“Mordet på Jesse James af kujonen Robert Ford” er et af filmhistoriens visuelt flotteste værker. Filmen er også en af westerngenrens mest intelligente bestanddele, som både mønstrer et ekstremt fascinerende og nuanceret portræt af en sand legende og et fængslende studium i besættelse og tørsten efter berømthed. Uheldigvis har filmen slet ikke fået den dvd-udgivelse, den fortjener. Filmen lyder ganske godt, men transferet er middelmådigt, og der medfølger intet ekstramateriale. Man bør under alle omstændigheder give filmen en chance.
#1 Tylerdurden 16 år siden
Jeg venter stadig på min DVD fra cd-wow... :-(
#2 cansi 16 år siden
Skuespillet, billederne og musikken slår mig hårdt hver gang.
Blev skuffet over den fik 4 stjerne i bio anmeldelsen... 6 er så meget fortjent, The Insider du er min bedste ven:D
#3 Pytter 16 år siden
Jeg er altid 100% enig i hvad du skriver (du er den eneste anmelder herinde jeg har det sådan med), og du skriver jo også fantastisk ;)
Bliv ved med at anmelde som du gør.
Thumbs up :)
#4 The Insider 16 år siden
#5 dyg 16 år siden
Jeg har haft denne film til at ligge på bd i lidt tid, men har egentligt ikke haft lyst til at se den... før nu!
Rigtig god anmeldelse, der har givet mig lyst til at smide den i afspilleren hurtigst muligt.
#6 filmz-Kragmose 16 år siden
Og kan kun tilslutte mig rosen af Insider, der giver én lang perlerække af anmeldelser :)
#7 filmz-Mumbles 16 år siden
Jeg elsker dig også Insider ;-)
#8 filmz-Is 16 år siden
Det er virkelig en rigtig flot film med fascinerende billeder og med sublime skuespilpræstationer.
Jeg er fuldstændig enig i at det endelig drab er en fantastisk scene :-)
#9 wimmie 16 år siden
#10 moulder666 16 år siden
Derudover er det intet mindre end en genial film! Jeg forventede faktisk lidt af en typisk western (kunne ikke huske biografanmeldelsen) og blev først overrasket over den stil den holdt sig i...og derefter overrasket over, hvor genial filmen var!
Og hovedrolleindhaverne har forresten virkelig en genial kemi - det var virkelig fedt!