set en god film i lang tid.
Filmen er rigtig god.. Under filmen bliver der taget en masse drejninger, især i slutningen.. Det en en god film oplevelse, som jeg aldrig vil glemme.. Og forresten er Scarlett Johansson bombelækker, og hun spillede fremragende...

Skriv ny kommentar: