Alt i alt er “The Matrix Reloaded” en ganske underholdende film, som dog aldrig nærmer sig den oprindelig “Matrix” films kultstatus, og det overraskede mig, hvor hurtigt jeg egentlig var kommet mig over hele “Reloaded” oplevelsen. Efter at have set den første “Matrix” led jeg nærmest af åndenød i en lang periode derefter, som om man var blevet kastet vildt og ukontrolleret rundt i en grandios sanselig blender. Men “The Matrix Reloaded” kan jo, på sin vis, ikke leve op til mange folks forventninger, fordi den første film levede højt på dens stilede originalitet, hvilket er en luksus som “Reloaded” selvfølgelig ikke kan nyde nu.
Der er, som sagt, en del problemer med denne toer, men der er mange elementer i filmen som kompenserer for disse faktorer. “Reloaded” virker for stor og vidtspændende for dens eget bedste, men det er svært at sige, om dette virkelig er tilfældet, før vi får “The Matrix Revolutions” at se, når denne udkommer til november. Apropos “The Matrix Revolutions”, så husk endelig at blive siddende til efter rulleteksterne er forbi, og få en lille forsmag på den kommende tredje og sidste del af “Matrix” trilogien. Vi glæder os.
Klik [url=articles/view/293/]her[/url] for at læse mere om “The Matrix” i Ugens filmz.
#61 dyg 21 år siden
Jeg havde ikke set AniMatrix eller spillet Enter The Matrix før jeg så The Matrix Reloaded...jeg havde ligeledes ikke set The Matrix i 3/4 år...men alligvel kunne jeg da følge med, selvfølgeligt er der nogle ting man skal tænke lidt over, men det er ikke nødvendigvis en dårlig ting.
Nu har jeg så endeligt fået set AniMatrix, spillet lidt Enter The Matrix og set den originale The Matrix, så jeg glæder mig til jeg skal ind og se The Matrix Reloaded igen, for jeg håber da på at få mere ud af filmen, både pga. jeg har set og spillet de førnævnte ting, men ligeledes pga at jeg har set filmen før.
#62 filmz-Dennis 21 år siden
En anden ting er al den filosoferen der er i filmen. Meget af det er retorik og lommefilosofi og som en siger på IMDB.:
"it's not a very focused script and seems that the brothers might not have known exactly what they were saying. Lack of clarity doesn't equal deepness"
Måske kender i det selv fra Essay opgaverne i Gymnasiet, hvor man fylder store og flotte ord på historien, selvom det i virkeligheden er for at dække over historiens tomhed.
Paul Gaeta sagde at hans personer er så virkelige at vi ikke kan se forskel. Det er ikke korrekt, der er flere steder i slåskampen mod 100+ Mr. Smiths at Mr. Reeves ser lidt underlig ud.
#63 Hasselguff 21 år siden
Jeg kan ganske enkelt ikke se hvorfor de ikke kune have lavet lige så fede stunts med langt mere "wire-fu" og mindre CGI. Bevægelserne er "dukke-agtige", tøjets teksturer har forkerte (grålige) nuancer og kameraet er alt for tæt på de digitale stand-ins. Af en eller anden grund, minder sekvensen mig om Pinnochio-tegnefilmen hvor de russiske dansere i snor dumper ned på scenen og slår sig løs...
#64 chandler75 21 år siden
#65 Hasselguff 21 år siden
#66 kim clausen 21 år siden
Den tager sig selv alt for højtidelig...
#67 filmz-Kadann 21 år siden
Og tilbage til studiet?
#68 filmz-jeppew 20 år siden
#69 maniac 20 år siden
#70 Yoda 20 år siden
Det tror jeg end ikke, at han selv ved.