Med “No Country For Old Men” har Joel og Ethan Coen fået bevist, at der ikke er grund til at dømme dem ude, fordi de har haft enkelte fejltrin. Seneste opus er anderledes velsnedkereret, og ikke én eneste mislyd skurrer i øjne eller ører, for her har de fundet talentet frem fra gemmerne, begået en genistreg og muligvis – det vil tiden vise – skabt en nyklassiker. Et værk fra to mestre inden for deres felt er det i hvert fald. I sandhed et mesterværk.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-DocDoom 15 år siden

En god film med en fed steming, men med nogle underlige afbræk hen mod slutningen. Meget filosofisk, men man sad lidt med fornemmelsen af noget uafsluttet - eller noget der var afsluttet meget brat.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#2 filmz-Bruce 15 år siden

Coen brødrenes bedste siden Big Lebowski, med høj gensynsværdi! Får stadig tårer i øjnene over filmåret 2007.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 filmz-Cerebrum 15 år siden

6/6 for dén film? En smule overdrevet...


Gravatar

#4 filmz-Bruce 15 år siden

#3 Jeg ville nok ryge på en 9/10, men kan godt sluge 6'eren på en 6 skala. Helt overdrevet er det nok ikke, når man kigger lidt på dens mange priser sidste år. Sådan skal film skæres.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#5 filmz-jonasgr 15 år siden

Jeg var ikke så imponeret af den da jeg så den, men det kan da være at den vinder lidt ved et par gensyn.

Lad filmåret 2008 blive bare halv så godt som det foregående.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#6 filmz-emajlo 15 år siden

Jeg er vild med den færste 2/3 del af filmen, men den sidste 1/3 del, bryder jeg mig absolut ikke om.


5/6 til den.
Gravatar

#7 MTK 15 år siden

En af den slags film der virkelig vinder meget ved gensyn, samtidig en af de bedste film i det nye årtusinde.
Gravatar

#8 The Insider 15 år siden

Et klokkeklart mesterværk. Jeg ville næsten hævde, at slutningen er højdepunktet i denne momumentale bedrift, hvis det ikke havde været, fordi "gadescenen" var så... perfekt.
War. War never changes.
Gravatar

#9 filmz-emajlo 15 år siden

#8

Ja selvfølgelig ville du det, det er lige dig. :)
Gravatar

#10 cansi 15 år siden

Rigtig god anmeldelse, der kommer rundt om de forskellige ting og forklarer og beskriver dem sublimt.

Skriv ny kommentar: