Samtidig med alle indbruddene og kodebrydningen skal vi også trækkes med et temmelig belastende sideplot om Ben Gates og Abigail Chases skrantende forhold, der illustreres med Dr. Phil-replikker såsom ”Når en kvinder siger ‘Så…’ kan det betyde mange forskellige ting”. Et enkelt lyspunkt er dog Jon Voight og Helen Mirren, hvis had/kærlighedsforhold hurtigt bliver filmens eneste egentlige aktiv. Ellers er det mest bemærkelsesværdige og ufrivilligt komiske ved filmen dens ukueligt optimistiske syn på præsidentembedet. Da Voight opdager, at en hemmelighed i Det Hvide Hus allerede er blevet opdaget af en af præsidenterne, udbryder han, at det ikke er så mærkeligt, eftersom ”præsidenterne altid har været de dygtigste og mest kompetente mænd i landet”. Er det mon den nuværende administration, han har i tankerne?
#31 MOVIE1000 16 år siden
#32 filmz-Kadann 16 år siden
Gråand eller dykand?
#33 casper 16 år siden
men hvis man ikke kunne lide den første kan man heller ikke lide 2 tror jeg
#34 tiany 16 år siden
#35 [email protected] 16 år siden
Desuden syntes jeg vi skal passe på hvad vi siger om Cage, De Niro og især Hoffman og Pacino! De er 4 der har givet ufattelig meget til filmhistorien og mener det er forkert at sætte dem i dårligt lys, bare fordi de har medvirket i lidt dårlige projekter her på tiden!.. desunden hvis vi tager Cage, er det ikke ufattelig dårlige film.
God film 4/6
#36 elwood 16 år siden
Argg aldrig har jeg føt mig så lidt underholdt, toppen kom godt nok da de kom med forklaringen på Mount Rushmore (der tog jeg mig til hovedet)
Ed harris er en fantastisk skuespiller, han har bare intet og arbejde med i den her film, hans rolle var virkelig uintressant, så klare Sean Bean det lidt bedre i 1'eren.
Jeg vidst godt hvad jeg gik ind til, men det her var nok den ringeste Popcorns film jeg har set indtil nu.
Nå men næste Weekend står den på 3:10 to Yuma og Sweeney Todd, så mon ikke det bliver bedre 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#37 I-love-Horror-movies 16 år siden
Rating 5/6
#38 Slettet Bruger [3377376739] 16 år siden
#39 HonoDelLoce 16 år siden
Jeg ved godt, det lyder umiddelbart sindssygt højt.. Men, hånden på hjertet, så var jeg vildt godt underholdt under størstedelen af filmen.. Der var et par utilsigtede grin undervejs, ingen tvivl.. Ting, som man egentlig ikke burde kunne se bort fra..
Men jeg gør det alligevel.. For underholdningen er tilstede mere eller mindre hele filmen igennem, og det er ikke underholdning, der efterlader mig nøje beregnende og funderende over livets gåder.. Men underholdning der står på fra filmen starter til den slutter, og så er det det.. Og det var faktisk helt rart.. :)
Og så synes jeg Helen Mirren bliver mere og mere attraktiv for hvert år der går :D
#40 elwood 16 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"