Er “My Bloody Valentine 3-D” en dårlig film? Også i den grad! Men er man fan af den dårlige smag, skal man klart gå ind og se denne her (sp)latterlige rodebutik af groteske mord, dårlige klicheer og tumpede dialoger. Vi ses i den 3. dimension.
Er “My Bloody Valentine 3-D” en dårlig film? Også i den grad! Men er man fan af den dårlige smag, skal man klart gå ind og se denne her (sp)latterlige rodebutik af groteske mord, dårlige klicheer og tumpede dialoger. Vi ses i den 3. dimension.
Skriv ny kommentar:
#1 Fable 15 år siden
#2 Nicki52 15 år siden
#3 kasper0204 15 år siden
= 4/6 - giver absolut ingen mening i min bog!? Med mindre man er begyndt at anmelde ud fra 'Tja-hvis-du-er-til-den-slags'... Det lyder mere som om, at anmelder bare har været vild med "3D-effekten" under filmen...
#4 filmz-Utyske 15 år siden
"Der er dog et par stykker af os, der nyder at dyrke den dårlige smag og ser kvaliteterne i det, som giver de fleste andre mennesker lyst til at opsøge filmens producer og blæse hovedet af ham som hævn for at have stjålet to timer af deres liv."
"Og enten har man for længst forladt biografen i arrigskab over at have lagt 75 kroner for sådan noget bras, eller også sidder man grinende og fryder sig over filmens underholdende elendighed."
#5 chandler75 15 år siden
"I modsætning til f.eks den seneste film i "Saw"-franchisen så taler det dog klart til filmens fordel, at den ikke tager sig selv for højtideligt, men derimod tør at tale til den laveste fællesnævner."
#6 gi-jones 15 år siden
#7 Horrormaster 15 år siden
Jeg fatter ikke hvorfor man sender en som ikke kan lig genren ud for at få en bedre Andmeldse vis personen allerede kender og kan lig genren kan man få det bedste, man sætter heller ikke en andmelder der er vild med gyser ind og ser en langtukken film om kongehuset eller sådan noget.
Syntes han burde fyres, min grund ahr jeg skrevet
#8 Andreas Ebbesen Jensen 15 år siden
Jeg har absolut ikke taget alle gyserfilm over én kam og sagt, at de befinder sig i en "dårlig" genre. Så firkantet er jeg dog ikke :).
Jeg er stor fan af gysergenren, det være sig humoristiske af slagsen som Sam Raimis "Drag me to hell", Japanske som "The Ring", eller klassikere som "Rosemarys Baby" og "Eksorsisten", og altså også gyserfilm der - som "My Bloody Valentine" - hylder den dårlige smag og giver poker i sammenhæng og gode skuspilspræstationer. Det man måske populært kunne kalde for "B-film".
Altså, for at skære det ud i pap, så synes jeg jo netop at filmen har sine helt egne kvaliteter, netop fordi den taler til den laveste fællesnævner og ikke tager sig selv højtideligt.
Min anmeldelse var et forsøg på - og i nogles øjne måske et mislykket et af slagsen :) - at fremhæve alle de ting, som normalt er dårlige kvaliteter ved en film, og vise, at nogle film har så mange minusser - og bevidst forstår at bruge de minusser - at de bliver til et plus. Jeg synes også jeg gør det klart, at det langt fra er alle, som ville finde filmen underholdende og seværdig, og jeg skriver også, at der sikkert er en del, der kun vil give den 1 eller 2 stjerner. Derfor er min anmeldelse jo ikke nogen kritik af gyserfilmen, men snarere en hyldest til det den kan: Få os til at grine og gyse af absurditeter og hylde den dårlige smag
#9 elwood 15 år siden
Jeg synes den her skal anmeldes igen 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#10 Andreas Ebbesen Jensen 15 år siden
6 stjerner herfra :)