Filmen balancerer på kanten af det stupide og sublime, men heldigvis rammer den oftere plet, end den skyder over mål. Det skyldes især et par veloplagte præstationer fra de herrer Smith, Jones og Brolin, men samtidig kender instruktøren Barry Sonnenfeld også sin besøgstid, og det er befriende, at rumeventyret kun står på i halvanden time. Det nye eventyr med mændene i sort er hverken banebrydende eller mesterligt. Men det puster ikke blot kærkomment liv tilbage i actionkomedie-genren, som mere eller mindre har ligget død og begravet siden Mel Gibson klippede sit lange hår af. Den gør det med bravour.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 thomas040 11 år siden

#10 Giver stadig ingen mening
. Hvorfor af alle mennesker i hele universet, blev han ikke påvirket?
Failure is a zero out.
Gravatar

#12 Nukleon 11 år siden

Så den Lørdag. Dejligt retur til den klassiske action-komedie som jeg ikke syntes vi har set meget til for nyligt. Tommy Lee Jones slap sgu' nemt uden om, han er da kun med i omkring 15 minutter?

Jeg syntes meget godt om Griffin. Sjældent at man ser sådan et Sci-Fi koncept i Hollywood film.

Bestemt seværdig, og en ordentlig revanche efter den enormt ringe nr. 2.

#10 Jeg gætter på at 1'erens handlig forløb nogenlunde ligeså, en anden agent blev blot sendt afsted istedet for K til at hverve J efter hans første omgang med et rumvæsen.

#11 O siger at det er fordi "Han var der". Det finder man også ud af hvad hun mener med, når man ser filmen.
Gravatar

#13 HonoDelLoce 11 år siden

Så den også i går, og synes egentlig meget godt om den. Men den er dæleme godt nok sprængfyldt med plothuller.

Imod slutningen, hvor J kæmper mod Boris på platformen ved Apollo, ordner han ham ved at regne Boris ageren ud og timejumpe tilbage og bekæmpe ham med denne viden. Vældig smart, men burde der ikke være to J's efter han jumper?

Hvorfor vil den unge K bruge en halv dag på at slette Js hukommelse i et kæmpe fallos-symbol, når MiB allerede har bærbare neutralizers?

Hvordan er det lige, at romancen mellem O og K fungere i forhold til den viden, man har om K's kærlighedsliv fra 1'eren, hvori vi lærte, at K blev MiB-agent ved et tilfælde og måtte forlade sin kone - som han derefter brugte hver dag på at savne og overvåge med satellit?


Trods de massive plothuller, så underholder filmen nu stadig, og især Cliff-rollen var ganske seværdig, omend jeg var sikker på, at man
i slutningen af filmen ville se Cliff som ældre, og så det var Robin Williams, der spillede ham. Hold kæft, han ligner Robin Williams!


Det må blive en 7/10 herfra også :-)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#14 Norrah 11 år siden

thomas040 (9) skrev:
til dem der har set den:
HVORDAN FANDEN kendte J til K efter tidslininen blev lavet om? Alle andre mente at han havde været død i 40 år... men J (Will Smith) kunne stadig huske ham, og han arbejdede stadig hos MiB selvom det var K der havde rekrutteret ham EFTER sin død. Det giver jo ingen mening. Han spørger endda lige inden han "time jumper": how is it that I remember K?, men vi får ikke noget svar?!


Svaret blev givet under filmen.
Ham fyren der giver dem timetravel svare direkte på dit spørgsmål. Mener will smith spørger hvorfor han kan huske det, når ingen andre kan, og det bliver svaret med en one liner i filmen med: "ohh that means you were there" eller sådan noget. Præcis hvad de mente aner jeg ikke, men at diskutere logik i en film med tidsrejser er måske også lidt ligegyldigt


Jeg må erkende at Bill Hader leverede en underholdene rolle der fik mig til at grine højlydt... Men det kan måske være min forkærlighed til SNL der har hjulpet det på vej, men humoren gik lige ind.

I det hele taget fint underholdt, også selvom der var enkelte ting der ikke hang sammen. Var selv lidt fokuseret på
O K problematikken


7/10 - Dette betyder dog i min bog at det er en god film
Gravatar

#15 Buhl 11 år siden

Mine tanker om hvorfor J godt kan huske ham:

Problemet er bare at med tidsrejser - Jo mere man tænker i dybeden på dem jo flere spørgsmål bliver der!


For det første så tror jeg at K hele tiden ved at det vil ske, det forklare bla. hvorfor han siger at han skulle have dræbt ham, og hvorfor han vælger hans formodet yndligs våben og sætter sig til og vente på at det vil ske. Da Boris siger til ham at han allerede er død tror jeg godt at han ved det er ved og være tiden til at det hele skal forgå.

Det hænger også godt sammen med etteren hvor han rekkutere J selv om der er mange bedre kandidater, han ved at han skal reddes af ham.

Dog er der en fejl der. For hvis K ikke har eksisteret hvordan kan så have rekkuteret J? Med mindre det altid har været hans skæbne og skulle i MIB.

Dvs. at han godt kan huske at fremtids J var på besøg i for tiden.
- Dog siger Griffen at det burde han ikke kunne?

J der i mod kan huske at han ikke dør fordi han selv har set det - som barn vel og mærke, man han bliver jo blitzet så det giver heller ikke helt mening? Men han ser det jo alligevel selv fra bakken af, men det er jo først efter at han K er blevet slettet - Så det burde hellere ikke helt give mening?

Men så er der ham Jeffery - Der siger noget i stil med "Because you were there"
Så det må jo være fordi han "allerede" har gjort det på den ene eller anden måde.

Der opstår også et kæmpe problem da J på affyrings rampen vælger og hoppe tilbage i tiden og undgå Boris pile, der burde jo være 2 Js da?

Det der ændre Time linen er jo at 1. De mødes Ung K og Alm. J og 2. K Vælger og dræbe Boris denne gang. Men så burde alt tids hoppe pjattet jo hellere ikke være nødvendig alligevel?

Hmmmmmmm skal se den igen tror jeg - Dog er jeg sikker på at man kun skal bruge lidt af stumperne fra film 1 og 2. Da i etteren har K jo haft en kone og børn? Det virker det ikke til at han har noget af her.

Men synes den var rigtig god alligevel! Elsker MIB filmene fordi der er en vist form for anderledes flow i dem! :)
"Iron Man." That's kind of catchy. It's got a nice ring to it.

Skriv ny kommentar: