Alt i alt er “The Matrix Reloaded” en ganske underholdende film, som dog aldrig nærmer sig den oprindelig “Matrix” films kultstatus, og det overraskede mig, hvor hurtigt jeg egentlig var kommet mig over hele “Reloaded” oplevelsen. Efter at have set den første “Matrix” led jeg nærmest af åndenød i en lang periode derefter, som om man var blevet kastet vildt og ukontrolleret rundt i en grandios sanselig blender. Men “The Matrix Reloaded” kan jo, på sin vis, ikke leve op til mange folks forventninger, fordi den første film levede højt på dens stilede originalitet, hvilket er en luksus som “Reloaded” selvfølgelig ikke kan nyde nu.

Der er, som sagt, en del problemer med denne toer, men der er mange elementer i filmen som kompenserer for disse faktorer. “Reloaded” virker for stor og vidtspændende for dens eget bedste, men det er svært at sige, om dette virkelig er tilfældet, før vi får “The Matrix Revolutions” at se, når denne udkommer til november. Apropos “The Matrix Revolutions”, så husk endelig at blive siddende til efter rulleteksterne er forbi, og få en lille forsmag på den kommende tredje og sidste del af “Matrix” trilogien. Vi glæder os.

Klik [url=articles/view/293/]her[/url] for at læse mere om “The Matrix” i Ugens filmz.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Daniel_Logan 20 år siden

Hvor har du set den henne?
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#2 Skobbolop 20 år siden

og vi glæder os..

havde dog også forventet en lignende anmeldelse..
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#3 filmz-superfrez 20 år siden

Rigtig fede detaljer i filmen!! Dog er filmen en del overdrevet! Men meget action for pengene!
Ps. Folk vil nok undre sig over hvordan jeg allerede har set den. Den fik premiere i Luxembourg den 16. hvor jeg så den ;D
Gravatar

#4 filmz-cycron 20 år siden

#3

Hmm..du mener vel ikke at der foregår inde i The Matrix er overdreven..vel ? :)
Gravatar

#5 filmz-superfrez 20 år siden

Nænæ! :D Bare det at de i en bil bliver beskudt med flere hundrede skud uden den eksplodere. Herefter bliver en anden bil beskudt med ca. 5 skud og derefter eksplodere... Skod
Gravatar

#6 filmz-Gruber 20 år siden

#5 Det er jo ikke ligemeget hvor du rammer bilen henne... :)
Gravatar

#7 Slettet Bruger [2065539803] 20 år siden

#5: Det er da en gang øregas at rykke af. Som #6 rigtigt skriver at det jo ikke ligegyldigt hvor bilen rammes. En bil kan da klare flere tusindvis af kugler hvis de alle rammer ubetydelige steder. Rammer man derimod 5 gange i tanken m.m. har bilen det nok ikke så godt.
Jeg tror du er blevet for vant til at alt esploderer uden videre i film :)
Gravatar

#8 The Insider 20 år siden

#1, næsten enhver person, som arbejder i den danske presse (af dem som arbejder primært med særligt henblik på film, selvfølgelig), har mulighed for at møde op til særlige presseforestillinger, som bliver vist et stykke tid inden den reelle premiere. Ellers ville det selvsagt ikke være muligt at bringe en bio-anmeldelse af en given film eller før udgivelsesdatoen.
War. War never changes.
Gravatar

#9 filmz-Crystalstar1200 20 år siden

#8 Nemlig dog sommetider er der undtagelser (fx ID4) - udover dette ser de/vi jo også film på festivaler og lignende.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#10 KEiZ 20 år siden

Rigtig Go' anmeldelse "Insider", dog har jeg ikke set den endnu men som meget ofte på denne side virker det gennemtænkt og velargumenteret uden at være blærerøvs agtigt Thumps up!!! :D,

Som nogen af jer også er inde på var det desværre hva' man kunne forvente af en 2'er, men 100% respekt for ikke at komme ind på plottet mm.

What are your names, Neil and Bob, or is that like what you do?

Skriv ny kommentar: