“Mordet på Jesse James af kujonen Robert Ford” er et af filmhistoriens visuelt flotteste værker. Filmen er også en af westerngenrens mest intelligente bestanddele, som både mønstrer et ekstremt fascinerende og nuanceret portræt af en sand legende og et fængslende studium i besættelse og tørsten efter berømthed. Uheldigvis har filmen slet ikke fået den dvd-udgivelse, den fortjener. Filmen lyder ganske godt, men transferet er middelmådigt, og der medfølger intet ekstramateriale. Man bør under alle omstændigheder give filmen en chance.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Tylerdurden 16 år siden

Jeg er vild med denne film. Dens poetiske billedsprog og fantastiske soundtrack giver mig Terrence Malickske associationer.

Jeg venter stadig på min DVD fra cd-wow... :-(
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#2 cansi 16 år siden

Så f.cking meget enig, denne film har sikkert verdens bedste sidste 45 min. jeg nogensinde har set... Fantastik, fantastik.
Skuespillet, billederne og musikken slår mig hårdt hver gang.

Blev skuffet over den fik 4 stjerne i bio anmeldelsen... 6 er så meget fortjent, The Insider du er min bedste ven:D
Gravatar

#3 Pytter 16 år siden

Du er en fantastisk anmelder "The Insider".
Jeg er altid 100% enig i hvad du skriver (du er den eneste anmelder herinde jeg har det sådan med), og du skriver jo også fantastisk ;)

Bliv ved med at anmelde som du gør.
Thumbs up :)
Hvad skulle vi gøre uden film?
Gravatar

#4 The Insider 16 år siden

Tak for alle de positive ord guys! :-) Er især glad for at høre, at der er en del, der værdsætter denne lille filmperle.
War. War never changes.
Gravatar

#5 dyg 16 år siden

#3 - Næsten enig, lige med undtagelse af når snakken falder på fodbold, så fatter han ikke en dyt :)

Jeg har haft denne film til at ligge på bd i lidt tid, men har egentligt ikke haft lyst til at se den... før nu!

Rigtig god anmeldelse, der har givet mig lyst til at smide den i afspilleren hurtigst muligt.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#6 filmz-Kragmose 16 år siden

Jeg ser lige om jeg vinder den på Blu-Ray og hvis ikke (eller rettere, når ikke :D) køber jeg den helt sikkert. ;)

Og kan kun tilslutte mig rosen af Insider, der giver én lang perlerække af anmeldelser :)
Gravatar

#7 filmz-Mumbles 16 år siden

#4

Jeg elsker dig også Insider ;-)
Gravatar

#8 filmz-Is 16 år siden

Er nogenlunde enig i anmeldelsen, men vil nok hellere give den 5/6

Det er virkelig en rigtig flot film med fascinerende billeder og med sublime skuespilpræstationer.
Jeg er fuldstændig enig i at det endelig drab er en fantastisk scene :-)
Gravatar

#9 wimmie 16 år siden

Har lige fået den i dag - nu glæder jeg mig endnu mere til at se den :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#10 moulder666 16 år siden

Er også overvejende enig i anmeldelsen, omend jeg ville give den 5/6, fordi der er enkelte af scenerne der (for mig) gik hen og blev en anelse langtrukne.

Derudover er det intet mindre end en genial film! Jeg forventede faktisk lidt af en typisk western (kunne ikke huske biografanmeldelsen) og blev først overrasket over den stil den holdt sig i...og derefter overrasket over, hvor genial filmen var!

Og hovedrolleindhaverne har forresten virkelig en genial kemi - det var virkelig fedt!
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Skriv ny kommentar: