Filmens vidunderlige gruppedynamik er ekstremt indtagende og får os øjeblikkeligt til at holde af og med de heroiske mænd og kvinder, og i mindre (men stadig betydningsfulde) roller tilføjer Tom Wilkinson og svenske Michael Nyqvist filmen ekstra slagkraft og substans. Når selv Bollywoods største superstjerne, Anil Kapoor, blot får et par minutters spilletid, ved man, at en film bugner af talent. Og hvor er det i øvrigt skønt ikke at se Cruise rode sig ud i endnu en ineffektiv romance… Til gengæld havde filmen været bedre foruden dens lettere forvirrende slutning, der heller ikke har tilstrækkelig pondus.

Alt i alt er “Mission: Impossible – Ghost Protocol” altså en blændende thriller, der med sit fyrstelige miskmask af geniale gadgets, kulørte locations, gribende spionintriger og skæppeskønne spøgefuldhed vækker varme minder om de bedste Bond-film fra Connery-æraen. Sam Mendes skal i hvert fald knokle røven ud af bukserne for at nå selvsamme kvalitetsniveau med Bond-sagaens 23. kapitel: “Skyfall”. Men nok om det. Luk browseren, tag overtøjet på og drag hastigt mod biffen, for denne anmeldelse vil destruere sig selv om ti sekunder…

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVE “Mission: Impossible – Ghost Protocol”-interviews.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 BN 12 år siden

Jb-film (48) skrev:
Tilbage til skolen - kære ven.


Og vupti! røg der endnu en person på Utyskes 'ignore'-liste. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#52 Babo84 12 år siden

Bobby Singer (37) skrev:
Jeg er selv kæmpe fan af Mr. Bird, både "The Iron Giant" og "The Incredibles" er fuldstændig suveræne, sidst nævnte er en af mine absolutte yndlingsfilm. Derfor var forventningerne da også forholdsvis høje, selv om jeg aldrig har været den store MI fan, desværre skuffede den en smule. Ligesom PredatorX nævner er mange af de store effekt scener egentlig forbavsende ringe lavet, Kreml scenen specielt var da ikke alt for heldig.

Derudover virkede filmen bare lidt for distanceret. Jeg følte aldrig rigtig for nogle af personerne og fandt ærlig talt skurken noget svag sammenlignet med Phillip Seymour-Hoffman's præstation. 3'eren formåede at for mig til investere mig lidt mere følelsesmæssigt med karaktererne.

Jeg ender på 4 stjerner, kan godt være den ryger en tand ned ved næste syn, men fandt faktisk historien og karaktererne en smule for mekanisk i den her omgang. En skam da Bird ellers er en yderst talentfuld instruktør.

4/6 eller 7/10


Det lyder mere som dumpekarakter?
Gravatar

#53 Kruse 12 år siden

Babo84 (52) skrev:
Det lyder mere som dumpekarakter?


Mon ikke at han bare valgte kun at opremse de ting han havde problemer med.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#54 Babo84 12 år siden

Kruse (53) skrev:
Mon ikke at han bare valgte kun at opremse de ting han havde problemer med


Når karakteren og det skrevne strider imod hinanden, så kan der være flere grunde. Enten det du siger, eller også bruger man skalaen på en anden måde. 7 er pænt stykke over middel og burde ihvertfald være mere positivt indstillet.
Gravatar

#55 Kruse 12 år siden

Jeg har i hvert fald selv ind i mellem skrevet anmeldelser, hvor jeg stort set kun skrev om de ting jeg ikke mente fungerede, på trods af at der også var meget der fungerede og at min karakter var over middel.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#56 samcro 12 år siden

Babo84 (54) skrev:
7 er pænt stykke over middel og burde ihvertfald være mere positivt indstillet.


På 10 skalaen er 5 middel. 6 er lige over og okay, uden at være mere end det. 7 er god, men langt fra suveræn. 7 er noget der underholder mig lige nu og her, men af den grund vil jeg sgu ikke mindes filmen i mine sidste stunder.

Jeg skrev bare om de negative elementer da det lige var det der faldt mig ind. Jeg glemte jo at det her er Filmz, hvor man skal skære alt ud i pap. ;)

Ens umiddelbare indtryk går åbenbart ikke her. ;P
Idjit
Gravatar

#57 Babo84 12 år siden

Bobby Singer (56) skrev:
Jeg glemte jo at det her er Filmz, hvor man skal skære alt ud i pap. ;)


Tja.. Sjovt, som du tror det handler om det... det handler mere om to ting der er modstridende. Indlægget og karakteren. 7 er stadig flot og burde netop være positivt indstillet. Intet i dit indlæg var det, og derfor spørger jeg mig selv.. Hvorfor så 7, og ikke 3-4?

Med andre ord, for at skære det i pap: Det gav INGEN mening :)
Gravatar

#58 samcro 12 år siden

Suk jeg må sgu hellere opgive journalistuddannelsen. :(
Idjit
Gravatar

#59 Djarnis 12 år siden

Fint skrevet anmeldelse. Jeg er bare ikke helt med på euforien. Nuvel, vi får skam lidt af det hele i denne film. Lidt biljagt, et skvæt skyderier, en smule maskesjov, en ordentlig omgang tegnet sandstorm og en masse højtudviklet isenkram ingen rigtig forstår noget af.
Alt dette er fine ingredienser, men charmen, spændingen og den gode historie er ikke eksisterende. Den Kolde Krig genoplives på slatten og uvedkommende facon. Tåkrummende er det især, når vores helteagent udtaler: "Det er ikke studenterhuen, der trykker," om de russiske skurke, eller når han uelegant maskerer sig som en stereotyp russisk general komplet med Stalin-overskæg, selvfølgelig. Det er jo netop sådan, at russere ser ud.

Kemien blandt vores amerikanske helte slog ikke mange gnister hos mig. Humoren var flad og tvang ikke mange "høhø" frem. Ur-Anus-joken var heller ikke skæg denne gang. Heller ikke fra Simon Pegg. Twistet med Jeremy Renner var ikke specielt gribende, men nærmest tangerende til det ligegyldige. Den kvindelige agent, hvad hed hun?!

Vi kastes rundt i en handling, man er ligeglad med. Byer på stribe præsenteres som i en glaceret svulstig turistreklame, og en rumbil dukker fornemt op i Dubai. Jamen fin er den da.

Skurkene var i bedste fald forglemmelige og virkede aldrig synderligt truende. Faren var aldrig rigtig til stede, og man ender med at sidde og kede sig bravt. Filmen er bestemt flot produceret og enkelte scener var uden tvivl ganske imponerende. Det hele bliver bare for uvæsentligt og oppustet. De gamle Bond-film sættes til vægs af denne films tempo og tju-bang, men spænding og charme ejer den ikke meget af.

4/10.

Unk...unk...There´s no name on it.
Gravatar

#60 MOVIE1000 12 år siden

Var inde og se den her den 19. Jeg er også en af dem som synes at det er den bedste i serien, Bird er god til at få en til at føle man er med inde i filmen.

M:I 7/10
M:I 2 3/10
M:I 3 7/10
M:I 4 8/10
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: