Hvis du ikke var en af dem, som fik nydt “Moon” i den korte periode, den kørte i Cinemateket, bør du få den opstøvet på Blu-ray øjeblikkeligt. Det er en skam, at udgivelsen ikke huser mere ekstramateriale, men AV-præsentationen er heldigvis glimrende, og ingen filmentusiast med respekt for sig selv bør gå glip af denne gudbenådede genistreg.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-Bruce 14 år siden

#20 Du kan lade Transformers køre på Youtube ved siden af, så skulle du være garderet :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#22 duuk74 14 år siden

Moon fortjener virkelig en masse hæder, både for intentioner, selvstændighed og produktion.
Når det så er sagt, så var det ikke en film der rykkede synderligt i mig.
Jeg kan ikke helt sætte fingeren på hvad det skyldes, men jeg tror det er på grund af dens sterile, minimalistisk low-key udtryk.

Men en rigtig solid film, der bestemt går i den rigtige retning.

7.5/10
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#23 didriksen86 13 år siden

Jeg elsker den. Jeg er enten langsom eller drager for hurtigere beslutninger men i den her film tvivlede jeg langt ind i filmen.
Da klonen ikke ville røre ham osv. Man "vidste" jo at han var blevet lidt småskør efter 3 år i rummet. Men det viste sig jo at det var en klon.
Jeg elsker også robotten som var langt mere "menneskelig" end den burde.
Gravatar

#24 MOVIE1000 13 år siden

#23
enig med robotten, jeg troede under næsten hele filmen at det var robotten der var den onde, men blev noget overrasket over slutningen/filmen,

det er ærgeligt at der ikke har været meget omtalo om den, jeg har kun set den nævnt et par gange herinde.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#25 BN 12 år siden

Jeg finder det egentlig pudsigt, at "ab" (idag kendt som Babo Rises) fik en lille, venlig irettesættelse af andre brugere for manglende brug af spoiler-funktionen, mens ingen påtalte anmelderen The Insider's afsløring af selvsamme plot-dele.

Som jeg har forstået det, er det især følgende informationer i Babo Rises' indlæg det drejede sig om:

filmz-ab (6) skrev:
Det er en yderst krævende og kompleks rolle, hvor Sam spiller to roller, da han afslører hemmeligheden mht. kloner om bordet. Det virker totalt bizart at overvære en dialog mellem to identiske mennesker, men det lykkedes på fornemmeste vis Jones at få tilskueren til at føle noget for begge roller da de faktisk er forskellige. Sam møder sig selv, men det er ikke helt den Sam, som Sam selv husker


Så er det at jeg ikke kan lade være med at spørge, om der egentlig er så stor indholdsmæssig forskel på følgende udtalelser:

Babo Rises: "Sam [Rockwell] spiller to roller"

The Insider's anmeldelse: "man ser den samme skuespiller i to forskellige roller."

Babo Rises: "Det virker totalt bizart at overvære en dialog mellem to identiske mennesker ... Sam møder sig selv ..."

The Insider's anmeldelse: "Men efter en dramatisk ulykke er der pludseligt to astronauter på stationen – endda to identiske af slagsen."


;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#26 The Insider 12 år siden

#25, jubii, apostroffen er tilbage! ;-)

Men jeg kan kun forestille mig, at det skyldes ét temmelig betydningsfuldt ord:
Kloner
. Det ene ord svækker filmens første halvdel, for det afslører en væsentlig brik i mysteriet. Der går jo ikke mere end få minutter i filmen, før vi har to Sam Rockwells på stationen, og det bliver endda udpenslet i PR-billeder, pressematerialet, selv traileren... Men HVORFOR er der to? Svaret på netop det altafgørende spørgsmål afslører jeg ikke, men det gør AB's spoilers-indlæg.

Fortsat go' dag!
War. War never changes.
Gravatar

#27 BN 12 år siden

The Insider (26) skrev:
#25, jubii, apostroffen er tilbage! ;-)


Haha. Nej, den er ikke. Men hvis jeg skriver "the Insiders", ligner det flertalsformen, fordi det netop er et engelsk ord. At det ikke er engelsk flertal, men dansk ejefald, bliver tydeligt, når "s" adskilles fra resten af ordet med en apostrof. *rækker tunge*

The Insider (26) skrev:
Men jeg kan kun forestille mig, at det skyldes ét temmelig betydningsfuldt ord:
Kloner
. Det ene ord svækker filmens første halvdel, for det afslører en væsentlig brik i mysteriet. Der går jo ikke mere end få minutter i filmen, før vi har to Sam Rockwells på stationen, og det bliver endda udpenslet i PR-billeder, pressematerialet, selv traileren... Men HVORFOR er der to? Svaret på netop det altafgørende spørgsmål afslører jeg ikke, men det gør AB's spoilers-indlæg.

Fortsat go' dag!


Har lige genset traileren, og din's forklaring er accepteret ...
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#28 The Insider 12 år siden

Hehe, dejligt at høre! :-)
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: