Er “Nymphomaniac” Triers hovedværk? Det er svært at sige, for det er svært at nå op på niveauet i “Dogville”. Men med en fem og en halv times version på vej, der efter al sandsynlighed både er mere eksplicit og mere provokerende, kunne meget godt tyde på, at det lige præcis er, hvad “Nymphomaniac” kan vise sig at være. For nu har vi i hvert fald allerede fået en masturberende mastodont af et filmværk, der det ene øjeblik er komisk og grotesk og det næste øjeblik kold og hjerteskærende fyldt med fantastiske skuespilspræstationer i samtlige, primært liderlige roller.
#1 The Vossen 10 år siden
#2 Tarantrier 10 år siden
#3 The Vossen 10 år siden
God anmeldelse btw.
#4 David Munch 10 år siden
Og da instruktøren slet ikke vil anerkende den, men kun hans Directors Cut, så er den reelle længde virkelig på 5 og en halv time!
#5 Tarantrier 10 år siden
#4 Præcis - og jeg glæder mig til at se den!!
#6 elwood 10 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#7 Kisbye 10 år siden
#8 MallePalle 10 år siden
#9 Fredag 10 år siden
#10 X&O 10 år siden
Jeg har en teori om at den her version vil være 'en bedre film' netop fordi Lars von Trier ikke har været involveret. Hans Directors Cut bliver formegentlig et soloridt hvor han gør præcis som han vil, og det tror jeg ikke nødvendigvis er nogen god ting - ikke fordi det er von Trier, men fordi kreativt skabes de bedste ting som kompromiser og det er netop hvad denne udgave af filmen er. Von Trier har gjort alt det forberedende arbejde, som han nu kan, og en klipper har taget over i klippefasen og gjort det som en klipper gør bedst uden indblanding fra en instruktør. Det sker jo normalt aldrig og det er derfor meget interessant at se hvad en klipper kan gøre med helt frie tøjler.