Hvor Wes Anderson i starten af sin karriere havde en underliggende sørgmodighed i sine film (desværre kun til og med “The Royal Tenenbaums” fra 2001), er han med sine nyere værker åbenbart mere interesseret i æstetik end noget så gammeldags som følelser. Dette gælder bestemt også for “Moonrise Kingdom”. For spørgsmålet, der efter filmen står som et kæmpe neonskilt i hukommelsen, er, om “Moonrise Kingdom” virkelig ville skabe så megen omtale, hvis dens æstetik var kønsløs og uinteressant? Jeg tror det ærlig talt ikke.
#11 Snaden 12 år siden
Enig. Glæder mig til at se den.
#12 Høegh 12 år siden
Hvordan har du det med Wes Andersons tidligere film?
#13 bjarke 12 år siden
...hehe - well, og jeg som troede at alle elskede Anderson :) Men ja, Anderson er ikke for alle (som så meget andet... bumbum)...
#14 filmkorn.dk 12 år siden
#15 chronaden 12 år siden
#16 The narrator 12 år siden
#17 Snaden 12 år siden
#18 Muldgraver 12 år siden
Har du set Life Aquatic?
Jeg kan ikke anbefale at dømme filmen med denne anmeldelse. Humoren og stilen er naturligvis en smagssag, men da mine lattermuskler efterhånden blev justeret til det mere dæmpede, blev den emotionelle spænding øget, og Andersons fortsat nysgerrige undersøgelse af filmmediets præsentation af naivitet og erfaringens vildfarelser, tilsat sober kritik af autoritetsforhold indenfor kirke og stat og familie, hver for sig, var omend klassisk, ikke ligegyldig, men imøde- og vedkommende. Dertil nogle karakterer som turdes og bevæges i stedet for aflires. At sige denne film er indholdsløs er indholdsløst.
#19 MMB 12 år siden
Jeg har det rigtig godt med dem. Jeg har nemlig ikke set dem. ;)
#20 Richard Burton 12 år siden