“National Treasure” er et hæderligt action-eventyr, der til trods for sine store armbevægelser og knapt så intelligente plot formår at underholde i de ca. to timer filmen varer. Det er set bedre, men det er ligeledes set meget meget værre. Popcorn underholdning når det er bedst. Der er skruet tilpas ned for volden, uden at gå specielt meget på kompromis med ‘Bruckheimer-konceptet’, så der er plads til selv de mindste.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Collateral 19 år siden

På mandag :-D
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#12 Slettet Bruger [2955046028] 19 år siden

Det blev en tossefilm film
Gravatar

#13 filmz-Ptr^ 19 år siden

Ja jeg er sku enigt. Helt tosset!
Gravatar

#14 Slettet Bruger [2955046028] 19 år siden

Ja det er sku grinet. Underskrivet Davir.
Gravatar

#15 filmz-vanilla 19 år siden

OMG Davir fra GR? lol.
Nå jeg skal se filmen imorgen og jeg har sq ikked es tore forventninger..men giver den en chance alligevel..
Gravatar

#16 filmz-MartinNH 19 år siden

Tjah, på trods af at man måtte sluge et par kameler undervejs må jeg sige at jeg følte mig godt underholdt. Hvis man er til Indiana Jones vil man nok føle sig godt tilpas med National Treasure.
Gravatar

#17 filmz-Bruce 19 år siden

#16 Båååååååt! Bedst af 3!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#18 Jay El 19 år siden

Nu har jeg også fået set denne film og selv om der er flere usandsynlige elementer undervejs, så er jeg ikke helt enig i alle Jeres kritikpunkter.

#8 Det ser ud som om skibet danner en lille høj, så hvis de fjerner al sneen rundt om skibet og nogle meter ud for netop ikke at skulle gå op på højen og ned til skibet.
(I denne henseende kommer jeg specielt til at tænke på filmen Vi Lever, hvor deres fly styrter ned. På et tidspunkt kommer der en snestorm der efterlader flere meter sne, som blandt andet dækker hele flyet og bagefter kan de bevæge sig rundt på den sne stormen har efterladt. Efter noget tid er sneen dog væk og flyet er atter helt synligt.)

#10
Han kan jo se at han har fundet en klokke og så er det jo ikke så svært at tænke sig til at navnet på skibet er indgraveret nederst på klokken. Det man kan undre sig over er så, at han afdækker hele navnet og ikke kun noget af det eller hvis navnet er indgraveret hele vejen rundt, at han så ikke får en afslutning og en begyndelse på navnet i det felt han afdækker.


Men som sagt, så er der flere usandsynlige elementer undervejs, så det er ikke fordi jeg vil sidde og retfærdiggøre hele filmen. Nævnte ting er blot som jeg ser det og jeg kan jo tage fejl.

Personligt synes jeg, at filmen er OK underholdning, men man skal heller ikke forvente mere end simpel underholdning, men sådan er det jo med så mange film der produceres i Hollywood.
Gravatar

#19 filmz-Bruce 19 år siden

Tror den værste sekvens for mig er:

Cages familie fik overleveret første spor i hin fjerne tid og har siden dedikeret søgt efter skatten, selvom alle har erklæret familien kuk kuk. Hvad er odds på, at Cage til sidst sidder overfor en politikommisær i vores tid, som tilfældigvis har en ring på, som indikerer, at han er en slags "skattens vogter"?

Eller er det idag nødvendigt blot at sætte de små grå på autopilot og så sige "nå ja, der har nok været 2 parallelle familier, hvoraf den ene fik opgaven af Benjamin Franklin
at finde skatten og sørge for at Englænderne ikke fandt den og den anden fik opgaven af Benjamin Franklin at skjule skatten og sørge for at Englænderne ikke fandt den.

Skal jeg se eventyr kræver jeg ikke et manuskript af James Joyce, men det ville ikke være dårligt med bare et minimum af overvejelse omkring handlingen. Jeg foretrækker en Indy helt som engang imellem er på herrens mark og uvedvarende kommer til at finde næste spor, istedet for een med en Big Blue hjerne, som kan stykke den endegyldige konklusion sammen, på under 2 minutter udfra et vådt pubeshår og en gammel Berlinger :)

Men jeg er sikker på, at denne slags eventyr koster meget færre penge at lave som film, for man opfinder blot handlingen mens der filmes.

Instruktør: "Cut. Den er i kassen. Ok, hvad så nu? Er der nogen, som har en idé til næste scene?"

Og 10 til 1 på at næste af slagsen bliver "Sahara"
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#20 filmz-Bluhm 19 år siden

Nu indikerer ringen jo ikke at han er skattans vogter, men blot at han er Frimurer, og derfor har nogle tanker omkring skatten...

Skriv ny kommentar: