Filmens vidunderlige gruppedynamik er ekstremt indtagende og får os øjeblikkeligt til at holde af og med de heroiske mænd og kvinder, og i mindre (men stadig betydningsfulde) roller tilføjer Tom Wilkinson og svenske Michael Nyqvist filmen ekstra slagkraft og substans. Når selv Bollywoods største superstjerne, Anil Kapoor, blot får et par minutters spilletid, ved man, at en film bugner af talent. Og hvor er det i øvrigt skønt ikke at se Cruise rode sig ud i endnu en ineffektiv romance… Til gengæld havde filmen været bedre foruden dens lettere forvirrende slutning, der heller ikke har tilstrækkelig pondus.

Alt i alt er “Mission: Impossible – Ghost Protocol” altså en blændende thriller, der med sit fyrstelige miskmask af geniale gadgets, kulørte locations, gribende spionintriger og skæppeskønne spøgefuldhed vækker varme minder om de bedste Bond-film fra Connery-æraen. Sam Mendes skal i hvert fald knokle røven ud af bukserne for at nå selvsamme kvalitetsniveau med Bond-sagaens 23. kapitel: “Skyfall”. Men nok om det. Luk browseren, tag overtøjet på og drag hastigt mod biffen, for denne anmeldelse vil destruere sig selv om ti sekunder…

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVE “Mission: Impossible – Ghost Protocol”-interviews.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Popeye 12 år siden

God action, men jeg småkedede mig - specielt under slutningen. Den var dog bedre end den meget middelmådige 3'er.
...and then some
Gravatar

#12 kasperfmn 12 år siden

Kan slet ikke vente med at få set filmen. Om den er tro eller ej mod serien er mig ligegyldigt, så længe der er godt smæk på actiondelen og plottet er interessant.
Gravatar

#13 samcro 12 år siden

Skal ind og se den i morgen. :)
Idjit
Gravatar

#14 Morpheus 12 år siden

Er næsten enig i anmeldelsen. Jeg synes ikke selv slutningen var lettere forvirrende, men faktisk en rigtig god slutning på filmen. Kan faktisk ikke se det forvirrende i den; jeg fik hvertfald ikke ud af biografen og følte der var noget jeg ikke forstod eller ikke gav mening.

Synes den var fantastisk, men meget veloplagte skuespillere (Cruise, Pegg og Renner: brilliant), 10/10. De må meget gerne lave en 5'er med samme cast og instruktør og så lige smide Luther Stickell ind i det også.
Gravatar

#15 Jb-film 12 år siden

Kasper F. Nielsen (12) skrev:
Kan slet ikke vente med at få set filmen. Om den er tro eller ej mod serien er mig ligegyldigt, så længe der er godt smæk på actiondelen og plottet er interessant.


Det kan aldrig være helt ligegyldigt, når f.eks. film bygger på et allerede originalt forlæg.
- Hvis film laves fuldstændigt uden hensyn til forfatteres og andres originale forlæg, så kan det være respektløst.
Gravatar

#16 HonoDelLoce 12 år siden

Jb-film (15) skrev:
Det kan aldrig være helt ligegyldigt, når f.eks. film bygger på et allerede originalt forlæg.


Jo, hvis man som tilskuer ikke har set det "originale forlæg", så er det helt og aldeles og fuldkomment ligegyldig..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#17 Jb-film 12 år siden

HonoDelLoce (16) skrev:
Jo, hvis man som tilskuer ikke har set det "originale forlæg", så er det helt og aldeles og fuldkomment ligegyldig..


Jeg kan forstå, at de originale forlæg, ikke har den store betydning i dag.

- Men sådan forandrer stemningen jo sig, selvom det drejer sig om filminteresse :-)
Gravatar

#18 Nicki52 12 år siden

Så den til forpremiere. Jeg sad ude på kanten af stolen. Den var meget spændende. Den slutter jo sådan, at der sagtens kan komme flere. Fandt den slet ikke kedelig. Tom Cruise havde dog taget lidt på. De kunne man se på hans røv i de grimme cowboysbukser.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#19 Babo84 12 år siden

#15

Jeg skider på om det er respektløst eller ej. En instruktør må tage de friheder han synes. Ingen siger at forlægget er 100% fantastisk og man som instruktør er nødsaget til at holde sig til forlæg.
Gravatar

#20 Jb-film 12 år siden

Babo84 (19) skrev:
#15

Jeg skider på om det er respektløst eller ej. En instruktør må tage de friheder han synes. Ingen siger at forlægget er 100% fantastisk og man som instruktør er nødsaget til at holde sig til forlæg.


Uha - sikke en stemning :-)

Nu kan mine indlæg også bruges som en generel holdning til originale forlæg, hvilket ikke er helt uvæsentligt.

Skriv ny kommentar: