Alt i alt er “The Matrix Reloaded” en ganske underholdende film, som dog aldrig nærmer sig den oprindelig “Matrix” films kultstatus, og det overraskede mig, hvor hurtigt jeg egentlig var kommet mig over hele “Reloaded” oplevelsen. Efter at have set den første “Matrix” led jeg nærmest af åndenød i en lang periode derefter, som om man var blevet kastet vildt og ukontrolleret rundt i en grandios sanselig blender. Men “The Matrix Reloaded” kan jo, på sin vis, ikke leve op til mange folks forventninger, fordi den første film levede højt på dens stilede originalitet, hvilket er en luksus som “Reloaded” selvfølgelig ikke kan nyde nu.

Der er, som sagt, en del problemer med denne toer, men der er mange elementer i filmen som kompenserer for disse faktorer. “Reloaded” virker for stor og vidtspændende for dens eget bedste, men det er svært at sige, om dette virkelig er tilfældet, før vi får “The Matrix Revolutions” at se, når denne udkommer til november. Apropos “The Matrix Revolutions”, så husk endelig at blive siddende til efter rulleteksterne er forbi, og få en lille forsmag på den kommende tredje og sidste del af “Matrix” trilogien. Vi glæder os.

Klik [url=articles/view/293/]her[/url] for at læse mere om “The Matrix” i Ugens filmz.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 The Insider 20 år siden

Det første rulletekst-nummer er "Calm Like A Bomb", ja.

#48, sorry, my mistake. Det er blot fordi jeg har set hende i et par franske film, og hun taler flydende fransk... :-)
War. War never changes.
Gravatar

#52 filmz-Pamperen 20 år siden

Naah, det er en hændelig fejl. Du skal i øvrigt ha' cadeu for en udmærket anmeldelse. Rimelig imponerende at en 18-årig knejt er kapabel til at beskrive alle filmens facetter på en sådan proffessionel måde.
Kom nu, lirk til hendes delle.
Flasken!!! Mindst lige så forhadt som Henrik Kopernikus.
Gravatar

#53 chandler75 20 år siden

Hey, der er faktisk nogen der læser crew-siden! :D
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#54 Skobbolop 20 år siden

self. gør vi dette..
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#55 filmz-Daniel_Logan 20 år siden

Hmm... Vil det sige at hvis Filmz-crewet ville være så flinke at smide et billede af mig op på crewsiden, så kunne jeg også komme ind og se film før alle andre.. ;)
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#56 filmz-Moonchild 20 år siden

Har set en del anmeldelser, og jeg skal bare se den film! Okay overdrevet med skud og så videre, men den teknologi man har skabt i filmen og vidunderlig, virkelig flot grafik, den film skal bare ses!
Men en eller anden sig mig, hvilket nummer er det at Linkin Park har indspillet til soundtracket til filmen???
Take care ;o)
Gravatar

#57 Skobbolop 20 år siden

#56 forhåbentlig intet..
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#58 filmz-cycron 20 år siden

#56

Det er "session" og den kommer (heldigvis) under credits..
Gravatar

#59 filmz-kr0oZe 20 år siden

Er Session ikke bare noget Mr. Hahn solo-gøgl? Hvorfor dælen har de den med.. :S
Gravatar

#60 filmz-omega2005 20 år siden

Jeg fik set filmen til premieren og det var ihvertfald ingen skuffelse. Der var mere eller mindre det hele i filmen og handlingen fulgte godt med. Dog fladt jeg over nogle scener som jeg bla. syntes var lidt lange, i forhold til meningen af dem. (scener som, Zion gatheringen og første kamp mod smith).
Men da jeg så filmen for anden gang, virkede disse scener slet ikke lange på samme måde ... og man fik utrolig meget mere med af handlingen. Bla. meget mere af det The Archietect siger og hvem de forskellige personer og hvorfor.

Så jeg vil sige at jeg ville have givet den 4 ud af 6 første gang jeg så den, men anden gang ville jeg give den 5 ud af 6.

The Matrix er en smule bedre end Reloaded, men det synes jeg skyldes at 1'eren var en del mere original (dette vil en 1'er trodsalt altid være).

*Thumbs UP !!

Skriv ny kommentar: