“Mulholland Drive” kan varmt anbefales til alle som søger en lidt mere udfordrende biografoplevelse, og som ikke lader sig skræmme af koplekse mysterier. Det eneste svage punkt ved filmen er de mange åbne handlingsstrenge, der er et levn fra tilbage, da fortællingen var tænkt som en tv-serie. Der gabes over for mange individuelle skæbner, hvilket undervejs forekommer en smule frustrerende, uden at det dog undergraver filmens sublime stemning eller interessante temaer.
#31 filmz-Diller82 20 år siden
The pen is mightier than the sword...mostly.
#32 jessup 20 år siden
#33 filmz-Diller82 20 år siden
Altså først forestiller man sig at mc murphy er jesus. dernæst at alle hans "venner" er hans disciple. der er flere referencer til at dette er tilfældet. for eksempel snakkes der ved en af deres knap så tilladte fester om The Easterbunny og netop den fest passer meget godt med jesus' møde med disciplene i påsken. ydermere for de alle en pille og et glas juice som var det jesus legme og jesus blod. ydermere da nurse ratchet introduceres bemærk da alle de indikation om ondskab og helvedes ild i form af røde lamper osv. Da Mcmurphy-jesus dør genopstår han i form af Chief som fjerner "stenen" vandtingen, og opnår friheden/genopstandelsen.
Undskylder at det er lidt rodet skrevet, men kunne ikke finde mine noter, så det blev ud fra hukommelsen... og kunne ikke lige huske det i rækkefølge eller det hele for den sgas skyld... men tilføjer gerne når jeg finder mine noter.
#34 El vez 20 år siden
#35 filmz-Diller82 20 år siden
#36 jessup 20 år siden
#37 filmz-Diller82 20 år siden