Er “My Bloody Valentine 3-D” en dårlig film? Også i den grad! Men er man fan af den dårlige smag, skal man klart gå ind og se denne her (sp)latterlige rodebutik af groteske mord, dårlige klicheer og tumpede dialoger. Vi ses i den 3. dimension.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Fable 14 år siden

Tja, karaktergivningen bør selvfølgelig ikke være nogen rettesnor, som man kritikløst lader afgøre om det er en film der er værd at se, men det virker bare lidt mærkeligt at give en dårlig og latterlig film 4/6.
Gravatar

#2 Nicki52 14 år siden

Det hjælper ikke så meget med 3D'en, den kan bare ikke blive uhyggelig. Må indrømme den var dødspændende, men de vælter nærmest rundt i handligen, så det ødelægger filmen. Personerne og starthistorien var godt. Har ikke set originalen, men tror den første var den bedste. De laver sikkert flere. KORS!
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#3 kasper0204 14 år siden

Er "My Bloody Valentine 3-D" en dårlig film? Også i den grad! Men er man fan af den dårlige smag, skal man klart gå ind og se denne her (sp)latterlige rodebutik af groteske mord, dårlige klicheer og tumpede dialoger. Vi ses i den 3. dimension.


= 4/6 - giver absolut ingen mening i min bog!? Med mindre man er begyndt at anmelde ud fra 'Tja-hvis-du-er-til-den-slags'... Det lyder mere som om, at anmelder bare har været vild med "3D-effekten" under filmen...
Gravatar

#4 filmz-Utyske 14 år siden

Man kan jo prøve at læse HELE anmeldelsen, så giver anmelderen jo udtryk for hvorfor det er sådan:

"Der er dog et par stykker af os, der nyder at dyrke den dårlige smag og ser kvaliteterne i det, som giver de fleste andre mennesker lyst til at opsøge filmens producer og blæse hovedet af ham som hævn for at have stjålet to timer af deres liv."

"Og enten har man for længst forladt biografen i arrigskab over at have lagt 75 kroner for sådan noget bras, eller også sidder man grinende og fryder sig over filmens underholdende elendighed."
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#5 chandler75 14 år siden

Bl.a. nævnes det også:

"I modsætning til f.eks den seneste film i "Saw"-franchisen så taler det dog klart til filmens fordel, at den ikke tager sig selv for højtideligt, men derimod tør at tale til den laveste fællesnævner."
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#6 gi-jones 14 år siden

Hmmm. Den lyder næsten som noget jeg er nød til at opleve. Jeg var dog også overrasket over den høje karakter. Film kan være kult selvom de er elendige, men hvis de skal op i den ende af skalaen synes jeg også man er nød til at kunne kalde dem vellykkede. Er det virkelig ordet man vil bruge om den her?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#7 Horrormaster 14 år siden

Hvad fanden mener han med den dårlige genre, Gyserfilm er da noget af det bedste.... fatter det ikke, ja der kommer nogle åndsvage, men betyde ikke at han går og hakker ned på dem som kan lig dem. Er totalt imod denne andmeldelse, syntes filmen var okay, og giver bedre chock end næsten alle de andre Slasher film jeg ahr set, Fordi den er i 3D.

Jeg fatter ikke hvorfor man sender en som ikke kan lig genren ud for at få en bedre Andmeldse vis personen allerede kender og kan lig genren kan man få det bedste, man sætter heller ikke en andmelder der er vild med gyser ind og ser en langtukken film om kongehuset eller sådan noget.

Syntes han burde fyres, min grund ahr jeg skrevet
FREDDY FOREVER!!!
Gravatar

#8 Andreas Ebbesen Jensen 14 år siden

#7

Jeg har absolut ikke taget alle gyserfilm over én kam og sagt, at de befinder sig i en "dårlig" genre. Så firkantet er jeg dog ikke :).
Jeg er stor fan af gysergenren, det være sig humoristiske af slagsen som Sam Raimis "Drag me to hell", Japanske som "The Ring", eller klassikere som "Rosemarys Baby" og "Eksorsisten", og altså også gyserfilm der - som "My Bloody Valentine" - hylder den dårlige smag og giver poker i sammenhæng og gode skuspilspræstationer. Det man måske populært kunne kalde for "B-film".
Altså, for at skære det ud i pap, så synes jeg jo netop at filmen har sine helt egne kvaliteter, netop fordi den taler til den laveste fællesnævner og ikke tager sig selv højtideligt.
Min anmeldelse var et forsøg på - og i nogles øjne måske et mislykket et af slagsen :) - at fremhæve alle de ting, som normalt er dårlige kvaliteter ved en film, og vise, at nogle film har så mange minusser - og bevidst forstår at bruge de minusser - at de bliver til et plus. Jeg synes også jeg gør det klart, at det langt fra er alle, som ville finde filmen underholdende og seværdig, og jeg skriver også, at der sikkert er en del, der kun vil give den 1 eller 2 stjerner. Derfor er min anmeldelse jo ikke nogen kritik af gyserfilmen, men snarere en hyldest til det den kan: Få os til at grine og gyse af absurditeter og hylde den dårlige smag
'I don't want to achieve immortality through my work. I want to achieve it through not dying' - Woody Allen
Gravatar

#9 elwood 14 år siden

og hylde den dårlige smag


Jeg synes den her skal anmeldes igen 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#10 Andreas Ebbesen Jensen 14 år siden

9#

6 stjerner herfra :)
'I don't want to achieve immortality through my work. I want to achieve it through not dying' - Woody Allen

Skriv ny kommentar: