Gus Van Sants “Milk” var en af sidste års bedste film – en smuk og bevægende hyldest til en af det 20. århundredes store frihedskæmpere, som portrætteres af en exceptionel Sean Penn, der leverer en af det 21. århundredes store skuespillerpræstationer. “Milk” ser fremragende ud på dvd og lyder lige så godt, men filmens Oscar-succes taget i betragtning er det spøjst, at så lidt ekstramateriale medfølger. Filmen betød enormt meget for Van Sant, som sædvanligvis er enormt glad for at indspille ekstramateriale om sine film, så det er ikke utænkeligt, at en mere ekstramaterialespækket udgivelse af “Milk” er i støbeskeen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Kruse 14 år siden

Rigtig god anmeldelse Johan!

Jeg har endnu ikke fået set filmen, men jeg glæder mig meget til at få set den.
Jeg vidste godt nok ikke at Gus Van Sant var homoseksuel. Det forklarer dog hvorfor at homoseksualitet er et tema som tit er med i Gus Van Sant's film. Så jeg burde nok have regnet den ud ;)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#2 database 14 år siden

Endnu en god anmeldelse, og jeg er fuldstændig enig! En af sidste års bedste film.

5/6 herfra.
Gravatar

#3 tranberg 14 år siden

Spot on fra The Insider.
Det er en fantastisk film, med en fremragende Penn og co.

Uden tvivl sidste års bedste film og undervurderet af Oscar-akademiet.

6/6
The end is closest to the beginning
Gravatar

#4 RasmusFL 14 år siden

4/6 herfra. Elskede særligt skuespillet fra Penn og Brolin (begge herres bedste præstationer, simpelthen uvurderligt) og den ofte helt guddommelige musik - husker den særligt under rulleteksterne som noget englekor-agtigt, under alle omstændigheder helt fabelagtig smukt.

Ellers savnede jeg lidt mere filmisk opfindsomhed fra Gus Van Sant og en lidt mere løssluppen og fabulerende tilgang til tingene, f. eks. flere som scenen med Harvey og politimanden, der ses via. spejlreflektionen fra et par solbriller der er tabt på gaden.

Harveys død til sidst trækker også kraftigt ned. Den svulmende brug af slowmotion og strygere var helt, helt unødvendigt. Der manglede noget af den kyniske is i maven fra 'Elephant', der havde gjort scenen langt stærkere.


Penns oscar var dog uden tvivl helt fortjent. Jeg har som sagt aldrig set ham bedre, og det siger alligevel en del.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#5 Michael Andersen 14 år siden

#3
undervurderet af Oscar-akademiet


Hvis 8 nomineringer og 2 wins er at undervurdere, så tænker vi to meget forskelligt :) "Milk" er stort set bare en dramatisering af [url= Times of Harvey Milk"[/url], som i sin tid vandt en Oscar, så det er fint nok at de ikke belønnede den "igen" som bedste film ;)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#6 filmz-Bruce 14 år siden

God anmeldelse! Rigtig god film og sublimt skuespil af Penn. Flot iscenesættelse af San Francisco i 70'erne. En Oscar nominering værd i et i mine øjne lidt svagt film år, hvor ingen film havde lige "det" jeg forbinder med "bedste film".
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#7 tranberg 14 år siden

Michael Andersen (5) skrev:
Hvis 8 nomineringer og 2 wins er at undervurdere, så tænker vi to meget forskelligt :)


Åbenbart, for kun at vinde to ud af otte nomineringer og samtidig tabe til den mest overvurderede Oscar-vinder i mange år, er undervurdering efter mit hoved.
The end is closest to the beginning

Skriv ny kommentar: