Alt i alt er “The Matrix Reloaded” en ganske underholdende film, som dog aldrig nærmer sig den oprindelig “Matrix” films kultstatus, og det overraskede mig, hvor hurtigt jeg egentlig var kommet mig over hele “Reloaded” oplevelsen. Efter at have set den første “Matrix” led jeg nærmest af åndenød i en lang periode derefter, som om man var blevet kastet vildt og ukontrolleret rundt i en grandios sanselig blender. Men “The Matrix Reloaded” kan jo, på sin vis, ikke leve op til mange folks forventninger, fordi den første film levede højt på dens stilede originalitet, hvilket er en luksus som “Reloaded” selvfølgelig ikke kan nyde nu.
Der er, som sagt, en del problemer med denne toer, men der er mange elementer i filmen som kompenserer for disse faktorer. “Reloaded” virker for stor og vidtspændende for dens eget bedste, men det er svært at sige, om dette virkelig er tilfældet, før vi får “The Matrix Revolutions” at se, når denne udkommer til november. Apropos “The Matrix Revolutions”, så husk endelig at blive siddende til efter rulleteksterne er forbi, og få en lille forsmag på den kommende tredje og sidste del af “Matrix” trilogien. Vi glæder os.
Klik [url=articles/view/293/]her[/url] for at læse mere om “The Matrix” i Ugens filmz.
#51 The Insider 21 år siden
#48, sorry, my mistake. Det er blot fordi jeg har set hende i et par franske film, og hun taler flydende fransk... :-)
#52 filmz-Pamperen 21 år siden
Flasken!!! Mindst lige så forhadt som Henrik Kopernikus.
#53 chandler75 21 år siden
#54 Skobbolop 21 år siden
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
#55 filmz-Daniel_Logan 21 år siden
I am like a wild horse, and you can't tame me..
#56 filmz-Moonchild 21 år siden
Men en eller anden sig mig, hvilket nummer er det at Linkin Park har indspillet til soundtracket til filmen???
#57 Skobbolop 21 år siden
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
#58 filmz-cycron 21 år siden
Det er "session" og den kommer (heldigvis) under credits..
#59 filmz-kr0oZe 21 år siden
#60 filmz-omega2005 21 år siden
Men da jeg så filmen for anden gang, virkede disse scener slet ikke lange på samme måde ... og man fik utrolig meget mere med af handlingen. Bla. meget mere af det The Archietect siger og hvem de forskellige personer og hvorfor.
Så jeg vil sige at jeg ville have givet den 4 ud af 6 første gang jeg så den, men anden gang ville jeg give den 5 ud af 6.
The Matrix er en smule bedre end Reloaded, men det synes jeg skyldes at 1'eren var en del mere original (dette vil en 1'er trodsalt altid være).
*Thumbs UP !!