Hvor Wes Anderson i starten af sin karriere havde en underliggende sørgmodighed i sine film (desværre kun til og med “The Royal Tenenbaums” fra 2001), er han med sine nyere værker åbenbart mere interesseret i æstetik end noget så gammeldags som følelser. Dette gælder bestemt også for “Moonrise Kingdom”. For spørgsmålet, der efter filmen står som et kæmpe neonskilt i hukommelsen, er, om “Moonrise Kingdom” virkelig ville skabe så megen omtale, hvis dens æstetik var kønsløs og uinteressant? Jeg tror det ærlig talt ikke.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Snaden 11 år siden

SIR Ridley Scott (7) skrev:
42 positive anmeldelser og 1 negativ

http://www.metacritic.com/movie/moonrise-kingdom

Jeg har i den grad lysten i behold. Fantastic mr. Fox var ... fantastisk!


Enig. Glæder mig til at se den.
Gravatar

#12 Høegh 11 år siden

Foeller (8) skrev:
Anmelderne er på stoffer. Filmen har jo absolut ingen substans whatsoever, og ej er den særlig sjov. Der er forbavsende få sjove momenter i den. Teknisk er den dog ganske flot, og skuespillet er da også fint.

Men se den da. ;)



Hvordan har du det med Wes Andersons tidligere film?
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#13 bjarke 11 år siden

Foeller (8) skrev:
Anmelderne er på stoffer. Filmen har jo absolut ingen substans whatsoever, og ej er den særlig sjov. Der er forbavsende få sjove momenter i den. Teknisk er den dog ganske flot, og skuespillet er da også fint.


...hehe - well, og jeg som troede at alle elskede Anderson :) Men ja, Anderson er ikke for alle (som så meget andet... bumbum)...
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#14 filmkorn.dk 11 år siden

Wtf?! 2 stjerner. Dybt uenig. Skøn film med masser af følelser.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#15 chronaden 11 år siden

Kunne ikke være mere uenig i anmeldelsen, en perle!
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#16 The narrator 11 år siden

Har lige set den. Jeg elsker den, men kan godt se den ikke er til et bredt publikum.
Gravatar

#17 Snaden 11 år siden

Så den igår. Skøn film, med masser af følelse og sjæl.
Gravatar

#18 Muldgraver 11 år siden

Lord Beef Jerky (4) skrev:
Jeg finder The Fantastic Mr. Fox ufatteligt undervurderet, når man snakker om mandens film... den og Rushmore er uden tvivl mine favoritter af hans. Jeg føler dog lidt, at han laver den samme film om og om igen, så jeg er næppe hvad man kalder inkarneret fan af manden. Jeg ser dog hans film, netop fordi han har en interessant stil, og med det rigtige materiale, vil han sagtens kunne lave, hvad jeg ville anse som et mesterværk en dag. Anmeldelsen tyder dog på, at jeg fortsat må vente =(

Har du set Life Aquatic?

Jeg kan ikke anbefale at dømme filmen med denne anmeldelse. Humoren og stilen er naturligvis en smagssag, men da mine lattermuskler efterhånden blev justeret til det mere dæmpede, blev den emotionelle spænding øget, og Andersons fortsat nysgerrige undersøgelse af filmmediets præsentation af naivitet og erfaringens vildfarelser, tilsat sober kritik af autoritetsforhold indenfor kirke og stat og familie, hver for sig, var omend klassisk, ikke ligegyldig, men imøde- og vedkommende. Dertil nogle karakterer som turdes og bevæges i stedet for aflires. At sige denne film er indholdsløs er indholdsløst.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#19 MMB 11 år siden

Jeg har tænkt lidt over denne film, selvom jeg allerede er ved at glemme den igen. Mit største problem med den er, at Wes Anderson med sin ironiske distance aldrig rigtig formår at lade os komme under huden på karaktererne. Det er, som om han har så travlt med sine små komiske indhop, der i øvrigt hverken er sjove eller originale, at man aldrig rigtig kommer til at engagere sig i hovedpersonerne. At de to hovedroller heller ikke virker synderligt troværdige hjælper heller ikke på tingene. Hvad Anderson prøver at sige med denne film drukner simpelthen i de komiske indslag og den ironiske distance, som bliver mere og mere trættende i længden. Det virker simpelthen ikke, som om Anderson er specielt interesseret i handlingen, og det er ærgerligt.

Høegh (12) skrev:

Hvordan har du det med Wes Andersons tidligere film?


Jeg har det rigtig godt med dem. Jeg har nemlig ikke set dem. ;)
Gravatar

#20 Richard Burton 11 år siden

#19 Det lyder som min oplevelse af A Serious Man, men ... in Wes I trust.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!

Skriv ny kommentar: