Samtidig med alle indbruddene og kodebrydningen skal vi også trækkes med et temmelig belastende sideplot om Ben Gates og Abigail Chases skrantende forhold, der illustreres med Dr. Phil-replikker såsom ”Når en kvinder siger ‘Så…’ kan det betyde mange forskellige ting”. Et enkelt lyspunkt er dog Jon Voight og Helen Mirren, hvis had/kærlighedsforhold hurtigt bliver filmens eneste egentlige aktiv. Ellers er det mest bemærkelsesværdige og ufrivilligt komiske ved filmen dens ukueligt optimistiske syn på præsidentembedet. Da Voight opdager, at en hemmelighed i Det Hvide Hus allerede er blevet opdaget af en af præsidenterne, udbryder han, at det ikke er så mærkeligt, eftersom ”præsidenterne altid har været de dygtigste og mest kompetente mænd i landet”. Er det mon den nuværende administration, han har i tankerne?

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Bruce 16 år siden

Ahhh ...bedre end forventet ;)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2 elwood 16 år siden

Billede 1

Helen Mirren "OMG this movie sux"

Billede 2

Ben "Det her plot er hullet som en si"

Billede 3

Ed Harris "filmens Manus står faktisk på den her lille lap papir"

Ps. filmz jeg savner jeres fjollede billede kommentare, for min skyld må i gerne bare en gang i mellem skrive noget til billederne for morskabens skyld 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3 Riqon 16 år siden

Den skal helt klart ses :)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#4 Riqon 16 år siden

#2 - Enig i dit PS!!
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#5 filmz-Kragmose 16 år siden

#2 - Ja, det var tider! Hvis ikke de var decideret sjove, så var de så steneren, at man ikke kunne lade være med at grine alligevel :D
Gravatar

#6 Morpheus 16 år siden

Var selv inde og se den i går. Jeg var en af dem der var stor fan af 1'eren og jeg må sige jeg synes 2'eren overgår den. Den er sjovere, action er federe og der er mange fede replikker. Den skal helt klart hjem og stå på hylden.
Gravatar

#7 nielsdb 16 år siden

haha kan stadig ikke komme mig over den filmplakat! Den MÅ sgu da være noget af det dårligste PhotoShop arbejde til dato
Gravatar

#8 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

Jeg kunne slet ikke blive fanget af denne film. Ikke engang biljagten i London kunne pulsen op :-/ ... Misbrug af Helen Mirrens og Ed Harris'talent og Cages mangel på samme, gjorde det til en kedelig omgang, men mon ikke der alligevel kommer en 3'er, da den tjente godt i julen :o)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#9 Morpheus 16 år siden

# 8.

Cage har allerede udtalt, at han har skrevet kontrakt på mindst 2 film mere tror jeg det var. Det var vist noget med de ville bliver optaget simultant, så de kommer nok til at omhandle samme historie.

Synes det er fedt der kommer flere, jeg var sindssygt godt underholdt af de to første!
Gravatar

#10 nygaardpetersen 16 år siden

Jeg må nok indrømme at jeg ikke har kæmpe forventningerne til denne film. Men jeg var godt underholdt af den første, så hvis denne her er på samme niveau, så er jeg fint tilfreds. Så kan det være ligemeget om den er hullet som en sí og at tingene ikke hænger helt sammen

Skriv ny kommentar: