Er “Nymphomaniac” Triers hovedværk? Det er svært at sige, for det er svært at nå op på niveauet i “Dogville”. Men med en fem og en halv times version på vej, der efter al sandsynlighed både er mere eksplicit og mere provokerende, kunne meget godt tyde på, at det lige præcis er, hvad “Nymphomaniac” kan vise sig at være. For nu har vi i hvert fald allerede fået en masturberende mastodont af et filmværk, der det ene øjeblik er komisk og grotesk og det næste øjeblik kold og hjerteskærende fyldt med fantastiske skuespilspræstationer i samtlige, primært liderlige roller.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Skeloboy 10 år siden

DocDoom (19) skrev:
kommer jeg aldrig til at synes, at han laver gode film.

Nej, og det er jo sådan, du bedømmer hans film. Men det har intet med billetsalget at gøre.

Lord Beef Jerky (20) skrev:
Billetsalg kan kun bruges til at måle en films appel

Det var da egentlig et godt og præcist argument. Den vil jeg bruge fremover, når jeg igen utvivlsomt kommer til at diskutere film, billetsalg og kvalitet igen :)
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#22 Ispep 10 år siden

#19

Det er først og fremmest op til det enkelte individ at beslutte hvad der er en god film og hvad der virker/ikke virker for en. Det kaldes smag og behag. Taler vi om filmhistorien og hvem der former den, så lader jeg eksperterne på området forme den - så kan jeg enten være enig eller uenig om hvad jeg personligt synes. Billetsalg i sig selv siger ikke noget om kvalitet og det gælder ikke kun indenfor film. Tænk på McD. Jeg kan godt lide McD burger efter en heftig bytur, hvor tømmermændene skal plejes. Og det kan mange andre også. Er det så god mad? Nej!!
Gravatar

#23 jessup 10 år siden

Lord Beef Jerky (20) skrev:
Hvordan kan billetsalg være en parameter for en films kvalitet? Man skal jo se filmen, før man ved om den er god! Billetsalg kan kun bruges til at måle en films appel.


Ja, appel er det rigtige ord.Hvis man skulle komme det nærmere uden at sprøge dem der har set filmen kunne man måle hvor mange der havde set filmen mere end en gang.
This is just until June
Gravatar

#24 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Den virale effekt - mundtligt og online, fx her på filmz :-) - og anmeldelser har jo betydning for det videre billetsalg. Dette udspringer fra folk, der allerede har set filmen. Ergo bliver billetsalget et af pejlemærke for, om folk synes filmen er god.
Doctor Last Warning
Gravatar

#25 Lord Beef Jerky 10 år siden

#24 nu får Von Triers film som regel kun virkeligt gode anmeldelser, så skyder du ikke dig selv i foden med det argument?
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#26 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Det er jo en kombination af anmeldelser og den virale effekt på de sociale medier. Idag tror jeg, at sidstnævnte vejer tungt.
Doctor Last Warning
Gravatar

#27 Lord Beef Jerky 10 år siden

Igen.. Von Triers film får virkelig meget plads og meget omtale - også på de sociale medier - alligevel ender de ikke som salgssucceser i hjemlandet. Jeg er enig med dig i, at det kan have en effekt, men det har en langt større effekt, hvis filmen samtidig har en bred appel. Det samme gælder i øvrigt musik og spil. Hvis der ikke sigtes bredt i forvejen, så kan en film få nok så meget omtale, gode anmeldelser osv., men stadig blive set af overraskende få.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#28 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Spørgsmålet er så, om den er god, hvis den ikke har en bred appel. Igen: Hvem bestemmer, om den er "god"? Hvis de fleste mennesker ikke gider se den, så er den jo ikke (forventeligt) god i deres univers. Heller ikke i mit. Og den bliver det ikke af, at en eller anden selvsmagende politikenpuler synes det.
Doctor Last Warning
Gravatar

#29 Tarantrier 10 år siden

Uden at blande mig yderligere, så vil jeg mene, at en film kan være god på mange forskellige måder. For mig at se handler det om, hvad der er filmens projekt: hvis formålet er at lave en film, der rammer bredt, så er indtjening et meget fint parameter, men hvis projektet er at skildre et eller andet helt specifikt, f.eks. forholdene for underklassen i Malmø eller følelsen af ensomhed, så skal man bruge helt andre parametre. Hvis flere folk kan lide bananer end æbler, så gør det jo heller ikke alle bananer til bedre frugter end æbler.

Derudover glæder jeg mig til at høre nogle reaktioner på filmen, når den kommer ud i morgen :) Er spændt på, hvad folk synes om den!
Remember, always be yourself. Unless you can be Batman. The be Batman.
Gravatar

#30 Ispep 10 år siden

#28

Jeg tror, at du har misforstået et eller andet ;)

Skriv ny kommentar: