“Meet the Spartans” benytter sig heftigt af fokus på sin målgruppe, og således ses produkter som Red Bull, franchisen Hooters, Leonidas som hovedperson i computerspillet “Grand Theft Auto”, famøse YouTube-stjerner som Chris Crocker og en række tv-shows, her iblandt “America’s Next Top Model”, “Deal No Deal” og “American Idols”. Naturligvis er fænomenet Paris Hilton også at finde som den pukkelryggede forræder, der er en så dårlig look-a-like, at hun bliver nødt til at blive præsenteret ved navn. Det hele er pinligt, kvalmende og igen værst af alt – ikke sjovt.

Film som “Meet the Spartans” sår tvivl om, hvor vidt genrens eksistens i filmens univers overhovedet kan retfærdiggøres, men heldigvis opstår – om end med store mellemrum – der dog perler som eksempelvis “Ghetto Blaster” og “Shaun of the Dead” fra henholdsvis 1996 og 2004, men hvor de gode spoof-film breder sig ud over flere værker og skaber et komisk overblik i en given genre og måske endda handler om noget, følger “Meet the Spartans” slavisk sit objekts plot og ser sig blind på trivielle cirkuskunster, samtidig med den mister både ånd og karakter. Selv om der kækt gøres opmærksom på fremtidige dårlige anmeldelser af filmen i selve filmen, gør det hverken fra eller til – “Meet the Spartans” er en latterlig komedie.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 The Watcher 16 år siden

Jeg synes du nu den er langt bedre end Epic Movie jeg blev vældigt underholdt, er rart med en film hvor man kan slå hjernen fra og bare sidde og se noget fucked up shit og så grine sammentidig, den skal have 3½/6 herfra
Now i see the funny side, now i'm always smiling
Gravatar

#2 filmkorn.dk 16 år siden

Hvorfor spilder i tid med at anmelde denne film frem for The Mist? :)
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#3 FixX 16 år siden

Jeg vil give anmelderen ret, denne film er spild af tid.
Gravatar

#4 vapor 16 år siden

Den havde ret sjove momenter! 3/6
Gravatar

#5 filmz-wetfox 16 år siden

En af de dårligste film jeg nogensinde har så set..
Jeg havde en forventning om filmen måske var så plat at den var sjov. Men ... Den var så plat at den var plat. Den var SIMPELTHEN så DÅRLIG!
Gravatar

#6 Killkaj 16 år siden

#5

Enig.. Den var så plat at den var plat:)
Gravatar

#7 Spade_skuret 16 år siden

Den var lidt bedre end Date Movie og Epic Movie, men det siger næsten absolut intet, da de allerede skraber bunden (eller måske mere er selve bunden). Man skulle virkelig tro, at det var en flok 14-årige drenge (no offence, 14-årige drenge) der havde skrevet den.
Jeg små-grinte måske en eller to gange, og begge gange blev det jeg grinte af ødelagt lige efter, fordi det bare blev kørt for langt.

Savner Hot Shots og Naked Gun filmene....
Jep
Gravatar

#8 Dragon_Claw 16 år siden

Men kan ikke engang bruge denne films 35mm spole som toiletpapir, da den er fuld af lort i forvejen!
Tony Montana: All I got in this world is my word and my balls. And I don't break 'em for nobody!
Gravatar

#9 filmz-BrotherJack 16 år siden

#7
Jeg er uenig: 10-12-årige drenge.
Gravatar

#10 enfilmnørd 16 år siden

Springer den over. Har det allerede meget bedre, det bliver en god weekend
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.

Skriv ny kommentar: