Filmens vidunderlige gruppedynamik er ekstremt indtagende og får os øjeblikkeligt til at holde af og med de heroiske mænd og kvinder, og i mindre (men stadig betydningsfulde) roller tilføjer Tom Wilkinson og svenske Michael Nyqvist filmen ekstra slagkraft og substans. Når selv Bollywoods største superstjerne, Anil Kapoor, blot får et par minutters spilletid, ved man, at en film bugner af talent. Og hvor er det i øvrigt skønt ikke at se Cruise rode sig ud i endnu en ineffektiv romance… Til gengæld havde filmen været bedre foruden dens lettere forvirrende slutning, der heller ikke har tilstrækkelig pondus.

Alt i alt er “Mission: Impossible – Ghost Protocol” altså en blændende thriller, der med sit fyrstelige miskmask af geniale gadgets, kulørte locations, gribende spionintriger og skæppeskønne spøgefuldhed vækker varme minder om de bedste Bond-film fra Connery-æraen. Sam Mendes skal i hvert fald knokle røven ud af bukserne for at nå selvsamme kvalitetsniveau med Bond-sagaens 23. kapitel: “Skyfall”. Men nok om det. Luk browseren, tag overtøjet på og drag hastigt mod biffen, for denne anmeldelse vil destruere sig selv om ti sekunder…

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVE “Mission: Impossible – Ghost Protocol”-interviews.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 Babo84 12 år siden

MI4 var det actionbrag jeg har ventet på siden Inception. Bird leverer i den grad varen og er den helt rette mand til denne røverfortælling, der kun har et formål, og det er fart over feltet. To actionscener er helt forrygende og stor iscenesættelse på sådan en stor Hollywood facon. Dubai-scenen er helt fantastisk udført og byder på lige dele af spænding og akrobatisk stuntarbejde, hvor man som seer får sug i maven. Og den sidste sekvens med bilerne er ved at matche den først. Man skal være noget af en gabende kedelig person hvis man ikke finder filmen underholdende. Handlingen er ok, når ikke den første i intelligens, og skurken er desværre svag, ihvertfald svagt skrevet og er så lidt med at han ender med at være ligegyldig ellers er det her en flot flot amerikansk version af Bond-film. Velkommen Bird.

5/6 eller 8/10
Gravatar

#62 IK 12 år siden

Babo84 (61) skrev:
Man skal være noget af en gabende kedelig person hvis man ikke finder filmen underholdende.


Haha ;-)
Gravatar

#63 Kruse 12 år siden

Babo84 (61) skrev:
Man skal være noget af en gabende kedelig person hvis man ikke finder filmen underholdende.


Det er godt at du er så åben overfor andres meninger ;)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#64 Babo84 12 år siden

Jeg er åben, overfor dem der er åbne ;)
Gravatar

#65 theassociate2010 12 år siden

Super fed film, skide go' underholdning - og som Bird siger i interviewet her i filmen, er man aldrig i tvivl om 'hvor' man er i handlingen. Plus den ikke er overdrevet på samme måde som rigtig mange action film har tendens til at være idag. Kan klart anbefales - 5/6 herfra!
Gravatar

#66 Hr. Nielsen 12 år siden

Djarnis (59) skrev:
Ur-Anus-joken var heller ikke skæg denne gang. Heller ikke fra Simon Pegg.
Det var jo netop pointen!
Babo84 (61) skrev:
Man skal være noget af en gabende kedelig person hvis man ikke finder filmen underholdende.
Jeg synes du har ret;-P
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#67 Djarnis 12 år siden

#66 Det var det ja. Pointen fandt jeg så bare ikke specielt morsom..
Unk...unk...There´s no name on it.
Gravatar

#68 Hr. Nielsen 12 år siden

Djarnis (67) skrev:
Pointen fandt jeg så bare ikke specielt morsom..
Også fair nok!
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#69 Babo84 12 år siden

#59

Synes der var masser af charme og god galgenhumor som Bird virkelig har veltimet godt. Jeg kan ikke genkende det du skriver.
Gravatar

#70 BN 12 år siden

Babo84 (69) skrev:
Jeg kan ikke genkende det du skriver.


Tjah, sommetider møder man bare det diametralt modsatte synspunkt. ;-)

Ligesom da jeg på Amazon.com så en filmfan, der kaldte 'The Lord of the Rings: The Return of the King': "poorly acted melodrama" og "trash" og gav den absolut bundkarakter.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: