Hvis du ikke var en af dem, som fik nydt “Moon” i den korte periode, den kørte i Cinemateket, bør du få den opstøvet på Blu-ray øjeblikkeligt. Det er en skam, at udgivelsen ikke huser mere ekstramateriale, men AV-præsentationen er heldigvis glimrende, og ingen filmentusiast med respekt for sig selv bør gå glip af denne gudbenådede genistreg.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 chandler75 14 år siden

Jeg har indsat spoiler :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#12 filmz-ab 14 år siden

#11

åhhh du er en guttermand :-)
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#13 Fable 14 år siden

Noget jeg synes er fantastisk ved filmen, er hvordan den holder et perfekt tempo hele vejen igennem - tilstrækkelig dialog og handling, suppleret med betagende visuelle sekvenser. Den føles på intet tidspunkt langtrukken, men samtidig forsøger den heller ikke at tilfredsstille den utålmodige seer med ligegyldig action.

Dét er en kunst i sig selv.
Gravatar

#14 filmz-Utyske 14 år siden

Jeg synes der var for lidt bryster og for lidt eksplosioner i den. :(
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#15 filmz-ab 14 år siden

#13

Filmen har også en dejlig kort spilletid (1.30). Havde filmen været en time længere, så kunne man snildt ha' skudt sig selv i foden med gentagelser og unødige scener. Heldigvis sker det ikke, da instruktøren godt ved hvad dette drejer sig om, og har konstrueret historien efter hvor meget den kan række. Det burde Bay og Emmerich lære lidt af, og ikke bruge 2.30 timer på Transformers og 2012 :-)
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#16 Kruse 14 år siden

#15: Men derfor kan Transformers nu på ingen måde reddes, selvom at den blev skåret ned til 1 time og 30 minutter ;)

Eller for den sags skyld til en enkelt time. Eller endda 20 minutter. Ja, okay jeg tror faktisk ikke at filmen kan reddes uanset hvilken spilletid den havde ;)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#17 filmz-ab 14 år siden

#16

hehe naah - jeg ved nu ikke. Den første kunne jeg okay lide, men burde ha været kortere. Anden i rækken føles som en lang actionscene uden ende. Jeg vil ikke helt udelukke, at jeg muligvis godt kunne lade mig underholde, hvis den havde været på 1.30. Selvfølgelig er der stadig dens dumheder, men i det mindste behøvede de ikke at blive gentaget i endnu en time :-) Jeg ved det ikke - men når man har minus historie og nul karakterudvikling, så hvorfor ikke holde dette på et udholdeligt plan. Samme gælder 2012. Når man har set den ene katastrofe efter den anden i 1 time og 20 minutter, er der ingen grund til at fortsætte i endnu 1 time, hvor både øretrommen og hjernen er sprunget af larm. Jeg havde desværre ingen panodiler på mig, men de burde måske udlevere en bøtte ved billetlugen.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#18 The-new-meister 14 år siden

En af mine favoritter fra sidste år af.. Virkelig fantastisk film:)

6/6
Gravatar

#19 amadoR 14 år siden

Kan man godt sige at hovedpersonen dør?


Syntes det var en rigtig dejlig film. Rum uden rumvæsener og lalleglade astronauter

[spoilertag indsat af red.]
Gravatar

#20 dh-ad 14 år siden

Imponerede mig ikke rigtig. Havde intet hørt om filmen, da jeg så den, men jeg synes, at handlingen var for gennemskuelig.

Dog er det flot, at den er holdt på så lille et budget.

Og ja, der manlger både bryster og flere eksplosioner... :-)

3/6
I can't express anger. That's one of the problems I have. I grow a tumor instead. -Manhattan (1979)

Skriv ny kommentar: