Er “Nymphomaniac” Triers hovedværk? Det er svært at sige, for det er svært at nå op på niveauet i “Dogville”. Men med en fem og en halv times version på vej, der efter al sandsynlighed både er mere eksplicit og mere provokerende, kunne meget godt tyde på, at det lige præcis er, hvad “Nymphomaniac” kan vise sig at være. For nu har vi i hvert fald allerede fået en masturberende mastodont af et filmværk, der det ene øjeblik er komisk og grotesk og det næste øjeblik kold og hjerteskærende fyldt med fantastiske skuespilspræstationer i samtlige, primært liderlige roller.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 The Vossen 10 år siden

Jeg troede den var blevet cuttet ned til 2 timer! :O
Gravatar

#2 Tarantrier 10 år siden

Vol. 1 og Vol. 2 var hver især to timer, men da ser egentlig ikke er tale om to film, så er den reelle længde på "Nymphomaniac" 4 timer!
Remember, always be yourself. Unless you can be Batman. The be Batman.
Gravatar

#3 The Vossen 10 år siden

Okay, :).

God anmeldelse btw.
Gravatar

#4 David Munch 10 år siden

Tarantrier (2) skrev:
Vol. 1 og Vol. 2 var hver især to timer, men da ser egentlig ikke er tale om to film, så er den reelle længde på "Nymphomaniac" 4 timer!

Og da instruktøren slet ikke vil anerkende den, men kun hans Directors Cut, så er den reelle længde virkelig på 5 og en halv time!
Gravatar

#5 Tarantrier 10 år siden

#3 Tak :)

#4 Præcis - og jeg glæder mig til at se den!!
Remember, always be yourself. Unless you can be Batman. The be Batman.
Gravatar

#6 elwood 10 år siden

Så det her er reelt et langt forspil, indtil den "rigtige" udgave kommer.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#7 Kisbye 10 år siden

Ja, spørgsmålet er om man skal se den nu eller vente til man kan få fat på den rigtige version.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#8 MallePalle 10 år siden

Oh God. sex sex og atter sex. Det er et sex samfund det her.
Stay Strong, Stay Beautiful, Stay Woman!
Gravatar

#9 Fredag 10 år siden

6 stjerner, på trods af at den har svært ved at nå op til Dogville??? Udover det, en rigtig god anmeldelse synes jeg. Hvis jeg ikke havde planer om at se den, så fik jeg det i hvert fald nu:)
Gravatar

#10 X&O 10 år siden

Kisbye (7) skrev:
Ja, spørgsmålet er om man skal se den nu eller vente til man kan få fat på den rigtige version.


Jeg har en teori om at den her version vil være 'en bedre film' netop fordi Lars von Trier ikke har været involveret. Hans Directors Cut bliver formegentlig et soloridt hvor han gør præcis som han vil, og det tror jeg ikke nødvendigvis er nogen god ting - ikke fordi det er von Trier, men fordi kreativt skabes de bedste ting som kompromiser og det er netop hvad denne udgave af filmen er. Von Trier har gjort alt det forberedende arbejde, som han nu kan, og en klipper har taget over i klippefasen og gjort det som en klipper gør bedst uden indblanding fra en instruktør. Det sker jo normalt aldrig og det er derfor meget interessant at se hvad en klipper kan gøre med helt frie tøjler.

Skriv ny kommentar: