Hvor Wes Anderson i starten af sin karriere havde en underliggende sørgmodighed i sine film (desværre kun til og med “The Royal Tenenbaums” fra 2001), er han med sine nyere værker åbenbart mere interesseret i æstetik end noget så gammeldags som følelser. Dette gælder bestemt også for “Moonrise Kingdom”. For spørgsmålet, der efter filmen står som et kæmpe neonskilt i hukommelsen, er, om “Moonrise Kingdom” virkelig ville skabe så megen omtale, hvis dens æstetik var kønsløs og uinteressant? Jeg tror det ærlig talt ikke.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 MMB 11 år siden

SIR Ridley Scott (20) skrev:
#19 Det lyder som min oplevelse af A Serious Man, men ... in Wes I trust.


Kom gerne med en anmeldelse. :) Om ikke andet er det da en ret unik film. :)
Gravatar

#22 Richard Burton 11 år siden

#21 A Serious Man?
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#23 MMB 11 år siden

SIR Ridley Scott (22) skrev:
#21 A Serious Man?


Nej, Moonrise. :)
Gravatar

#24 Richard Burton 11 år siden

Har ikke set den :)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#25 MMB 11 år siden

SIR Ridley Scott (24) skrev:
Har ikke set den :)


Nej, det ved jeg. Men når du nu har... :)
Gravatar

#26 Richard Burton 11 år siden

#25 Vi får se :)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#27 Lord Beef Jerky 11 år siden

#18 Ja. Men for at være ærlig ved lige præcis den film, var jeg ikke i det bedste humør da jeg så den, og jeg kan heller ikke huske meget fra den, så jeg bør være fair og give den en chance mere.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#28 Muldgraver 11 år siden

#27
Når du nu ikke er træt af Andersons stil, kan jeg kun anbefale dig at se den igen. For mit vedkommende vandt den meget ved (flere) gensyn, mest i forbindelse med fortælleteknik og genreeksperimentet. Men slet ikke så rar en film som eks. Moonrise Kingdom eller Fantastic Mr. Fox.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#29 Snaden 11 år siden

Esteban was bitten?
Gravatar

#30 Lord Beef Jerky 11 år siden

#28 Jeg lover det!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: